Aihe: Kyllä se on niin
1
Leena
05.03.2003 16:00:32
Olen käynyt tuolla tanssi.netissä lukemassa tota keskustelupalstaa ja eksyin tännekin sitten.
Kylläpä on monella jos jonkinlaista valittamista, mikään asia ei tunnu olevan hyvin. Siispä haluan tuoda oman näkemykseni julki tällekin saitille: Mä olen tyytyväinen tanssipändien tasoon, musiikin valintaan, kokoonpanoon .. ja vaikka mihin muuhun, mistä ihmiset tuppaa valittaan. Pääasia mulle on että pääsee tanssimaan (en siis todellakaan ole mikään pro, enkä haluakaan), nauttimaan soitettavasta musiikista ja hyvästä olosta jota musiikki herättää.

Joten kiitos kaikille tanssipändeille, teitä tarvitaan!!
Leena
Mikko T.
05.03.2003 16:38:55 (muokattu 05.03.2003 19:08:36)

Oho.

Vau.

Tuletko vaimokseni?
Pieru naurattaa aina.
bassoola
05.03.2003 19:54:44
Olen käynyt tuolla tanssi.netissä lukemassa tota keskustelupalstaa ja eksyin tännekin sitten.
Kylläpä on monella jos jonkinlaista valittamista, mikään asia ei tunnu olevan hyvin.

Joten kiitos kaikille tanssipändeille, teitä tarvitaan!!

Minäkin oon käynyt tanssi.net palstaa lukemassa ja hohhoijaa: kyllä tanssi tuntuu vielä vakavammalta harrastukselta kuin esim. junnujen jääkiekko. Ennen vanhaan mentiin tansseihin pitään hauskaa ja tutustuun
vastakkaiseen sukupuoleen (sama kuka soitti jotain, kunhan joku soitti) , nykyään mennään esittää mitä tanssikursseilla on opittu. Maailma muuttuu, mut yleensä tansseissa on kai lähes kaikilla hauskaa ?
Jami
06.03.2003 00:13:22

, mut yleensä tansseissa on kai lähes kaikilla hauskaa ?

Näin uskoisin minäkin.

Miksi sitten tällä palstalla hirveästi valitetaan ja vastuksista maristaan?

Tällä palstallahan soittajat keskustelee kokemuksistaan ja tuntemuksistaan. Olemme kuin sisäpiiriä ja avaudumme virkaveljelle. Tottahan hän keikkasoittajan vaivoja ymmärtää kun on itsekkin niiden kanssa tekemisissä. Kerrankin on kavereita jotka ymmärtää ja voi oikein sydämmen pohjasta antaa tulla kaikki patoutumat ja purkaa ne samanhenkisille.

Sitten tuleekin tanssija myös keskustelemaan. Hän pitää tietysti täälläkin itseään asiakkaana. Hän kertoo mitä asiakkaana soittajilta odottaa. Soittaja luultavasti avauduttuaan mielestään toiselle soittajalle vaivautuu ja hermostuu kun ei se nyt ollut asiakkaille tarkoitettua. Eikä soittaja täällä ole kenenkään palkkaamana. Ei soittajalla täällä ole asiakasta.

Tämä meni siis nyt vähän kimurantiksi. Mäkin haluaisin että keikkamuusikolla olis foorumi jolla vois ilman asiakkaiden kipakoita ja kärkeviä kommentteja jutella toisten muusikkojen kanssa. Näin ihan omalla vapaa-ajalla ja vapaasti ynnä rennosti.

On kyllä hyvä että on foorumi missä viihteentekijä ja asiakas keskustelevat viihteentekijän ammattitaidosta jne. Asiakaspalaute on jokaiselle tekijälle tärkeää. Mutta pitääkö sen olla Muusikoiden.netin Tanssimusiikki-palstalla?

En ole tanssijoita missään nimessä karhaamassa muille foorumeille. Kyllä täällä sopu sijaa antaa ja kaikki musiikkia tavalla tai toisella harrastavat voivat ajatuksia vaihtaa.

Tanssijoille vain haluaisin huomauttaa että tämä palsta tuskin on tarkoitettu maamme eturivin muusikoiden mollaamiseen. Ja on turha vetää hernettä nenään jos täällä soittaja toiselle avautuu. Muusikot viettää täällä ansaitsemaansa vapaa-aikaa ja puhuu kuten tyyliinsä kuuluu. Ja tyyli on keikkamiehillä todella roisi. Tanssija ymmärtää monesti soittajien käyttämän kielen väärin. Hänkun näkee soittajan vain asiakaspalvelutehtävässä. Täällä kirjoittava soittaja ei ole töissä viihdyttämässä ketään.

Kun soittaja on oikein kunnolla saanut kollegalleen tanssijat haukkua niin taas hän jaksaa nousta lauteille hymyssäsuin ja toimia tuon erittäin hajanaisen ja hajanaisia haluja esittävän tanssiporukan jukeboxina.
Archtop
06.03.2003 01:14:05
Kaikki eivät ole liikkeellä yhtä terveellä asenteella kuin sinä, Leena. Valitettavan paljon täällä käy aukomassa turhautuneita trollaajia, jotka olettavat meidän ottavan itseemme pienimmästäkin kitinästä ja tekevän mitä heidän mieleensä tulee. Keikoilla kuulee kaikenlaisia ruikutuksia tempoista sun muista, mutta siellä tapaa myös paljon kiitollisia ja miellyttäviäkin tyyppejä, joiden kanssa on heti ensi tahdista lähtien yhteinen soundi.

Itse lähden aina näistä ajatuksista liikkeelle:

1. Minulla on tanssinopettajan ja ammattilaisen puolto sekä
positiivinen lausunto soittamastani musiikista.

2. Minulla on myös satunnaisen, ei niinkään tanssikursseja
käyneen henkilön positiivinen lausunto.

3. Tiedän soittavani juuri enkä melkein yleisöstä valtaosan
jalalle sopivaa tanssimusiikkia.

Kehotan muitakin muusikkoveljiäni suhtautumaan noihin ainaisiin ruikkaajiin kuin ilmaan, suotta pahoitatte vaan mielenne. ME tiedämme mitä teemme, ja yksi negatiivinen kommentti ei todellakaan pilaa koko iltaa, ei edes useampi.

Aina on joku joka rutisee, se on sääntö. Meidän on kuitenkin soitettava juuri niin kuin hyvältä tuntuu. Jos joku satunnainen valittaja aukoo päätään, voi siihen sanoa että kyseinen taho on hyvä ja vaihtaa huvitilaisuuspaikkaa. Orkesteri ei ole mikään jukeboksi eikä metronomi.
Le Haba
06.03.2003 20:21:18

Sitten tuleekin tanssija myös keskustelemaan. Hän pitää tietysti täälläkin itseään asiakkaana. Hän kertoo mitä asiakkaana soittajilta odottaa. Soittaja luultavasti avauduttuaan mielestään toiselle soittajalle vaivautuu ja hermostuu kun ei se nyt ollut asiakkaille tarkoitettua. Eikä soittaja täällä ole kenenkään palkkaamana. Ei soittajalla täällä ole asiakasta.

Kyllä näin on. Psykologit ja psykiatritkin varmaan ilostuvat kun heidän chatteihin ilmestyy "asiakkaat" kommentoimaan :-)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)