Aihe: paiste RUDE!!
1 2
savopie
31.01.2005 21:21:14
kukaan ei vastannut enää noihin vanhoihin viesteihin mitä laitoin, joten päätin tehdä kokonaan uuden aiheen.
Onko kellään kokemusta/haaveita kyseisistä pelleistä?
Mä oon nyt tässä ehkä hankkimassa 16" crash/ridea alchemyiden kaveriksi, onko kannattava ostos? Itse pidän paljon RUDE paltien ulkonäöstä, mutta saundia en ole koskaan päässyt kuulemaan. Jos jollain on mietteitä/ vastaavia tundemuksia kyseisistä pelleistä, niin pistäkööt tänne. Ovatko RUDEt muuten kestäviä? kiitos vastauksistanne..
Voihan se niinki olla.... vaan mitehän tuo lienee??
triplis
31.01.2005 23:31:05

Kuuntele Slayeriä ja Slipknottia. Lombardo ja Jordison käyttää kattauksissaan melkeen pelkkää rudea.
"Soitetaanko vaihteeksi heviä?"
ÄM
01.02.2005 01:05:58

Mä en taas jaksa lukea, eli sori jos toistan jotakuta muuta.

Mulla oli aikanaan 16" ja 18" crash/rided. Kyllä jumakauta kuului. Mä siitä kuustoistasesta erityisesti tykkäsin, 18" oli jo lähempänä rideä, olematta sitä kuitenkaan.

Ongelma oli vaan siinä, että molemmat rupes halkeemaan. Ilmeisesti seos oli liian kovaa.

Nykyiset Zildjian A Customit mulla on ollut kymmenen vuotta, eikä oo mikskään menny.
Dr.Rubber
01.02.2005 01:11:42 (muokattu 01.02.2005 01:14:59)
Mulla oli joskus 16" crash/ride (no niin siinä luki, vaan ei siitä rideä olisi saanut edes mielikuvituksella). Olihan se pelti: jälkeenpäin ajateltuna varmaan ihan hyvä siihen punkmeininkiin. Nykymieltymykseni mukaan aikas kattilankansi; klonks, swaaassshh ja sitä rataa. Liikaa mökää mulle, nykyjään. Alkoi halkeamaan, joten heitin sen sitten hevonv.

E: voipi varmaan tapauksesta riippuen sopiakin istanbulin rock customeiden seuraan. Mene ja tiedä. Tai oikeastaan kokeile. Mulla on ollut molempia, vaan ei yhtä aikaa. Jollain perusteella kai sitä on silloin symbaalinsa valinnut. Ja niin, ei tullut katsottua sinun setuppia tarkemmin, joten en tiedä oikein, mihin verrata. Sorry.
Kyttä on poliisi!
ultra
01.02.2005 02:04:24 (muokattu 01.02.2005 02:05:23)
Käyttelin jokusen kerran 18'' crash/rideä iha vaan crashikomppeihin ja totesin aikalailla käyttökelvotomaks pelliks.. Todella epämusikaalinen kapistus siinä Sabianien ja Zildjianien vieressä. Vitun lujaa tuli kyllä vaikka ei ois halunnukkaan. Mielipidekysymys toki.. En suosittele.
I'm a gooner
ddrum54
01.02.2005 07:49:51
Mulla oli aikoinaan 20" ride. Hauska pelti, kun löi hiljaa, sanoi ping ja kovaa lyödessä sanoi PING. Kupusoundi oli hyvä, siitä kuului selkeä ping. Siinä tämän pellin laaja äänialue. Painoi n. 8kg. Jos joku tollaiselle ratakiskon pätkälle löytää käyttöä, niin nostan hattua. Epämusikaalinen lätty on tämä.
2`n 4
Bacchus
01.02.2005 14:03:59
Mulla oli aikoinaan 20" ride. Hauska pelti, kun löi hiljaa, sanoi ping ja kovaa lyödessä sanoi PING. Kupusoundi oli hyvä, siitä kuului selkeä ping. Siinä tämän pellin laaja äänialue. Painoi n. 8kg. Jos joku tollaiselle ratakiskon pätkälle löytää käyttöä, niin nostan hattua. Epämusikaalinen lätty on tämä.

Ruden 20" power ride on oikein toimiva peli. Mutta toimii vain tietyissä musiikkityyleissä (lue: metallin eri alalajeissa).
-
savopie
01.02.2005 16:15:16
jaa-a... ehkä pysyn alchemyssä, ja ostan 17" sweet tai rock krässin, kumpaa suosittelette
Voihan se niinki olla.... vaan mitehän tuo lienee??
juoksuarpeni
01.02.2005 17:23:37
sweet olisi minun valintani vaikka ei tuo rock mitenkään huono ole
Jooh jooh!
Viceroy
01.02.2005 17:24:31

16" Crash/rideni oli heviin ihan hyvä pelti. Halkesi n. vuoden käytön jälkeen...
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
Liver-Box
01.02.2005 17:29:32 (muokattu 01.02.2005 17:33:04)

jaa-a... ehkä pysyn alchemyssä, ja ostan 17" sweet tai rock krässin, kumpaa suosittelette

