Aihe: kitarasplitteri
1
milcoin
01.02.2005 22:27:01 (muokattu 01.02.2005 22:27:30)
Bändini hajosi ja yks strato pitäis saada neljään osaan *väkinäistä naurua*

Eli instrumentti-signaalin jakaminen moneen pisteeseen. Onnistuuko jollain passiivikytkennällä?
Tarkoituksena siis jakaa 2-4 vahvistimeen ilman että taso/soundi kärsii järjettömästi. Kivi? Muut?
Seuraavat äänitykset on ens viikonloppuna ja silloin ajattelin kokeilla..
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
askomiko
01.02.2005 23:39:29
Voodo Lab amp selector, 4 vahvaria. Roger mayer Crossroads, 2 vahvaria, erotusmuuntajalla.
Pastilli? Osta Triamp! Ja Suomen Paras Twängikitara sikahalvalla!
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
milcoin
01.02.2005 23:56:02
Voodo Lab amp selector, 4 vahvaria. Roger mayer Crossroads, 2 vahvaria, erotusmuuntajalla.

Voi voi. Täytyy varmaan jättää väliin. Mä voisin rakentaa jonkun boxin mutten jaksa ostaa. On kuitenkin niin harvoin käyttöä...
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
kivi
02.02.2005 09:28:39 (muokattu 02.02.2005 09:31:05)
Eli instrumentti-signaalin jakaminen moneen pisteeseen. Onnistuuko jollain passiivikytkennällä?
Tarkoituksena siis jakaa 2-4 vahvistimeen ilman että taso/soundi kärsii järjettömästi. Kivi? Muut?
Seuraavat äänitykset on ens viikonloppuna ja silloin ajattelin kokeilla..

Kokeile ihan passiivilla ensin, ei se välttämättä syö soundia (vaikka teoriassa totta kai syökin ja aina), riippuu ihan siitä miten vahvistimien keskinäiset kuormat jakautuu.

Erotusmuuntaja on aina hyvä apu, ja jos sulla vain on signaaliketjun alussa joku pieni bufferi, säröpedaali tai etuaste, voit käsittääkseni aivan hyvin käyttää halpoja autoradioliikkeistä saatavia erotusmuuntajia - ne kun ovat vielä stereona, niin kaksi signaalia hoituu kerralla
:-)

Pedaalit, joissa on stereolähtö, kannattaa kans ottaa käyttöön, chorukset ja kaiut. Niissä on yleensä jollain op-ampilla hoidettu tuo signaalien jakaminen niin, ettei syö kuormasta.

DI-boksi on myös mainio tapa jakaa signaali kahtia. Teet vain balansoinnin purkamisen siihen balansoituun lähtöön tulevan piuhan jakkipäähän.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Locrian
02.02.2005 10:14:47
Ja jos on ihan hirveä kiire niin onnistuu myös patchbaylla. Syö saundia kyllä.
Tyhmästä päästä kärsii koko hippi.
Locrian
02.02.2005 10:18:23
Que? Eli kytken tavallaan tip:in ja sleeve:n (sori...en muista pinnien järjestystä XLR:ssä) ja jätän sen kolmannen auki. Vai yhdistän sen jompaan kumpaan?

Kolmonen maahan ellen ihan väärin muista. Elä jätä auki. Dellaan jos meni väärin.
Tyhmästä päästä kärsii koko hippi.
kivi
02.02.2005 10:23:26
Que? Eli kytken tavallaan tip:in ja sleeve:n (sori...en muista pinnien järjestystä XLR:ssä) ja jätän sen kolmannen auki. Vai yhdistän sen jompaan kumpaan?

Ei, kun plugipäässä vasta. Kytket miinuksen ja vaipan yhteen, ja jätät plussan yksin plugin kärkeen. XLR-päässä saa kaikki olla kuin ennenkin.

Eli XLR:n 1 ja 3 yhteen, 2 on +
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
milcoin
02.02.2005 10:29:59
Eli XLR:n 1 ja 3 yhteen, 2 on +

Kiitos. Enköhän noilla tiedoilla pärjää.
Voin aina laittaa hevikitaristin oman trankkumarshallin soimaan, muka mikittää sen mutta oikeesti käyttää jotain muuta:)
kivi
02.02.2005 10:39:37 (muokattu 02.02.2005 10:40:09)
Voin aina laittaa hevikitaristin oman trankkumarshallin soimaan, muka mikittää sen mutta oikeesti käyttää jotain muuta:)

Esmes noin. Tai sitten, jos hevieinari tykkää trankkukoneestaan mutta itse et koskisi pitkällä tikullakaan, soittakoon sen kanssa ihan millä volyymilla tahtoo niin fiilis on hyvä ja feedback sopiva; kytke rinnalle omat mieleisesi vahvistimet toiseen huoneeseen ja mikitä ne. Se hyvä fiilis ja feedback kyllä kuuluvat niistäkin. Ei tarvi valemikittää.
(Handsome Dick Manitoba)    
milcoin
02.02.2005 19:56:53
Esmes noin. Tai sitten, jos hevieinari tykkää trankkukoneestaan mutta itse et koskisi pitkällä tikullakaan, soittakoon sen kanssa ihan millä volyymilla tahtoo niin fiilis on hyvä ja feedback sopiva; kytke rinnalle omat mieleisesi vahvistimet toiseen huoneeseen ja mikitä ne. Se hyvä fiilis ja feedback kyllä kuuluvat niistäkin. Ei tarvi valemikittää.

Noinhan mä tarkoitin. Mutta ongelma on enemmänkin se että se jannu nimenomaan haluaa että just sen peli päätyy nauhalle:)
Pheeliksestähän siinä aina on kyse. Sama juttu kun rumpalit ei halua keikalla teipata peltejään yms.

Jos DI kerran toimii tollai niin vois ostaa sellasen 4:n DI räkkiboksin ja modata siitä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)