Aihe: Lars Ulrich?
1 2 3 4 5 6 717 18 19 20 21
miän vain
31.01.2005 17:53:13

Siihenkö nyt pitäisi sitten mennä, että

a) jos soittaja on menestyvässä bändissä, kritiikin esittäminen on kateellisten epäonnistujien nilitystä.

b) soita eka ite paremmin enneku tuut sanoon.

Sittenkö on asiat hyvästi?

Ilman kriittistä suhtautumista ei ole kehitystä. Ja edeltäjien virheistä kannattaa oppia, ei toistaa samoja mokia. Vai?

Kukapa sitä levyjä metronomin kanssa kuuntelee - mutta selvät ja häiritsevät ja jatkuvat virheet kyllä huomaa. Joskus tempon heittely ja erikoiset (tahattomatkin) painotukset toimivat pirun hyvin, joskus taas eivät. Kuuntelepa livepätkiä herroilta Phil Taylor tai Steward Copeland vs. Lars, näin esimerkkeinä - huomaatko eron?
Monochromatic - bändi
--------------------------
semisuper.tk - rumpusivut
moderndrummer88
31.01.2005 18:10:00
Niin aivan, siinä kirjassa kehutaan McBrainia maasta taivaisiin, mutta otetaan huomioon, että kirja on kuitenkin kirjoitettu siltä pohjalta että Maiden on paras kaikessa, jotta se miellyttäisi juuri niitä ihmisiä joiden mielestä se Maiden on paras kaikessa. :D
Niin... Vai että vetää yhdellä spedulla? Livenäkö olet tätä lähieteisyydeltä ollut todistamassa?

käyppäs kahtomassa maidenin sivuilta videopätkiä niin siellä nicko camissa näkyy aika selvästi kun se soittaa sen wikker mänin nopean bassojutun YHDELLÄ pedaalilla! että siinä sulle!!! näin nippeli tietona voidaan sanoa että koko maidenin historian aikana on yhdessä biisissä käytetty tuplabasareita, joku biisi sillä uudella levyllä eli dance of the deathilla (en viiti lähteä kuuntelemaan notta mikä se oli, kuitenkin niitä loppupuolen viisuja) varmaan ihan kokeilunhalustakin tuo on tuo on tehty koska on se wicker manin bsarijuttu nopeampi minun mielestä...
ei allekirjoitusta
TheImp
31.01.2005 18:32:56
käyppäs kahtomassa maidenin sivuilta videopätkiä niin siellä nicko camissa näkyy aika selvästi kun se soittaa sen wikker mänin nopean bassojutun YHDELLÄ pedaalilla! että siinä sulle!!! näin nippeli tietona voidaan sanoa että koko maidenin historian aikana on yhdessä biisissä käytetty tuplabasareita, joku biisi sillä uudella levyllä eli dance of the deathilla (en viiti lähteä kuuntelemaan notta mikä se oli, kuitenkin niitä loppupuolen viisuja) varmaan ihan kokeilunhalustakin tuo on tuo on tehty koska on se wicker manin bsarijuttu nopeampi minun mielestä...

Biisin nimihän on Face in the sand. On siis ainoa maidenin biisi, jossa on tuplapedaalia käytetty. Livenä tuplapedaalia ei ole koskaan ollut. http://www.ironmaiden.com/media/images/IID00000911.wmv
Tuossa urli siihen wickermanin liveen. Aika haipakkaa vauhtiahan se pistää menemään :)
The Gods made heavymetal
...And Justice For All
31.01.2005 18:38:03
Niinpä niin.... aina kun joku avaa topicin Herra Ulrichista ja hänen tuplabasari-setistään niin kahen sivun jälkeen topic on muuttunut muiden m.nettiläisten haukkumiseks...:)
tää lars-faq vois olla kova sana, ei enää tulis joka päivä näitä topikkeja lisää..... kyllä lars on kova rumpali mutta tyhmäkin kuulee että sen soitto on menny pystysuoraan alaspäin 80-luvulta. :)
...And Justice For All
hgr
31.01.2005 20:09:39
Biisin nimihän on Face in the sand. On siis ainoa maidenin biisi, jossa on tuplapedaalia käytetty. Livenä tuplapedaalia ei ole koskaan ollut. http://www.ironmaiden.com/media/images/IID00000911.wmv
Tuossa urli siihen wickermanin liveen. Aika haipakkaa vauhtiahan se pistää menemään :)

Eipä toi mun mielestä mitenkään erikoisen nopeata ole.
Tama (Royal Star)
31.01.2005 20:12:35
veäppä itse perässä.
mikä ihmeen zildjian.....?
hgr
31.01.2005 20:19:07
En tiedä vitsailetko(heh heh!), mutta kyllä mä vedän tollasta nopeutta ihan puujalkatekniikallakin, ja varmaan aika moni muukin.

