Aihe: Pikku G on oikealla asialla.
1 2 3 4 5 6 7
guano
02.02.2005 04:08:11
Perkele, jätkät ei tiiä mitää!

Ensinnäkin, se kirjotetaan Pikku-G.

Toisekseen, se teki kyllä ite räppinsä ja osallistu olikohan se nyt YleX:n demoskabaan ja voitti sen. Ei kenenkään kaverinsa kautta. Tosin tais sille noita tuttuja rueta tulemaan voittonsa ansiosta, levy-yhtiö jne.

Kolmannekseen, se kyllä tekee riimit ite, mutta kyllä sitäkin autetaan niitten hiomiseksi. Ja kohta tulee "noni, eihä se tee ite!!!111" Uskoisin, että on teitäki autettu keksimään jotain riffiä jne.

Oon nimisukkelin kanssa samoilla linjoilla.

"moi, tuun tuolta, meen tonne, haist vittu, poltan vitusti röökii/oot ihan paska, ei sust tuu mitää, mee vaa himaas lööbii"

"Poliitikot, Presidentit, ajatelkaa vähä/mitä te siel salis istutte, toimikaa, älkää istuko. Viekää Bush kuulustelusaliin/ pistäkää älyä siihen taliin"

"minne ikinä vie elämäs tie, älä ikinä anna tän tilaisuuden luisua käsistäs/sä oot se joka päättää.."

Hmm.. minkähän te haluisitte näistä kuulla Pikku-G:n suusta, kun kohdeyleisö on nuori? Pidättekö te oikeesti parempana jotain Steen1:n mikälie "tuu tyttö panee, nussitaa vitusti, poliisit on kyrpiä" järkevämpänä ja opettavimpina ku Pikku-G:n räppiä? Jos olis mun päätösvallassa kuunnellutanko yläasteikäisillä hoppareilla "nussitaan horoi" tekstiä tai ala-asteikäsille "älä polta/juo" ni valittisin, ala-asteikäset ja Pikku-G:n.
Ne ei oo niin rajottuneita että "tota ei voi kuunnella, toi puhuu asiaa"

Ite arvostan Pikku-G:tä siinä mielessä, että puhuu ja sentäs yrittää tehä tekstiä mistä voi ehkä ottaa oppia. Skandaalia ymsp. en arvosta sitten tipan vertaa.

...
Pitkavirta
02.02.2005 11:08:28
"moi, tuun tuolta, meen tonne, haist vittu, poltan vitusti röökii/oot ihan paska, ei sust tuu mitää, mee vaa himaas lööbii"

No tätä ei ainakaan :) ei tolla levyjä myytäis.

"Poliitikot, Presidentit, ajatelkaa vähä/mitä te siel salis istutte, toimikaa, älkää istuko. Viekää Bush kuulustelusaliin/ pistäkää älyä siihen taliin"

Jepp. Paremmilla lyriikoilla tää on ihan just sitä mitä jokaiselle ihmiselle voi suositella. Omilla aivoilla ajattelua.
Jos miettii jotain Asaan biisiä, esim. Punainen tiili:

"...ainoo pelastus, rakentaa uus demokratia,
ryöstää ahneilt valta, kytkee pois byrokratia.
mulle on päivänselvää, onks sulle edellee enigma,
katuslangi Roihikas jättää jäljen niinku stigma...

...asutte linnoissa, vaikka suomi on täynnä lähiöitä,
30 tonnii kuus, tekemättä ees niitä vähii töitä,
nuoriso on tulevaisuus, varokaa mun plattaa,
vitut väkivallast, jos sanat pystyy tappaa...

...punainen tiili kädes, sinä vapauteesi juokse.
välil maan ja taivaan raha menee rahan luokse.
alas kapitalismin kahleet, näin unessani enteen.
elä aatteidesi puolesta, vedä vielä kerran henkee.

punainen tiili kädes, huomenna kaikki muuttuu.
raha enää vain muisto, rakkaus enää vain puuttuu.
alas kapitalismin kahleet, näin unessani enteen.
elä aatteidesi puolesta, vedä vielä kerran henkee."

