Jii 01.02.2005 22:15:22 (muokattu 01.02.2005 22:22:54) | |
---|
Omat kitarani tuntuvat kattavan täydellisen soundimaailman ja soittotuntuman tyylikohtaisesti (toki mielestäni). Strato rautalankaan ja kevyeen poppiin, PRS jatkaa tuosta (osittain straton alueelta) paksumpaan soundiin ja soitettu musiikkikin toki on tukevampaa (Les Paul -äänimaailma lisätään), metalliakin tuolla on soitettu. Custom-RR:ni on metallikitara, yllättävästi monipuolinen sellainen. Kevyempikin musiikki sillä irtoaa helposti. Pidän noista kaikista! Mutta. Mikä kitara/äänimaailma olisi tärkein, jos joutuisin "autiolle saarelle" yhden kitaran ja monipuolisen vahvistimen kanssa? Edit: en siis hae mitään hybridikitaraa, vain "täydellisesti" yhden äänimaailman hoitavaa soitinta Stratocaster-tyyppiseen kitaraan (täysin yksikelainen) päädyin itse. En tiedä, miten hommaa rajoittaisi, mutta jos puut ja mikit pitäisi "gibson/fender -akselilla" ja tallan saisi valita itse, mikä olisi se autiosaaren kitara. |
Niq 01.02.2005 22:22:45 | |
---|
Perinteinen Les Paul se olisi, puolitettavilla mikeillä tosin. Muah! |
Tompsi 01.02.2005 22:28:49 | |
---|
Stratocasterhan se, minulle mieluisin vehje hevirokkailuun ja väittävätpä että sillä muutkin musiikkityylit taittuvat. |
Les Paul "No niin, no joo"
Pastilli? |
mvirta 01.02.2005 22:36:30 | |
---|
SG std, tallassa Tone Zone, kaulassa Paf Pro ja kaulamikin tonepotikka 1 Megaohmia. |
Jii 01.02.2005 22:37:07 | |
---|
Stratocasterhan se, minulle mieluisin vehje hevirokkailuun ja väittävätpä että sillä muutkin musiikkityylit taittuvat. Tämä on aika jännä juttu, koska itse en stratoa kovin raskaana soittimena pidä. Soitan omallani mielelläni hardrockia, mutta ne rajat menevät siinä. Miellän itse straton parhaat ominaispiirteet kuulaudeksi ja kirkkaudeksi, helähtäväisyydeksi. Raskaammassa musiikissa nuo piirteet katoavat. |
Jii 01.02.2005 22:40:56 | |
---|
Luin kirjoitettuja viestejä ja tarkennan omaani: Mitä haette soundilta? Antamani ehdotelma Fender/Gibson on hyvä määre, mutta en halua aloittaa kuitenkaan ikuista vääntöä. Jos osaatte, kuvailkaa soundiakin. |
Jucciz 01.02.2005 22:42:56 | |
---|
Varmaankin tuo Ala-Kuhan 335, varsinkin kun siinä on puolitettava kaulamikki. Niin ja, sillä voi soittaa JAZIA! |
Explorer 01.02.2005 22:46:42 | |
---|
Ottaisin Jazz/JB -mikeillä varustetun Explorerini, koska sillä voi soittaa minkälaista musiikkia vain. This fractal illusion burning away all structure toward the obscene. |
Olli S. 01.02.2005 22:57:18 | |
---|
Itselläni se olisi nykykokoonpano, eli Music Man Silhouette HSH-mikityksellä ja kelan puolituksilla, sekä Fender Cyber Deluxe. Vahvistimessa on kaikki soundit, mitä tarvitsen ja lisäksi efektit. Ainoa, mitä käytän ulkopuolisena on wahi, ja se ei ole todellakaan olennainen osa soundiminuuttani, ennemminkin pakollinen mauste satunnaisiin funk-vivahteisiin. Kitara taas on minun näpeilleni juuri sopiva ja mikkivaihtoehdot ovat monipuoliset. Vibratallan puute on ainoa monipuolisuutta heikentävä, tosin ilman sitäkin tulen toimeen. Toisaalta jazziin kaipaisi vähän tummempaa, mahonkisempaa soundia (PRS tulossa sitä varten). Tuossa kuitenkin olisi minulle sopiva setti autiolle saarelle. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. Ostakaa LTD! |
Tompsi 01.02.2005 23:27:15 | |
---|