Kyllä sinkulla pystyy soittamaan todella vikkelään tuplaiskutekniikalla(rupesin juuri pari päivää sitten itse treenailemaan tuota), mutta tossa pätkässä ei mielestäni ollut mitään hämmästyttävää.
rbt
31.01.2005 21:04:44
Itse soitan yhdellä pedaalilla 4 iskua peräkkäin samalla temmolla kun joku teistä kahdella basarilla...saa tulla kokeileen!
Outkast
31.01.2005 21:25:30 (muokattu 31.01.2005 21:27:15)
Novittu kylmäkin ainaki satakaksket viis ja 1destoista osia nelketviisminuuttia. Ehkä se juttu ei ole se, että Nick McBrain vetää mitään kahtasataa blasbeattia sillä pedaalilla, mutta kaikki ketkä ovat nähneet ja kuulleet Rock In Rio:n ja siellä esitetyn Wickermanin tajuavat kyllä mistä puhutaan. Tempo ja basariniskut osuvat äärimmäisen kohdalleen ja soitto soundaa hyvältä. Kyllä se aika makealta kuullosta kun singlepedaali käy ja kuuluu vaan tukutukutukutukutuku ! Uskallan väittää, että kukaan tähän mennessä uhonneista ei pysty samaan.

Mutta hei lopetetaan jo tämä keskustelu. Jokainen osaa soittaa mitä soittaa. Plz/Pliide/Pliiz/Please/Pliizz/Pliz !!!!111!/!/"&&26261!&&!6!!!"&!111
Pätekää.
hgr
31.01.2005 22:25:53
crEaTuRE
01.02.2005 08:26:00
Esimerkiksi tosta noin:

http://www.drummerworld.com/Videos/jojomayerbasss.html

Ohhoh... toi oli jo jotain. Ei siinä kapulatekniikassakaan valittamista! :D
Bacchus
01.02.2005 13:48:05
Nyyh, nyyh. Älä sitten arvostele.

Se nyt on vaan niin...

Niin, ja sinähän et ole totuuden torvea lähelläkään? Taidatkin sitten ladella absoluuttisia totuuksia, kun "se kerta nyt vaan on niin".

Sitä paitsi Metallica ennen Bob Rockia on paljon parempi kuin kaverin kultakosketuksen jälkeen. Näin siis meikäläisen näkökulmasta. Ja toisaalta oma korva on aina lopulta se mikä merkkaa. Voit julistaa totuuksiasi niin paljon kuin haluat, ei se kenenkään päätä käännä. Se nimittäin sulla näyttäisi olevan tarkoituksena, ja se, jos mikä on todella naivia.
-
Bacchus
01.02.2005 13:57:43
Siihenkö nyt pitäisi sitten mennä, että

a) jos soittaja on menestyvässä bändissä, kritiikin esittäminen on kateellisten epäonnistujien nilitystä.

Ei, vaan asia vaikuttaisi ennemminkin olevan niin, että jos soittaja on suositussa bändissä niin sitä voi haukkua kuin vierasta sikaa.

b) soita eka ite paremmin enneku tuut sanoon.

Sittenkö on asiat hyvästi?

Ei sitten asiat ovat huonosti.

Kritiikin esittäminen, ja turha haukkuminen ovat eri asioita. Kritiikissä esitetään perusteluja, haukkumisessa soitetaan suuta. On täällä ollut paljon hyviäkin kommentteja, ei siinä mitään, mutta kommenteissa tyyliin "kuunnelkaa Vinnie Colaiutaa, Dennis Chambersiä ja Dave Weckliä, älkää Larssia koska Lars soittaa koko ajan päin persettä", ei ole mitään järkeä. Entäs sitten jos Lars tekee joskus virheitä, ei se mua ikinä Metallican musiikissa ole häirinnyt. Ja sen takia en aio vaihtaa Metallicaa kikkelijatsiin. Joten tuollaiset Wecklien tyrkytykset ovat tälläisessä ketjussa täysin turhia.
-
rbt
01.02.2005 17:20:51
Itse soitan yhdellä pedaalilla 4 iskua peräkkäin samalla temmolla kun joku teistä kahdella basarilla...saa tulla kokeileen!

http://netti.nic.fi/~hhalmeto/setti/single.wmv

siinä sitten nikolle vastaiskua...kamera kädessä oli vähän huono kikkailla... oikealla singlepedaalilla homma toimii paremmin...
Outkast
01.02.2005 17:25:59
siinä sitten nikolle vastaiskua...kamera kädessä oli vähän huono kikkailla... oikealla singlepedaalilla homma toimii paremmin...

Sano, että toi oli läppä :D

P.S
Ja se minun perusteltu kritiikki on sivulla yksi.
Pätekää.
rbt
01.02.2005 18:14:49
Sano, että toi oli läppä :D

- kyllä tässä ollaan ihan vakavalla asialla, tää ei paljoa naurata!
Jerry-Only
01.02.2005 19:41:41
Siis tota jos puhutaan Larsin soittamisesta, niin tietenkin siitä voi olla monta mieltä ja mielestäni se on tämä. Lars on hyvä ns. vanhan koulukunnan hevirumpali, joka vääntää aika punk meiningillä, varsinkin nykyään. Tekniikkaa ei sillä nyt varsinaisesti paljon ole, muttakyllä se homman osaa ja vetää sen asenteella. Tietenkin silläkin on floppauksia, kuten esimerkkinä Monsters of Rock Venäjällä, siinä ei mies ihan hirveän hyvin vedä.
Jza
02.02.2005 00:26:19

Jaa, mihinkäs tullaan kokeilemaan?

Kait sä saat ne iskut vielä samalla voimakkuudellakin siihen läntättyä...ja tietysti nopeammin :D
*Veeti
02.02.2005 00:44:22
Onko seuraava huono vai erittäin huono vitsi? ...
Erään nuottikirjan kannessa lukee Lars Ulrich and drum grooves.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)