SoulMan 01.02.2005 21:42:35 | |
---|
NAMM 2005 Production of all Basses has now been moved to Korea Production of electric Guitars will cease in 2006 Fender Japan are looking for new factory and epiphone will discontinue its Elitist series. Fujigen is concentrating on C.A Division as of this year (OEM manufacturer of Wood panels and Stereo Equipment for Automotive Manufacturer) (valmistanut mm. Fendereitä sekä Ibanezeja) Minds are like parachutes.
They only function when they are open. |
ReBeat 01.02.2005 21:58:32 | |
---|
Hyvä että lopetetaan turhan krääsän kuten soitinten valmistus. Puukoristeet autojen sisustukseen ja autostereot... niissä on voimavara ihmisen luovalle kehitykselle. Vielä kun saadaan kaikkialla autokaupan määrä ja yksityisautoilu kasvamaan räjähdysmäisesti niin hyvä tulee. |
SoulMan 01.02.2005 22:06:25 | |
---|
Sikäli ikävää että kyseessä oli ehkä perinteikkäin ja laadukkain (Fuji Gen Gakki) Japanin kitaratehtaista, joka suurelta oli Japaninlaisen laadun mittapuu, alkaen 70-luvun laatu kopioista, jatkuen 80-luvun Fendereihin ja päätyen viimesimpiin Ibanezin RG malleihin. Minds are like parachutes.
hollstro 01.02.2005 22:33:52 | |
---|
Sikäli ikävää että kyseessä oli ehkä perinteikkäin ja laadukkain (Fuji Gen Gakki) Japanin kitaratehtaista, joka suurelta oli Japaninlaisen laadun mittapuu, alkaen 70-luvun laatu kopioista, jatkuen 80-luvun Fendereihin ja päätyen viimesimpiin Ibanezin RG malleihin. Näen jo silmissäni 20 vuoden päässä myynti-ilmoituksen: "vintage FGG Fender Stratocaster, 10 000 €". Nyt ostamaan! |
sihvoh 01.02.2005 22:40:35 | |
---|
Juuh, kyllä taitavat nousta Epiphone Japan Les Paul hinnat nopeasti pilviin. Ne Japanissa myydyt sisältävät myös oikeannäköisen lavan... Orville ovat jo kovissa hinnoissa ja luulenpa saman toistuvan sitten Epin kanssa myös... Ja sitten ne Fender Japan tuotteet... kyllä dollarit kiiluvat jo eBay kauppiaiden silmissä :-) ne ovat nytkin jo kovissa hinnoissa ja tämä ei ainakaan tee niitä halvemmiksi. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
Explorer 01.02.2005 23:03:08 | |
---|
Tällä menolla ei mene kauaa ennen kuin kaikki isot merkit ovat siirtäneet lopunkin valmistuksensa jonnekin vinkuintiaan ja kongoon, ja kaupan hyllylle ei tule enää laatua vaan pelkkää hinta-laatusuhdetta... This fractal illusion burning away all structure toward the obscene. |
Olli S. 01.02.2005 23:23:41 | |
---|
Tällä menolla ei mene kauaa ennen kuin kaikki isot merkit ovat siirtäneet lopunkin valmistuksensa jonnekin vinkuintiaan ja kongoon, ja kaupan hyllylle ei tule enää laatua vaan pelkkää hinta-laatusuhdetta... Kyllä se high-end tulee aina säilymään. Tosin hinnat luultavasti nousevat tuon arvion toteutuessa. Kuluttajan ja varsinkin edullisempia keppejä hakevien tilanne ei välttämättä muuttuisi huonompaan suuntaan. Saisi paremmista osista tehtyjä keppejä halvemmalla. Laatu ei välttämättä huonone (paitsi ehkä puiden), koska samat koneet niitä vääntää niin Japanissa kuin Koreassakin. Keskiluokassa (noin 500-1000) saattaa tilanne ehkä pahentua. Puiden laatu tai ainakin niiden nyt jo vähäinen valikointi vähenee. Osat tulevat varmaankin säilymään samana ja hinnat ehkä alenee. Tosin tätä luokkaa havittelevat maksaisivat mieluusti varmaan enemmän puusta kuin raudasta. Aika näyttää, miten käy. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. Ostakaa LTD! |
