Aihe: Slide (lasinen vai metallinen) ?
1
Sunrise
31.01.2005 22:22:23
Onko noilla slidella mitään suuria eroja? Ajattelin ostaa slideputken kikkailua varten, lähinnä jotain efektityyppisiä kikkoja. Kumpi soveltuisi tähän paremmin? Lasinen vai metallinen?
author
31.01.2005 22:24:13
Käske jonkun amiksen väkertämään tommonen koulussa. Hölmöä maksaa teräs/kupariputkesta 15€.
If an animal control officer is in uniform, it signifies to the public that he is an animal control officer. -City Law in Alabama
Puavali
31.01.2005 22:28:30
Onko noilla slidella mitään suuria eroja? Ajattelin ostaa slideputken kikkailua varten, lähinnä jotain efektityyppisiä kikkoja. Kumpi soveltuisi tähän paremmin? Lasinen vai metallinen?

Lasi saundaa paremmalta, munsta. Iso posliinimuki kans. Ainakin aksutisen kanssa.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
Gypsy
31.01.2005 22:29:17
Hölmöä maksaa teräs/kupariputkesta 15€.

Vitosella saa Dunlopin metallisen.

Osta kumpikin.
Kassu
31.01.2005 22:38:17

Osta kumpikin.

Niin saa. Metallinen on paras. Tai siis, soundimieltymyksiä. Musaliikkeessä voi kokeilla.
Fortune
31.01.2005 22:49:58

Osta kumpikin.

Jep, oma korva kertoo, kumpi miellyttää.

Lasisissa paksuuskin vaikuttaa, metallisia on eri materiaaleista.

Keraamiset ovat jänniä.

Viinipullosta saa lasisliden.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Kassu
31.01.2005 23:00:20
Jep, oma korva kertoo, kumpi miellyttää.

Lasisissa paksuuskin vaikuttaa, metallisia on eri materiaaleista.

Keraamiset ovat jänniä.

Viinipullosta saa lasisliden.

Viinipullojakin on erilaisia. Kaljapulloja myös. Mökillä usein tuleen noita tehtyä kun iskee halu soittaa bluesia.
efunkelist
31.01.2005 23:52:14

Molempi parempi, selviää vain kokeilemalla. Katso myös roots/blues-keskustelualueelta pysyvä niksi: kuinka teet itse oman sliden... voihan sitä kokeilla :)
Kalamies#9 >-)))>
Pastilli? Tästä tietoa rauhasta.
jawalami
01.02.2005 12:19:20

Tee-se-itse -miehet nauravat varmasti tälle kippurassa, mutta menin kauppaan ja ostin Bigheartin Robert Johnson -sliden. Hinta 29 euroa; materiaali paksua kupariseosta (olettaisin). Kallis, mutta mikä sustain. Ei ole koskaan kuulostanut oma slide näin hyvältä. Lisäksi se on mukavan painava, onnistuu vibratot paremmin

Jalo Walamies
Fortune
01.02.2005 12:26:31
Tee-se-itse -miehet nauravat varmasti tälle kippurassa, mutta menin kauppaan ja ostin Bigheartin Robert Johnson -sliden. Hinta 29 euroa; materiaali paksua kupariseosta (olettaisin). Kallis, mutta mikä sustain. Ei ole koskaan kuulostanut oma slide näin hyvältä. Lisäksi se on mukavan painava, onnistuu vibratot paremmin

Jalo Walamies

Paha on tee-se-itse -miehenkään kuparia valaa kotikonstein :)
"Look behind you, a three-necked guitar!"
dfloreno
01.02.2005 12:39:30

Kyllä TeeSi-miehet osaa hyvin tehtyjä värkkejä arvostaa, ja toi Juunsoni on kyllä kieltämättä hyvä kapistus, vaikka korni ja ylihintainen onkin :).

Ja ettei menis ihan ohi taas: Suosittelen siihen 'efektikikkailuun' melkein semmoista dunlopin lasislideä, siinä on ehkä aloittelija-ystävällisin paino/sustain -ratio.

ja sitten takaisin offtopikkiin: Koskahan noilta slide-valmistajilta tulee semmoinen tyhjä stendari (ilman nesteitä niitä voi myydä kersoillekin :) pohjalta Jimi Hendrix All Along The Watchtower -slide? Varmasti ois sama ellei parempikin menekki kuin tuolla Robert Johnson putkella :-). Ja tässäkin tapauksessa perikunta käärii aikamoiset hillot taskuun.
Q: What do you call a "Redneck Hall of Fame"? A: "The best of Jerry Springer"
rattledad
01.02.2005 12:44:40

Lasinen vai metallinen?

Kunhan ei ole liian kevyt niin kumpikin käy.

Yksi klassikko jossa sustainia riittää on pitkä hylsy(avain). Tosin se on vastaavasti hitaampi liikutella ja turhan raskas pikkusormessa.

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=10&t=65057&o=0&co=0
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=10&t=63637
"Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug."
weelie
01.02.2005 13:06:56
Tätä kehuvat "parhaaksi":
http://www.diamondbottlenecks.com/
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Hannu H.
01.02.2005 13:32:24

Lasinen itsellä tällähetkellä. Sopivaa hylsyavainta olen koittanu ettii muttei ole löytyny sopivan kokosta (joko liian isoja tai pieniä tai liian pitkiä tai lyhyitä).
"May the tone be with you" IHKK #19
dfloreno
01.02.2005 14:23:49

Tätä kehuvat "parhaaksi":
http://www.diamondbottlenecks.com/

Ketkä? Aika tyyritä hintoja, btw!
dfloreno
01.02.2005 14:26:07

Lasinen itsellä tällähetkellä. Sopivaa hylsyavainta olen koittanu ettii muttei ole löytyny sopivan kokosta (joko liian isoja tai pieniä tai liian pitkiä tai lyhyitä).

Sama ongelma täällä. Löytyy kaikista mahdollisista materiaalieista slidejä, mutta ei kunnon hylsyavainta. Monet on joko tosiaan vääränkokoisia, tai sitten niissä on niitä pinnotteita, jotka ei kuulosta kyllä yhtään hyvältä kieliä vasten... jos joku automies tietää näiden päälle, niin kertokaa!
sikanaama
01.02.2005 14:37:46
Lasisen Dunlopin ostin ja maksoin 6e. Hmm. Tiedä sitten kumpi on parempi. Molemmat.
Tämä viesti oli edeltäjäänsä parempi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)