Poliisivihasta; Kaks Lakii:

"...Hirsalassa uhrin päähän neljä bullettii
checkaa, mediaa suretti, ei se menny budjettiin
ruumisarkku suljettiin, sit eteenpäin kuljettiin
silmiemme alla yhteiset lainsäädökset purettiin
nyt saa poliisi assaa, puhelinlinjoi rassaa
lehdis prassaa, koittaa saada meitä vassaa
Azaa wassaa, a aa, voitte passaa
ei edes mellakkayksikkö pysty pidätellä massaa
paskaks joka kaara, Göteborgin Raa-Raa
joku kaunis päivä poliiseil hengenvaara
silloin mä saan pyytää teiltä henkkarikorttii
tarjoo silmänlumeeks vähän viihdettä ja sporttii..."

sit huumeista Ympäri Käydään, Yhteen Tullaan:

"tappaa köyhän, tappaa rikkaan
Niinistöö ja Lippost ei nappaa tipan tippaa
ympäri mennään, yhteen tullaan
vittumaista mulla niin on vittumaista sulla"

"minne ikinä vie elämäs tie, älä ikinä anna tän tilaisuuden luisua käsistäs/sä oot se joka päättää.."

Joo, loppujenlopuks se on ihan hyvä homma että Pikku-G pauhaa näistä "nuorten" asioista sillain et vanhemmatkin tykkää. Jos vaan tietäsivät että se on aika lisko enkelin vaatteissa.. Tai en mä siitä tiedä, mutta taustajoukot ei taida jokaista Geen neuvoa noudattaa. Mitenköhän, olikohan itse artistin mielestä suotavaa notta keikkabussiaan ajettiin kännissä B-kortilla.. ym. :)

Ite arvostan Pikku-G:tä siinä mielessä, että puhuu ja sentäs yrittää tehä tekstiä mistä voi ehkä ottaa oppia. Skandaalia ymsp. en arvosta sitten tipan vertaa.

Joo, nää ei-mitään-asiaa -räppärit on kyllä vähän hanurista. oliks se just Sandaalin biisi se ärsyttävä
Mimmi: "Et uskalla seurustella?"
Räppäri: "Emmätiijä, eipääkestä."
SE on ihan vitun paska.
there's only one colour
the colour of human skin
different shades of darkness
are frightening only the weak
Hohhoijaa
02.02.2005 15:04:09
Punainen tiili:

Joo, avain on kyllä ihan asiallinen.
KalaMies #12 >-)))'>
Leper
02.02.2005 17:49:08
"moi, tuun tuolta, meen tonne, haist vittu, poltan vitusti röökii/oot ihan paska, ei sust tuu mitää, mee vaa himaas lööbii".

Tuo on ainakin MTV:n gangstarappivideoitten yleisin lause (sen minkä minä olen jaksanut kuunnella,ja kääntää), mutta onhan noitakin erilaisia sanoituksia. Toiset tykkää muhkummasta.
Strutsi
02.02.2005 18:58:55
Perhana!?!??!
Poistettiinko meidän hienot keskustelut?
Se siitä sananvapaudesta
"I've gone where the hand of man has never set foot."
JeeVes
02.02.2005 19:46:21 (muokattu 02.02.2005 19:54:55)
Ei laula ollenkaan samankaltaisista asioista.

Sori vaan mutta Jukka Poikakin on aika puhdasverinen uskovainen poika. Samoin Pikku G ja Ceebrolisticsin miehet. Ja tuntuupa tuo Timo Rautiainenkin kirjottelevan aika useasti juttuja tonne nuortenuskovaisten musiikkilehteen.
kalamies #15 >-)))> Ja ai niin...Jeff on ÄIJÄ!
Pitkavirta
03.02.2005 16:45:06 (muokattu 03.02.2005 16:46:45)
Perhana!?!??!
Poistettiinko meidän hienot keskustelut?
Se siitä sananvapaudesta

No niinpä.

Edit:

Modet/Ylläpito mitä helvettiä?
Tää on niin tätä.

(hihii eka kerta ku valitan em. tahojen tekemisistä.. =)
there's only one colour
the colour of human skin
different shades of darkness
are frightening only the weak
carlos
03.02.2005 20:14:41
Tuo on ainakin MTV:n gangstarappivideoitten yleisin lause (sen minkä minä olen jaksanut kuunnella,ja kääntää), mutta onhan noitakin erilaisia sanoituksia. Toiset tykkää muhkummasta.

Jokanen on siellä syvimmältä ghetosta. On se koleeta räpätä jossai tynnyrien vieressä.