Tämä on aika jännä juttu, koska itse en stratoa kovin raskaana soittimena pidä. Soitan omallani mielelläni hardrockia, mutta ne rajat menevät siinä. Miellän itse straton parhaat ominaispiirteet kuulaudeksi ja kirkkaudeksi, helähtäväisyydeksi. Raskaammassa musiikissa nuo piirteet katoavat. Tämä riippuu kovin kitaran mikeistä, Original Floyd Rosella ja tallahumpparilla varustettu hevikone-Strato on ikävän kirskuva ja ontto yksikelaisillaan mutta Ameriikan Standardin vakkarimikit ovat ilmeisesti eri maata koskapa niissä ei edellä mainittuja ongelmia esiinny. |
Fortune 01.02.2005 23:27:20 | |
---|
Turhaan kai edes kirjoitan, kun se yksi ja ainoa on muutenkin koko ajan käytössä. Eli Gibson LP Custom. Mutta! Jos yksi pitäisi loppuelämäksi valita ja ainoa raha tulisi monipuolista keikkaa heittämällä, niin Telen minä ottaisin. '52 Reissuen vähän kuumemmalla tallamikillä, yksikelaisilla toki kuitenkin. Se on simppeli, omansoundisensa ja siitä saa yksinkertainenkin ihminen nopeasti soundin tilanteeseen kuin tilanteeseen. Aika monessa genressä tulisi rajoja vastaan, mutta toisaalta ne korvaantuisivat sillä "työjuhta"-aspektilla. Kyllä sillä raataisi ja viitsisi kantaa lavalle kuin lavalle. Varsinkin kun henk.koht. tekniikka rajaisi teknisimmän hevin ja jazzin pois joka tapauksessa. Puista en mitään tajua, mutta saarnibodyisesta Telestä tykkäsin. Vaahteraotelauta. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Feggy 02.02.2005 07:11:37 | |
---|
Fender Jazzmaster. Siinä on tarpeeksi pyöreyttä vaikka Jazziin, mutta lisäksi twängiä ja särmää kaikenmoiseen toimintaan. Hevi ei kiinnosta varsinkaan autiolla saarella. Less is more. |
Penasol 02.02.2005 09:27:20 (muokattu 02.02.2005 09:27:31) | |
---|
"Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
Kampuzzjeah! 02.02.2005 09:57:46 | |
---|
Tokai LC-80 ZW. Soi hyvin akustisesti,aktiiveilla taitaa monenlaisen musiikin. "Kyllä mua nykymeno hirvittää. Esimerkiksi Suomi hip hopissa käytetty kieli ja Moon TV-puhetapa, siis yleensä tällainen kaupunkilainen hip hop -slangi tekee tällä hetkellä suomen kielelle ihan samaa mitä matkustajakoneet pilvenpiirtäjille."K.Viikate |
Torniojaws 02.02.2005 10:07:14 | |
---|
Jos nykyisistä, niin eiköhän se tuo Epiphone PR100NA akustinen. Ei sähkökitara kummoiselta kuulosta ilman vahvistusta. So sweet the hour, so calm the time,
I feel it more than half a crime,
When Nature sleeps and stars are mute,
To mar the silence ev'n with lute. |
Juzzu 02.02.2005 10:08:26 | |
---|
LP, ja jos siinä olisi puolitukset viritettynä, kolvaisen ne pois ennen saarelle menoa. Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen |
weelie 02.02.2005 10:09:50 | |
---|
Tässä puhutaan kai siis sähkökitaroista... Telecaster ehkäpä. Tosin stratoni on melko monipuolinen, että valinta olisi vaikea. Olenkin jo pitkään miettinyt että kumman noista sitä myisi pois kun on vain kaksi kättä ja 4 kitaraa. :D Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Juzzu 02.02.2005 10:09:53 | |
---|
Ei sähkökitara kummoiselta kuulosta ilman vahvistusta. Vaihtaisitko tuon tehtävänannossa mainitun monipuolisen vaffarin vaikka ukuleleen ennen saarelle menoa? Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen |
Jucciz 02.02.2005 10:11:18 | |
---|
Ei sähkökitara kummoiselta kuulosta ilman vahvistusta. Ei niin, mutta aloitusviestissä kysyttiinkin: Mikä kitara/äänimaailma olisi tärkein, jos joutuisin "autiolle saarelle" yhden kitaran ja monipuolisen vahvistimen kanssa? |