sahava 05.03.2003 19:50:40 | |
---|
Mistä löytyisi tuo opamp siru, jolla korvataan ts9:n oma siru jotta se modataan ts808:ksi. Olen nettikauppojen kautta etsinyt mutta turhaan. Mistä löydän? Terve, Simo Shake it and break it |
kivi 05.03.2003 20:58:55 (muokattu 05.03.2003 20:59:51) | |
---|
Mistä löytyisi tuo opamp siru, jolla korvataan ts9:n oma siru jotta se modataan ts808:ksi. Olen nettikauppojen kautta etsinyt mutta turhaan. Mistä löydän? Terve, Simo Heh, kokeilepa kirjoittaa koodi oikein, JRC4558. (Japan Radio Corporation tai jotain sellaista). Mutta ei, tuota ei enää valmisteta, eivätkä vastaavat piirit välttänättä kuulosta hyvältä. 086 - 286 -mikrojen (XP-AT) piirilevyiltä noita kuulemma löytää, mutta irti juottaessa kärähtää vielä helpommin kuin kiinni juottaessa. Ja tsekkaa ensin sivut: http://www.geofex.com/Article_Folders/TStech/tsxfram.htm ...jos en väärin muista, tuolta jostain löytyy lista testatuista korvaavista piireistä. Jos laitat pedaaliin piirikannan (ehdottomasti suositeltavaa), voit vaihdella piirejä kunnes löydät parhaan. |
Antti1 05.03.2003 21:05:41 | |
---|
Kysymys!! Kuinka arvokas on tuollainen "alkuperäinen" TS-808? Siis jostain vissiin 80-luvun alusta taitaapi olla. Tai jotain, mistä mää tiiän.. Ja myymässä ei olla, herranen aika sentään!! Vihaan heitä, niitä, jotka sanovat: "Paperi on valkoinen." kääntämättä katsettaan. Vihakaan ei ole aitoa, en enää tiedä mikä on. -P. Karjalainen 2003 |
kivi 05.03.2003 21:09:54 | |
---|
Kuinka arvokas on tuollainen "alkuperäinen" TS-808? Siis jostain vissiin 80-luvun alusta taitaapi olla. Tai jotain, mistä mää tiiän.. Ja myymässä ei olla, herranen aika sentään!! Jos se on TS808, se on 70-lukua. 80-luvulla se oli jo TS9, joka sekin on typerän arvokas, varsinkin siihen nähden että kyseessä ei oo sama peli kuin 808; ei välttämättä sama piirikään. En osaa sanoa. Yli kaksisataa euroa kumminkin. |
Blue Apocalypse 05.03.2003 21:50:16 | |
---|
Mistä löytyisi tuo opamp siru, jolla korvataan ts9:n oma siru jotta se modataan ts808:ksi. Olen nettikauppojen kautta etsinyt mutta turhaan. Mistä löydän? Terve, Simo Kysele elektronikkakorjaajilta. Niillä on varastoissaa kosolti erilaisia op-amppeja. Ja harmillisen usein tietävät kuinka kovasti joku voi tollasta piiriä haluta :) Kokemusteni mukaa OP275, LM833N, MC4558CU-piirit toimivat ihan hyvin. Ei välttämättä kuule eroa. Luulen että niilla parilla eriarvoisella vastuksella on suurempi osuus. SRV --- He could convey more emotion in two notes than any of these nickel-a-note wankers put forth in an entire solo. -Mike Ross |
Kysymys!! Kuinka arvokas on tuollainen "alkuperäinen" TS-808? Terve Omani myin joku vuosi sitten 1600 mk:lla ja halvalla taisi mennä :) Kyllähän noista maksetaan (maailmalla ainakin :) vieläkin hurjempia summia. Itselleni tuo ei missään tapauksessa ollut sen arvoinen, joten pedaali sai mennä. Ostaja halusi nimenomaan juuri tuollaisen, joten kaippa se oli sitten hänelle sen arvoinen. Mikäs minä olen toisen arvostuksia mollaamaan :) Tuon omani olin muuten ostanut kaverilta joskus 80-luvun puolessa välissä 70 mk:lla :) Pikkasen harmittaa, kun aikanaan noita (ja muita vastaavia) pedaaleita lojui vähän joka kämpän nurkassa pölyttymässä, eikä silloin tajunnut korjata parempaan talteen. Itsekin olen aikoinaan heittänyt ainakin yhden TS-808:n ja yhden TS9:n jonkin pikkuvian takia johonkin romukoppaan homehtumaan. Missähän prkeleessä sekin koppa nyt on? :) |
Osmo Komppi 06.03.2003 13:06:45 | |
---|
Itsekin olen aikoinaan heittänyt ainakin yhden TS-808:n ja yhden TS9:n jonkin pikkuvian takia johonkin romukoppaan homehtumaan. Missähän prkeleessä sekin koppa nyt on? :) Ai ai.. Meinasi bändiystävällä käydä juuri tuolla tavalla. Silloin kun teinivuosina soiteltiin, niin yhteistuumin päätettiin roudauksen yhteydessä pudottaa bassokaappi TS9:n ja WH10 Wahin päälle. Wahhi meni tuhannen päreiksi ja kirkujasta hajosi kytkin tyystin. Luultiin silloin senkin olevan entinen. Kului vuosia ja kiinnostuttiin nyttemmin kitaroinnista uudestaan. Kaveri kaivoi naukujan kaapista sekä käytti korjaamolla. Kustansi sellaset 20 euria. Olihan se toki enemmän rahaa kuin hankintahinta (joltain tutulta pelimannilta 90-luvulla = 100mk), mutta taisipa silti kannattaa. |