kimmoke 01.02.2005 11:14:02 (muokattu 01.02.2005 11:15:58) | |
---|
Ilmoitus wanteet-palstalta: "...Porukallamme, johon kuuluu (2x)kitara, piano laulu, basso (ja joskus ehkä joku puhallin), ei vielä ole ollut ensimmäistä yhteistä treeniä. Basistimme ei mm. ole vielä ikinä koskenut bassoon (mutta kyllähän sen oppii =))..." Eli hää ym. keikoille mielivät, varmaan jo ensisuvena:) ps. puoliamatöörin pienenä vinkkinä: älkää alottako...työväenopistot on täynnä hyviä pitsinnypläys kerhoja. Työtä työttömille, maata maattomille ja sianvihtaa köyhille. |
Jäärä 01.02.2005 11:18:08 | |
---|
Jostain tarttee aina alottaa, ei kaikki oo mestareita heti synnyttyään. |
kimmoke 01.02.2005 11:18:44 (muokattu 01.02.2005 11:21:15) | |
---|
Jostain tarttee aina alottaa, ei kaikki oo mestareita heti synnyttyään. Paitti mää :), napanuoralla ensi soolot. Joops, toi ilmon basisti vertaus oli vaan niin hjuva. Työtä työttömille, maata maattomille ja sianvihtaa köyhille. |
baron 01.02.2005 11:29:12 | |
---|
Paitti mää :), napanuoralla ensi soolot. Joops, toi ilmon basisti vertaus oli vaan niin hjuva. Meillä eka keikka oli se, missä soittajat ensi kertaa tapasi toisensa. Children of Baron: Magic in Keyboards.
Älkää ajatelko vaaleanpunaisia elefantteja, niitä ei ole olemassa! |
half 01.02.2005 12:29:25 | |
---|
Meillä eka keikka oli se, missä soittajat ensi kertaa tapasi toisensa. Tarkoittanet eka yhteinen keikkanne sentään ? Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. |
kimmoke 01.02.2005 13:13:32 | |
---|
Me oltiin joskus ukkojen kanssa triolla jossain hianossa juhlassa ja porukka kyseli että mikä bändi. Mehän siinä alettiin höynäyttää niitä ja kerrottiin tulevamme Eila Kaislalta varamiespalv. eikä koskaan ennen oo nähty toisiamme. Porukka katto vähän huuli pyöreenä meitä koko illan :) taas tämmöstä... Työtä työttömille, maata maattomille ja sianvihtaa köyhille. |
baron 01.02.2005 13:17:49 (muokattu 01.02.2005 13:19:44) | |
---|
Tarkoittanet eka yhteinen keikkanne sentään ? Niin, siis stagella esittelin soittajat toisilleen: Rumpali, saanko esistellä basistin, laulaja, saanko esitellä kitaristin etc. Sitten kun olin esitellyt jätkät toisilleen, alettiin soittaa. Siitä se alkoi. Loppua ei näy. Children of Baron: Magic in Keyboards.
M.i.k.key 01.02.2005 13:18:35 | |
---|
Me oltiin joskus ukkojen kanssa triolla jossain hianossa juhlassa ja porukka kyseli että mikä bändi. Mehän siinä alettiin höynäyttää niitä ja kerrottiin tulevamme Eila Kaislalta varamiespalv. eikä koskaan ennen oo nähty toisiamme. Porukka katto vähän huuli pyöreenä meitä koko illan :) taas tämmöstä... Taidanpa ilmoittaa itseni Eila Kaislan listoille.... Mä lopetan nää hommat! |
Pula-Aho 01.02.2005 15:00:07 (muokattu 01.02.2005 15:01:48) | |
---|
Jostain tarttee aina alottaa, ei kaikki oo mestareita heti synnyttyään. Tästä tuli mieleeni eräs problematiikka. Yksi tuttu nuorimies (n. 15 v) perusti pari vuotta sitten bändin kavereidensa kanssa (kvartetti). Soittavat erilaisia pop/rock juttuja mutta myös jonkin verran tanssimusaa. Ovat käyneet musiikkiopistoja ja treenailleen ahkerasti niin, että homma on aikaste hyvällä mallilla. No nyt sitten joku (ei sukulainen tai tuttu) oli kysynyt poikia häihin soittamaan ja tämä nuorimies kysyi, että paljonko voisi pyytää liksaa. Öh niin. Voisinhan aina sanoa, että lähtekää liikkeelle liiton minimistä, mutta taitaapi keikka silloin jäädä tulematta. Tuon ikäisiä hemmoja, kun ei kuitenkaan oteta niin vakavasti, vaikka kyllä noita tilaisuuksia kiertää turhempikin bändejä. Toisaalta hyvähän se olisi poikien heti oppia pyytämään kunnon liksa. Toisaalta toisaalta, kaverit ovat soittaneet tähän asti jotain rock-keikkoja ilmatteeksi tai limonaati palkalla. Näkemyksiä aiheeseen? Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen. |
baron 01.02.2005 15:11:09 | |
---|
Tästä tuli mieleeni eräs problematiikka. Yksi tuttu nuorimies (n. 15 v) perusti pari vuotta sitten bändin kavereidensa kanssa (kvartetti). Soittavat erilaisia pop/rock juttuja mutta myös jonkin verran tanssimusaa. Ovat käyneet musiikkiopistoja ja treenailleen ahkerasti niin, että homma on aikaste hyvällä mallilla. No nyt sitten joku (ei sukulainen tai tuttu) oli kysynyt poikia häihin soittamaan ja tämä nuorimies kysyi, että paljonko voisi pyytää liksaa. Öh niin. Voisinhan aina sanoa, että lähtekää liikkeelle liiton minimistä, mutta taitaapi keikka silloin jäädä tulematta. Tuon ikäisiä hemmoja, kun ei kuitenkaan oteta niin vakavasti, vaikka kyllä noita tilaisuuksia kiertää turhempikin bändejä. Toisaalta hyvähän se olisi poikien heti oppia pyytämään kunnon liksa. Toisaalta toisaalta, kaverit ovat soittaneet tähän asti jotain rock-keikkoja ilmatteeksi tai limonaati palkalla. Näkemyksiä aiheeseen? Vaikka mut hirtettäisiin, niin jostain pitää alkaa ja aluksi vaikka kaljapalkalla ja sitten kun huomaa, että homma alkaa toimia, niin mahdollisimman pian vähintään liiton minimiin. Children of Baron: Magic in Keyboards.