Mulla ois 17" Alchemy Sweet myynnis. Kato oma kuvasta.
Jakso.
Aegis
02.02.2005 12:21:11
3000 sarjan 20" Crash/Ridellä soittaa vaikka jatsia jos niikseen tulee, vaimentamalla saa myös hyvin pingiä esiin. Kaksi peltiä yhden hinnalla. Crashit ovat kyllä melkoisen hirveitä röllyköitä, kyllä sitä heviä voi soittaa sellaisillakin pelleillä mitä pystyy kuuntelemaan.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
Dr.Rubber
02.02.2005 15:06:15

Rockit on ihan saatanan äänekkäitä. Itse en enää ostaisi. Joutuu mun mielestä mättämään ihan sikana, ennenkun syttyy ja sitten ne huutaakin ihan tajuttoman lujaa, vaikkakin ihan "muuten mukavalla soundilla".
Kyttä on poliisi!
Bobana
03.02.2005 11:24:28
Oottepa te nyt kummallisia pellin halkojia...
Peltien halkeemisherkkyyteen vaikuttaa suuresti niitten käyttötapa ja kuinka niitä säilytellään.

Ei IKINÄ näin:
Pelti nojaa kyljellään seinää vasten betonilattialla, pelti on liian lähellä ständiä tai rimmssiä ja lujaa lyötäessä osuu jompaan kumpaan tai johonkin muuhun rautaan, pelti on ruuvattu ständiin niin kireälle että vapaata liikettä ei ole juuri lainkaan.

Vaan AINA näin:
Säilytä pellit aina vaaka-asennossa pehmeällä ja puhtaalla alustalla ja tietenkin mielellään vasite siihen tehdyssä laukussa ja käytä peltien välissä kangasta ym. muuta pehmeää eristettä, testaa aina ennen soittamista että pelti ei osu mihinkään soittotilanteessa ja vapaa liike on riittävä eli niin paljon kun reiän halkaisija suhteessa ständiin antaa pellin liikkua.

Usein miten pellit lähtee halkeilemaan huolimattoman käsittelyn seurauksena tulleen pienen naarmun takia. Etenkin juuri nämä paksut pellit.

Juuri sen takia käsittelen oman Rude 3000:n 16" crashini aina tarvittaessa.
Eli: teräsvillalla hienovaraisesti reunoista hiotaan naarmut pois ja jos on käynyt pahempi kämmi niin 1000 vesihiekkapaperilla(KUIVANA!!!) varovasti tasoitetaan jonka jälkeen teräsvilla käsittely.
Tämän vuoksi multa ei juuri pellit hajoile vaikka soitto on aika kovakouraista.

Tekisi mieli raapustaa fakki-stoori haljenneen pellin korjauksesta kun täällä aina joku väläyttelee jotain peltisaksia kun on alkanut lättyänsä korjailemaan... ei ei ei ei......
Kaneli
03.02.2005 12:07:53

Se onkin tommonen hevikiekko, että vaikka lyö täysillä erottuu kuitenkin selkeästi se PING sieltä. Että muut pysyy tahdissa mukana.

Ehkä se on yksi selitys, mutta on se aika kökkö.
- Si dej i reven!! - Mee ite. (Siberiankathru PolFukselle)
dictatorsh*t
12.02.2005 22:39:12
...nuista en sitten tiedä mitään noista uusista RUDE Thin Crasheista. http://www.paiste.com/news/viewnews.php?newsid=150 Mua ainakin henkilökohtaisesti kiinnostaisi kuulla niitä.
Mitenkään aiheeseen liittynyt, mutta tuli mieleen.
Hello to all of your swinging parts!
Melankolik
Myrikles!
ddrum54
12.02.2005 22:44:21
Se onkin tommonen hevikiekko, että vaikka lyö täysillä erottuu kuitenkin selkeästi se PING sieltä. Että muut pysyy tahdissa mukana.

Joo, hevipeltihän se on, mutta nauhoituksia tehdessä se toimii. Nauhalle tarttuva ääni sisältää muutakin, kuin sen pelkän pingin. Se ei vaan kuulu livesoitossa ollenkaan se pohjahumina. Sen takia siitä luovuin.
2`n 4
moderndrummer88
13.02.2005 12:05:50
Epämusikaalinen lätty on tämä kuvaa varsin osuvasti rudeja.... haitsuja oon kokeillu nuokkarilla vaan menivät sitten nekin yllättäen rikki, hirveä mökä oli sitten auki tai kiinni sillon se oli auki ei siitä saanut oikein semmosta suhinaa vaan pelkkää kylmää räminää!
Remu on Remu, sillä on oikeus soittaa kuinka paskasti tahansa koska se on Remu
ddrum54
13.02.2005 12:42:33
kuvaa varsin osuvasti rudeja.... haitsuja oon kokeillu nuokkarilla vaan menivät sitten nekin yllättäen rikki

Ohoh ! On tainnu olla aika urho niitä mäiskimässä. Meinaan, että on se materiaalivahvuus sitä luokkaa, että... no, mikään ei ole ikuista.
2`n 4
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)