Kuunnelkaahan Kanye Westia.
Standin' with the fury that they had in '66
Sammakko
04.02.2005 04:10:13

Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan...

poliisit ei anna
Hazi
04.02.2005 15:45:49
Pikku-G! siin on semmone jäkä... siis neiti... Ihan pelle tyyppi jos mult kysytään...
Stapdio
04.05.2005 23:36:11
Pikkug otti itelleen tilataksin. Ei se ookkaan sit kauheen pieni.
Quakenet #zakkwylde SDMF QUAKENET CHAPTER
McNulty
04.05.2005 23:47:27
Tulipas äsken Pikku G:tä Top40 ohjelmassa ja täytyypä myöntää, että asiallisia sanoituksia ja musiikkikaan ei ole pahempaa.

Musiikista en diggaa... se on sitä samaa jankkausta ja renkutusta. Massatuotantoa massateineille... Aiheet räpäytyksissä voi olla ihan ok, mutta en silti suhtaudu kovin vakavasti siihen että joku lapsi vaahtoa laskujen maksamisesta ja vastuusta. Mielestäni lapsien tulee olla lapsia... lapsista kasvaa liian nopeasti nykyään "aikuisia".

Tein tämän topikin kunnioittaakseni Pikku G:tä. Kiitos hyvien asioitten julistamisesta/sanomasta. :) !

Kukaan muu tuota ei olekaan tehnyt :)

Mitäs mieltä muut?

Kai ne vaahtosammuttimetkin tarvitsevat musiikkia... esim. Ellaa ja Aleksi Laihoa :))

Yhteenveto: EN DIGGAA!!! LAINKAAN!!!
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
SSilver
05.05.2005 01:00:37
Arh, tämä aihehan on jo aika puhkipuhuttu, mutta silti nuoren näkökulmasta voisin kommentoida. Pikku-G:tä ja nuorisoa aliarvioidaan, kun sanotaan herran sanoituksia kypsiksi ja hyviksi. Kuulemieni "laulujen" opetus on väärä tai muuten vaan huono. Onhan se minultakin lapsellista valittaa, että esim. kappaleessa "Valta Lapsille" kerrotaan jo niin naurettavan perustelemattomista asioista, että esittävän artistin pojot putoavat silmissäni, ja rankasti. Pikku-G:llä on liian isot kuteet.

Samanlaista "aliarvioimista" tapahtuu tietysti muuallakin. Täytyypä kaivaa esimerkiksi teiniyhtye Smak. Heidän sanoituksiaan EI vain yksinkertaisesti VOI sanoa ikäisilleen kypsiksi. Kun niin tehdään, se menee jo minullekin lähes henkilökohtaiseksi. Pelkkää aliarvioimista. Smakin pojat ovat ehkä hyviä tyyppejä ja hyviä soittajia, mutta sanat eivät ole missään nimessä kehuttavat.

Älkää nyt kukaan raivostuko tai luulko, että pidän omaa tuotantoani paljonkin kypsempänä. Minä hyväksyn sanat, kunhan ovat kieliopillisesti oikein ja edes yrittävät ilmaista sanoittajan omaa ajatuksenkulkua tai esitellä hyvää kirjoitustaitoa.
Plussasi. Kuuntele toki Evertrackia, melodista heviä Helsingistä, just täältä. Bella Italia #4
Järvihirviö
05.05.2005 02:54:06
Kuunnelkaahan Kanye Westia.

Ei paha.
Tai Aesop Rockia, MF Doomia, Clouddeadia, Pharcydea jne. Lista on pitkä!
Tetsuo
05.05.2005 14:26:22
se voi olla omo
Sininen lenkki Runkku Monsteri #5
hoffe
05.05.2005 16:36:48
Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan

Puutarhassa, jossa annetaan kaikkien kukkien kukkia, vallitsee rikkaruohojen tyrannia.
"Musta on paras väri, kunnes löytyy jotain tummempaa."
möhköfanttimies
05.05.2005 18:15:06
"If bullshit was music, that fellow would be a brass band." Paddy Crosbie.
wrshredder
05.05.2005 18:34:12
Ihan perseestä se on niiku kaikki räppi musa..
Jotai 50cent gangsta räppiä jaksaa edes nauraa. mutta piggu gee. ei hemmetti.
Ynkkä istuu pikku geen naaman päälle ,mitäs siihen sanot Peijjoona!!
Olen syntynyt samana vuodenpäivänä kuin Ynkkä ..ja 100 vuotta Liztin kuoleman jälkeen .. mussa on pakko olla jotai virtuoosiverta tai jotain..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)