R.Syke 01.02.2005 17:01:36 (muokattu 01.02.2005 17:02:12) | |
---|
Niin, siis stagella esittelin soittajat toisilleen: Rumpali, saanko esistellä basistin, laulaja, saanko esitellä kitaristin etc. Sitten kun olin esitellyt jätkät toisilleen, alettiin soittaa. Siitä se alkoi. Loppua ei näy. -Kukas sinut esitteli, kun kukaan ei tuntenut? -Ja mitä hän sanoi? |
Martso 01.02.2005 17:15:33 | |
---|
Vaikka mut hirtettäisiin, niin jostain pitää alkaa ja aluksi vaikka kaljapalkalla ja sitten kun huomaa, että homma alkaa toimia, niin mahdollisimman pian vähintään liiton minimiin. Ole sen hirttämisen kans huoletta! :) Nuo keikat joista sie puhut, on semmosia missä kilpailu on aivan eriluontoista ja jonne on tyrkyllä yleensä tietyt bändit ja hintahaarukka on aika vakiintunut. Mutta että perustettaisiin bändi, soitetaan ohjelmatoimistoon ja sanotaa. "me tehdään niin halvalla, että teillä ei ole kukaan tehny, niin ja meitä saa 7 soittajaa duon hinnalla" - sillon on astuttu rajan väärälle puolelle. Jenkamies tuolla vittuilee, että eikö saa ruveta kilpailemaan tai mitä se ikinä sönköttääki. Vastaus: saa kilpailla ja pitää kilpailla, mutta tehdään se kilpailu reilusti, eikä sen "siviiliduunin" turvaamana ja hauskanpidon "aivan sama mitä sieltä saa"-asenteen kanssa! Hullu mikä hullu! |
baron 01.02.2005 17:15:52 | |
---|
-Kukas sinut esitteli, kun kukaan ei tuntenut? -Ja mitä hän sanoi? Mä esittelin itse itseni. Mä sanoin, että mä oon tän kohta perustettavan bändin liideri. Se on helppoo, kun sen osaa. Children of Baron: Magic in Keyboards.
Sertzo S 01.02.2005 17:28:00 | |
---|
Niin, siis stagella esittelin soittajat toisilleen: Rumpali, saanko esistellä basistin, laulaja, saanko esitellä kitaristin . Elä kehtaa muistuttaa moisesta, tulee painajaisunia menneisyydestä mieleen! |
R.Syke 01.02.2005 17:57:59 (muokattu 01.02.2005 18:03:12) | |
---|
Mä esittelin itse itseni. Mä sanoin, että mä oon tän kohta perustettavan bändin liideri. Se on helppoo, kun sen osaa. -Heh. Liiteribändi oli meilläkin, kunnes se tuli sieltä ulos. Joskus on jääneet esittelytkin tekemättä... Terveyskeskuksen odotushuoneessakin: -Terve, minä olen gastriitti, kukas sinä olet? -Pneumonia el dexter. |
baron 01.02.2005 22:29:25 (muokattu 01.02.2005 22:29:58) | |
---|
Pneumonia el dexter. Pneumonia l. (lateris) dexter. Huonoa latinaa. Parempi Pneumonia dx (dexter) Oikean keuhkon keuhkokuume. Children of Baron: Magic in Keyboards.
Fuzzy Boner 01.02.2005 22:43:51 | |
---|
Pneumonia l. (lateris) dexter. Huonoa latinaa. Parempi Pneumonia dx (dexter) Oikean keuhkon keuhkokuume. Herpes simplex Mää oon Barskan poika |
baron 01.02.2005 22:47:58 | |
---|
Herpes simplex herpein (kr) madella, herpetologi: matelijatutkija. herpes: mateleva, simplex:yksinkertainen Children of Baron: Magic in Keyboards.
clave 01.02.2005 22:55:19 | |
---|
herpein (kr) madella, herpetologi: matelijatutkija. herpes: mateleva, simplex:yksinkertainen herpes genitalis = aids light "Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan" |
Joskus on jääneet esittelytkin tekemättä... Ja useasti on myös on joutunut esittelykierroksella kysymään bändin jätkien nimet yksi kerrallaan ennen mikkiin lausumista... Niin siitä puliksen dileemasta, että mitä niiden jannujen kehtais pyytää. Mä oon sitä mieltä, että jos homma toimii ja musiikki ajaa asiansa ja kyseessä on enemmän, kuin parin biisin esitys, niin kyllä siitä nyt ihan rahaa voi pyytää. Joku satanen kaks tulis mieleen koko poppoolta. Siitä jää kumminkin jotain kouraan ja hyvä mieli molemmin puolin. Jostainhan se on lähdettävä, mutta kaikkee ei ilmaseksi kannata tehdä. Tietysti kyllä mäkin oon veivannu eka keikat kaljapalkalla ja lähteny hakee sitä rutiinia sieltä. Keikkailu on tehokkain opettaja. Mika |