Tauvo 02.02.2005 00:36:26 | |
---|
Mun kitara on tehty siellä!!! |
LaXu 02.02.2005 00:46:44 | |
---|
Ibanezilla ovat nuo korealaiset kepit kuitenkin parantuneet parin viime vuoden aikana paljon, joten toivoa sopii, että käyttävät sitten 2006 yhtä laadukkaita puita kuin japanilaisissa malleissa ja parantavat laadunvalvontaa vielä tilkkasen. Kyllä ne Korean immeisetkin osaavat kitaroita tehdä, jos hyvät materiaalit annetaan. Mielenkiintoista nähdä, vaikuttaako tuo halvempi työvoima mitenkään hintoihin ja mahtaako Ibanez pistää esim. artistejaan varten jonkun pienen custom shop pajan pystyyn. |
Kimmo72 02.02.2005 03:00:55 (muokattu 02.02.2005 03:01:39) | |
---|
Näen jo silmissäni 20 vuoden päässä myynti-ilmoituksen: "vintage FGG Fender Stratocaster, 10 000 €". Nyt ostamaan! Heh. Sama tuli mieleen. "myydään Ibanez Rgxxxx. MADE IN JAPAN!! xxxxxxxxxx€" Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
fox 02.02.2005 03:53:54 | |
---|
mahtaako Ibanez pistää esim. artistejaan varten jonkun pienen custom shop pajan pystyyn. Johan niillä on, Japanissa http://www.fujigen.co.jp/ ja jenkkilässä Hoshino.USA Bensalemissa.. Tuo siirto Koreaan kuulemma on monen tekijän summa, FujiGen Gakki keskittyy muun teollisuuden, mm. autoteollisuuden, puuosiin ym. Teradan tehdas taisi loppua tulipaloon ja Iida on liian pikkuinen. No, vaikuttaahan se toki japsikitaroiden hintoihin, ja lisää jossakin määrin tuotantoo Koreassa Samickilla ja Cortilla, vaikkakin Epiphone siirtää kaiketi koko tuotannon noille upouusille Kiinan tehtailla. Semmosta. |
Kossu 02.02.2005 08:41:56 (muokattu 02.02.2005 08:42:20) | |
---|
Odottakaan vaan pian Afrikan Saharan eteläpuoliset maat valtaavat markkinat halvoilla työvoimakustannuksillaan ja voitte myydä Harvey Benton kitaranne aitoina "Made in China" peleinä. Niin ja onhan Pohjois-Korea, aamupäivällä ryhmävoimistelua ja iltapäivällä Stratocastereiden kokoamista. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
Johan niillä on, Japanissa http://www.fujigen.co.jp/ ja jenkkilässä Hoshino.USA Bensalemissa.. Tuo siirto Koreaan kuulemma on monen tekijän summa, FujiGen Gakki keskittyy muun teollisuuden, mm. autoteollisuuden, puuosiin ym. Teradan tehdas taisi loppua tulipaloon ja Iida on liian pikkuinen. No, vaikuttaahan se toki japsikitaroiden hintoihin, ja lisää jossakin määrin tuotantoo Koreassa Samickilla ja Cortilla, vaikkakin Epiphone siirtää kaiketi koko tuotannon noille upouusille Kiinan tehtailla. Semmosta. Käsittääkseni juuri tämä kuuluu niihin mikä/mitkä lopetetaan http://www.fujigen.co.jp/? Ja Samickilla ei tietääkseni ole enää toimivaa tehdasta Koreassa? Minds are like parachutes.
