kojones 06.03.2003 13:06:05 | |
---|
Omistan 65w Marsun valvestaten. Ihan riittävä peli minulle, mutta ajattelin olisiko laitteen särösoundia mahdollista parantaa, vaihtaa putkeksi vaikka se Sovtekin 12ax7xt (tai jotain sinnepäin..). Laitteessa on alkuperäinen Marshallin putki, ja ikää sillä on jo useampi vuosi.. Miten tuo vaihto tapahtuu, putken yli menee rautalankalenkki. Onko tämä ainut laite, joka pitää putken paikallaan vai pitääkö putki juottaa irti ja uusi kiinni jne.? Itse kyllä vaihdan, liikkeiden hintoihin ei ole varaa. |
putken yli menee rautalankalenkki. Onko tämä ainut laite, joka pitää putken Ei sitä mikään muu kuin se lenkki pitele, ja kyllä se kannattaakin itse vaihtaa - mitään säätöjä kun ei tarvi tehdä. Se, millaisen soundin haluat sanelee sitten sitä, millainen putki kannattaa ostaa - erityisen tehokkaat putket eivät välttämättä paranna soundia, vaan tekeväs siitä suttaisen. Myös valmistajissa on eroja. Mutta kokeillenhan tuo selviää:-D Ota verkkojohto pois seinästä ennen putken vaihtoa. |
kojones 06.03.2003 13:16:02 (muokattu 06.03.2003 13:16:48) | |
---|
Ota verkkojohto pois seinästä ennen putken vaihtoa. kiitos tästä. Ei mikään huono neuvo... Täytyy laittaa vaihtoon. |
kaamos 06.03.2003 14:22:48 | |
---|
Mutta kokeillenhan tuo selviää:-D . Aika hintavaksi tulee tuo eri putkien testaaminen. :)
|
kivi 06.03.2003 14:29:11 | |
---|
Aika hintavaksi tulee tuo eri putkien testaaminen. :) Miten niin? Sittenhän ne putket on olemassa, ja niitä voi kokeilla muihinkin laitteisiin. Pistää takaisin laatikkoon vaan, ja komeroon talteen - tulevaisuudessa niitä tarvii kumminkin. Jos ei heti, niin viiden vuoden päästä. Eikä noi sovittamattomat yksittäiset etuasteputket niin paljoa maksa. Musta tuntuu joskus, että niitä kuluu kuin leipää.
|
Jabe 06.03.2003 15:36:10 | |
---|
Eikä noi sovittamattomat yksittäiset etuasteputket niin paljoa maksa. Näin on. Kyllähän joka pelimannilla pitää pari putkea olla piironginlaatikossa aina varalla ja erilaisia sounditestailuja varten. |