Jerry-Only 01.02.2005 19:55:22 | |
---|
Kaikki rumpalit omistaa ainakin kapulat , tai ainakin toivon mukaan. Mutta kysymys kuuluukin, että jos käytät esimerkiksi jotain kovaa puuta olevia paksuja kapuloita (esim. Taman 5B-5A jotkut vahvat), niin kauan ne teillä kestää? Mulla ne kestää noin 15 minuutista tommoseen pariin viikkoon. Yleensä onnistun kyllä pitää niitä noin viikon, mutta sitte tulee isoveikka ja runttaa kaksi sekuntia, tuloksena paljon puusälää. Myös katkeileeko teillä Vic Firthit helposti? |
...And Justice For All 01.02.2005 19:59:50 | |
---|
Vic Firthit ollu vuoden. Hyvin kestäny rajuakin hakkaamista. ps. Vic Firthit on parhaita rumputikkuja! :-) ...And Justice For All |
Tama (Royal Star) 01.02.2005 20:01:06 | |
---|
mie käytän milleniumeja, kestää korkeintaan viikon, mutta hintaa on sellaset 2.30 pari, niin joskus olen laskeskellut, että tulee mun käytössä nuo halvemmaksi, ku vaik tamat (n.10e pari). koko on 5A mikä ihmeen zildjian.....? |
Ruoste 01.02.2005 20:03:35 | |
---|
pro markkeja käytän, kestää semmoset 2-3 kuukautta joskus enemmän joskus vähemmän If You Don't Live For Something You'll Die For Nothing |
Progressor 01.02.2005 20:04:19 | |
---|
Myös katkeileeko teillä Vic Firthit helposti? No ei kovin helposti. Viime viikolla katkesi kyllä yksi (Vic Firthin Steve Gadd -malli), mutta sillä parilla olikin soitettu jo varmaan pari kolme vuotta. Viime aikoina soittoaktiivisuus on tosin lisääntynyt, joten ehkä katkeilemisiakin esiintyy jatkossa enemmän. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. |
Pacifig 01.02.2005 20:04:27 | |
---|
Vic Firthit kestäny vuoden ja Tamat kestää mun käytössä n. pari kuukautta. Tulee lyötyy vähän kaikilla tavoilla, joten ei mitää hirveetä paniikkia ole ainakaan vielä. (5a ja 7a) |
Kosminen 01.02.2005 20:11:06 | |
---|
Silleen kohtalaisesti kestää Pro Markit mulla. Ehkä kuukauden semmosta suht säännöllistä soittoa eli parit kolmet reenit viikossa. Vähän vaikea sanoa ku on meinannu soittelu olla vähän epäsäännöllistä viime aikoihin asti. Pitääpä nyt alkaa tarkkailemaan. Eilen ainakin napsahti kaksi kulunutta kapulaa poikki.. "Hän tiesi että hänelle valehdellaan, mutta hän ei halunnut kuulla totuutta." - Catrabbits: Kynnys |
crEaTuRE 01.02.2005 20:22:53 (muokattu 01.02.2005 20:24:31) | |
---|
Bändin kanssa oikein lujaa haikka auki soitettaessa kestää yhden 5A pro-markit mulla kahdesta neljään tuntiin. Siksi hankinkin tuollaiset AHEAD Rock kapulat joilla kovaa soittoa nyt takana a. 20h eikä ole menneet miksikään. Yksikseni tai muuten normaali volyymeillä soittaessani ei kapulat mene miksikään. Jos tuntuu, että kapulat alkaa kulumaan siitä kohdasta millä haikkaa lyödään kannattaa haikkaa laskea alemmas, sillä se haikan alapelti kyllä aika tehokkaasti syö kapuloita, mikäli kapula osuu siihen kovin suuressa kulmassa. :D EDIT: kirjoitusvirheitä |
JeeVes 01.02.2005 20:25:52 | |
---|
Oon nyt käyttänyt noita Vater Manhattan 7A muutaman kuukauden ja ihan hyvin vielä toimii. Hyviä kapuloita myös nämä Vaterit, vaihdoin itse pois Vic Virtheistä. kalamies #15 >-)))> Ja ai niin...Jeff on ÄIJÄ! |
Ratloz 01.02.2005 20:32:47 | |
---|
tuen kyllä Vic Firthiä niiden kestävyyden, hintalaatusuhteen ja keveyden takia. aika pitkään ovat kestäneet ja vain joitain vaurioita havaittavissa. You cannot kill what you did not create... |
Pacific 01.02.2005 20:39:10 | |
---|
Yleensä kapulat kestää about 2 kuukautta. Nyt on käytössä jotkut milleniumin 5a hikkorikapulat jotka on kestänyt yli 2 kuukautta. |