fox 02.02.2005 11:11:49 | |
---|
Käsittääkseni juuri tämä kuuluu niihin mikä/mitkä lopetetaan http://www.fujigen.co.jp/? Ja Samickilla ei tietääkseni ole enää toimivaa tehdasta Koreassa? Juu, FujiGen pistää pillit pussiin. En minä oo mitn kuullu et Samick lopettais?? Yhtenä maailman "tuotteliaimpana" valmistamona... |
Jouni Antero 02.02.2005 12:44:48 | |
---|
Noitten Japani-soittimien hinnat alkaa olla käytettynä jo melkoisia - vaan onpa se laatukin. Kepeät mullat ja kauniit kukat arvostetulle valmistajalle. |
SoulMan 02.02.2005 12:53:27 | |
---|
Juu, FujiGen pistää pillit pussiin. En minä oo mitn kuullu et Samick lopettais?? Yhtenä maailman "tuotteliaimpana" valmistamona... Ei Samick lopeta, mutta ne on siirtäneet toiminnat pois Koreasta, tuli liian kalliiksi tehdä siellä kitaroita. Käsittääkseni niillä on nyt tehdas ainakin Indonesiassa, ja jotain vielä jossain muualla, mutta Koreassa on laitettu pillit pussiin. Hassu juttu sinällään, että kohta tullaan, ennen niin kirottuja Korean kitaroita, etsimään ja haluamaan aivan kuten nyt Japanin ihmeitä, heh. Minds are like parachutes.
fox 02.02.2005 13:36:30 | |
---|
Hassu juttu sinällään, että kohta tullaan, ennen niin kirottuja Korean kitaroita, etsimään ja haluamaan aivan kuten nyt Japanin ihmeitä, heh. No joo, jos luit tässä kun hommasin itelleni "projekti-kitaran".. Korean Saejinin tehtaan Epi-puhelimen LP Std Plus Limited Edition.. helkutin hyvät puut, mahonki tosin mun mielestä oli laua-mahonkia eli sitä "Filippiini-mahonkia", mutta kansi oli täyttä loimuvaahteraa siinä. Eli puut ja työn laatu oli tosi hyvät, muuta valittamisen aihetta ei ollu kuin virittimet oli mun mielestä aivan onnettomat..ja tokihan mä siihen mikit vaihdoin ja sähköt laitoin uusiks, Jimmy Page-modi..:)
|
SoulMan 02.02.2005 13:41:48 | |
---|
No joo, jos luit tässä kun hommasin itelleni "projekti-kitaran".. Korean Saejinin tehtaan Epi-puhelimen LP Std Plus Limited Edition.. helkutin hyvät puut, mahonki tosin mun mielestä oli laua-mahonkia eli sitä "Filippiini-mahonkia", mutta kansi oli täyttä loimuvaahteraa siinä. Eli puut ja työn laatu oli tosi hyvät, muuta valittamisen aihetta ei ollu kuin virittimet oli mun mielestä aivan onnettomat..ja tokihan mä siihen mikit vaihdoin ja sähköt laitoin uusiks, Jimmy Page-modi..:) Juu, mulla on kans se yksi korea jo "varastoituna", niin kuin siitä joskus puhuttiin "kuvassa" ;-) Minds are like parachutes.
LaXu 02.02.2005 14:29:02 (muokattu 02.02.2005 14:29:26) | |
---|
Hassu juttu sinällään, että kohta tullaan, ennen niin kirottuja Korean kitaroita, etsimään ja haluamaan aivan kuten nyt Japanin ihmeitä, heh. Minä olen edelläkävijä ja olen harrastanut tuota jo. Eli noita Fenixin Les Pauleja tulee aina välillä kytättyä, jos löytyisi toinen kappale halvalla. :) Osaatkos Fox muuten sanoa, mikä Korean tehdas pistää sarjanumeron eteen E-kirjaimen? Olisi myöskin kiva tietää, mistä nuo eri mahonkilajit erottaa... |
LesPaul70 02.02.2005 14:41:29 | |
---|
Osaatkos Fox muuten sanoa, mikä Korean tehdas pistää sarjanumeron eteen E-kirjaimen? En ole Fox, mutta eivätkös (ainakin Epillä) nuo E-alkuiset ole Kiinan tehtaalla valmistettuja? Siis eivät korealaisia alkuunkaan. "Lahjattomat harjoittelee" (sinfoniaorkassa kuultua) |