pjl 29.01.2005 14:02:10 | |
---|
Tulimpa testanneeksi seuraavan: Vaihdoin viisimetrisen ProCo:n "laatupiuhan" tilalle noin metrin pituisen halpispiuhan. Ero saundissa oli kuin yöllä ja päivällä. Yhtäkkiä kuului kitarasta aivan käsittämättömän hieno ylä-äänet, joita en tiennyt olevan edes olemassa. Selvähän se on että piuhan hajakapasitanssit kuormittaa kitaran mikkejä mutta että näin paljon?!? Nousi etuastekaapeli ( http://www.till.com/articles/PreampCable/index.html) aivan arvoon arvaamattomaan. Oli ennen käyttänyt sitä vain efektien jälkeen, mikseriin kytkemiseen, mutta nyt se kyllä siirtyy ihan aktiivikäyttöön kitaran perään. |
Tumppi38 01.02.2005 14:53:32 | |
---|
Selvähän se on että piuhan hajakapasitanssit kuormittaa kitaran mikkejä mutta että näin paljon?!? Siitähän tuo Pulliaisen kaapeli on saanut alkunsa kun tartti saada pois häiritseviä ylä-ääniä. Eric Johnssonin mukaan myös nuo liittimet (plugit) vaikuttavat soundiin ja se kuinka päin tuo kaapeli on, mene ja tiedä. Just an other Tinseltown Rebellion band....FZ |
Juzzu 01.02.2005 15:15:42 (muokattu 01.02.2005 15:16:23) | |
---|
Eric Johnssonin mukaan myös nuo liittimet (plugit) vaikuttavat soundiin ja se kuinka päin tuo kaapeli on, mene ja tiedä. Mutta eikös Eric kuule eron soundissa myös plektran väristä ja spedun patterin valmistumaiden eroista? Voiskin panostaa uusiin piuhoihin, tuo mun vakkari kitara-vahvari -piuha on varmaan jo yli 10v wanha. Ja ehkä vähän liian pitkä. Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen |
NoCo 01.02.2005 15:20:37 | |
---|
Ero saundissa oli kuin yöllä ja päivällä. . Tulitko mitanneeksi yleismitskulla jotakin arvoja. Varmistitko että liittimessä on sisäisesti kaikki kunnossa hyvillä juotoksilla kaikki karvat käytössä ja ei oikareita. Ihan mielenkiinnosta vaan. N.C. |
Puavali 01.02.2005 15:26:14 | |
---|
Mutta eikös Eric kuule eron soundissa myös plektran väristä ja spedun patterin valmistumaiden eroista? Voiskin panostaa uusiin piuhoihin, tuo mun vakkari kitara-vahvari -piuha on varmaan jo yli 10v wanha. Ja ehkä vähän liian pitkä. Vutsin patteri pitää olla vanhahko, että tulis hyvä saundi. Ruskohiilipatteri väsyy sopivalla tavalla. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. |
Hommasin uuden kaapelin Bill Lawrencelta. http://www.billlawrence.com/Pages/Connector_Cable.htmtuolla on vähän juttua kaapelin kapasitanssista. Tilasin 3 metrin johdon, makso $8, ja kun se tuli, niin näytti olevan 4.2m. Pistin nyt koko pituudelta käyttöön, vaikka helppo noilla liittimillä sitä on lyhennelläkin. Ei ole semmosta kultakorvaa tai vehkeitä, että paljoa eroa huomais. Enpä kyllä ole koittanutkaan vaihdella entiseen lifeline piuhaan, että näkisi eron. Mukavan ohut ja kevyt piuha kyllä entiseen verrattuna. |
pjl 01.02.2005 18:26:28 (muokattu 01.02.2005 18:26:52) | |
---|
Noco: En vielä ole ehtiny kaapelia pahemmin mittaliemaan mutta tarkoitus olisi tutkailla sitä koulun RCL-mittarilla. Mahdollista tietysti on että kaapeli on jossain vaurioitunut ja kuori ja kuuma on silleen "vähäsen" oikosulussa. Ilmoittelen tuloksia jahka niitä saan. |