moderndrummer88 01.02.2005 20:46:04 | |
---|
sanokaapas mitkä vik virtit on semmosia missä nupitkin kestää kun tahtoo noista mitä nykyään käytän eli steve gadd singature(muistaakseni? semmoset mustat kapulat) nupit alkaa hajoamaan ennen aikojaan reilun kuukauden päästä alkaa olla jo suht huonossa kunnossa. kapulat harvemmin halkeaa minulla mutta lopetan kapuloiden käytön kun nupit menee ettei kalvot mene paskaksi. onko muuten materiaaleissa eroa kun tuntuu että ne steve gaddin signature- kapulat missä on kultainen teksti niin kestävän huomattavasti paremmin kuin valkealla tekstillä olevat... paikallinen musakauppias sanoo että niitä ei edes oo mutta t-kaupasta löytyy... ei allekirjoitusta |
Mr. Morrow 01.02.2005 21:34:13 | |
---|
Swiduprkl!! Ostin "jouluhulinoilta" öö... no.. nyt ei tuu edes merkki mieleen!! Anyway, ostin kapuloita joita sai 5 paria kympillä! Aattelin, että kokeilen kepillä jäätä (haha!). Melkonen fiasko.. Ykskin kapula meni poikki n.minuutin soiton jälkeen, toinen viiden minsan päästä jnejne.. Aattelin, että oliskohan ne voinu olla vaikka liian kuivia tai jotain?! Päteekö tässäkin hommassa sama, kuin että älä säilytä jääkiekkomailaa sisällä?! Kapulat siis katkeili ihan varresta ja halkeili yms. Normaalisti mulla kestää kapulat n.2-4kk! Mikämikämikä?!?!?! Pistän sen merkin tähän heti ku tulee mieleen......... If You´re Not Into Metal You Are Not My Friend... |
Portnoy 01.02.2005 21:38:50 | |
---|
Swiduprkl!! Ostin "jouluhulinoilta" öö... no.. nyt ei tuu edes merkki mieleen!! Anyway, ostin kapuloita joita sai 5 paria kympillä! Aattelin, että kokeilen kepillä jäätä (haha!). Melkonen fiasko.. Ykskin kapula meni poikki n.minuutin soiton jälkeen, toinen viiden minsan päästä jnejne.. Aattelin, että oliskohan ne voinu olla vaikka liian kuivia tai jotain?! Päteekö tässäkin hommassa sama, kuin että älä säilytä jääkiekkomailaa sisällä?! Kapulat siis katkeili ihan varresta ja halkeili yms. Normaalisti mulla kestää kapulat n.2-4kk! Mikämikämikä?!?!?! Pistän sen merkin tähän heti ku tulee mieleen......... Ahead? :D |
Mr. Morrow 01.02.2005 21:39:56 | |
---|
Noup... If You´re Not Into Metal You Are Not My Friend... |
lateq 01.02.2005 21:50:56 | |
---|
Vic Firthit ei tainnu kestää kun ehkä kuukauden ja risat, nyt sain ostettua vihdoin kaks paria Vatereita ja kyllä näillä kai joku 4-6 kuukautta soittelee, aiemmin ainakin Vaterit kestäny parhaiten Laavassa on ikävä sa atanaa. |
Portnoy 01.02.2005 21:55:02 | |
---|
Noup... Toivottavasti ymmärsit sarkasmin pilkkeen viestissäni. :) |
Mr. Morrow 01.02.2005 21:57:05 | |
---|
Tottahan toki!! Nyt vaan häirittee ihan sairaasti, et mikä se merkki on!! Ihan tossa kielellä se on! Ei kuitenkaan ihan näitä tunnetuimpia.. kai... If You´re Not Into Metal You Are Not My Friend... |
rbt 01.02.2005 23:46:52 | |
---|
Yksin harjoitellessa kestää vuodesta kahteen. Bändin kanssa menee kuukaudessa kahdessa. 5B |
Kiitti ku muistutit, täytyy käydä ostamassa uus satsi! Sellanen 1-3 kuukautta kestää mulla aktiivikäytössä... vaikka en todellakaan soita rankalla kädellä. 2 kuukauden kohalla alkaa kyllä olemaan jo aika finaalissa. Tosiaan minäkin käytän ainoastaan puunuppeja, mikä välillä nopeuttaa sykliä. Okei, ne menee helpommin paskaksi, mutta onpahan selvästi parempi soundi symbaaleissa! Kanttilyönnit (tykkäilen kovasti) myös kuluttaa aika paljon. Edit: Niin lisäisin vielä, että 5B-malli on yleensä käytössä. |