Sunrise 30.01.2005 22:09:33 | |
---|
Kyllä, käytin hakua, mutta ei löytynyt mitään järkevää.. Eli, nyt oon alternate pickingiä harjotellu. Mutta jos jotain nopeita sooloja koittaa soittaa alternatella (plektra vaakasuorassa linjassa kuin kieliin nähden) niin ei oikein toimi. Kannattaako siis käyttää tremolomaisempaa plekun käyttöä, että kääntää plekun n. 30 asteen kulmaan kieliin nähden. Kun mulla ainakin alternate tyylillä on saatanan tökkivää, jos se pleku on vaakasuorassa kulmassa kieliin nähden. Ja joutuu nostamaan plekua turhaan. Tulipa nyt paskaa jauhettua, mutta kai joku tajusi. |
author 30.01.2005 22:15:44 | |
---|
Pidä sellaisessa asennossa kuin tuntuu parhaimmalta ja kuulostaa parhaimmalta. Itse voit tehdä kompromissit ja miettiä kumpi on tärkeämpää soundi vai soiton helppous. If an animal control officer is in uniform, it signifies to the public that he is an animal control officer. -City Law in Alabama |
Krice 30.01.2005 23:00:07 | |
---|
En tiennytkään, että alternatella pitää pitää plektra suorassa. Aina olen soitellut pleku lievästi vinossa kieliin nähden. |
Sunrise 31.01.2005 00:16:25 | |
---|
No tarkotin lähinnä omaa tyyliä. Mutta, nyt pidin plekua vinossa niin toimii paljon paremmin alternate picking. Jiihhaa! |
Kyllä mä ainakin pidän vähän vinossa luonnostaan.Ainahan voi sitten vielä kokeilla keventää Paul Gilbert tyyliin, että ei tue kättä tallaan, vaan pitää sen vähän ilmassa.Alussa hankalaa, mutta kuulemma tatsinvaihteluiden ja monien muiden pikkausteknisten juttujen kannalta parempi.Mene ja tiedä.Itse en jaksanut edes yrittää "leijuttaa" rannetta.Kannattaa kokeilla, jos siitä jotain irti saa. Antakaahan tytöt ja pojat sen metallin virrata, niin teillä ei ole mitään hätää! |
Metallica mies 31.01.2005 21:49:10 | |
---|
Kyllä, käytin hakua, mutta ei löytynyt mitään järkevää.. Eli, nyt oon alternate pickingiä harjotellu. Mutta jos jotain nopeita sooloja koittaa soittaa alternatella (plektra vaakasuorassa linjassa kuin kieliin nähden) niin ei oikein toimi. Kannattaako siis käyttää tremolomaisempaa plekun käyttöä, että kääntää plekun n. 30 asteen kulmaan kieliin nähden. Kun mulla ainakin alternate tyylillä on saatanan tökkivää, jos se pleku on vaakasuorassa kulmassa kieliin nähden. Ja joutuu nostamaan plekua turhaan. Tulipa nyt paskaa jauhettua, mutta kai joku tajusi. Joo, kyllä kannattaa minunkin mielestä pitää plekua hieman vinossa ja tärkeintä on ehkä minimoida turha liike, koska mitä nopeammin pääset seuraavalle kielelle, sitä nopeampaa voit soittaa, oli ehkä vähän huono esimerkki, mutta varmaan ymmärsit idean, eli turha liike pois. "if you got the money honey we got your disease" |
825107 30.12.2007 22:35:13 (muokattu 30.12.2007 22:35:51) | |
---|
Eli siis onko se oikeaoppinen tapa, että plektra olisi hieman vinossa kieliin nähden kuin että plektra olisi vaakasuorassa? Kumpaa suosittelette? |
oiva tumpeloinen 30.12.2007 22:42:59 | |
---|
Sillä oo mitään väliä, kunhan vain saa kaiken haluamansa irti. Jos iskut kuulostaa miltä pitää plärä vinossa, ja soitto kulkee paremmin, niin totta kai niin kannattaa soittaa. |
kid ego 31.12.2007 07:59:35 (muokattu 31.12.2007 07:59:47) | |
---|
Kyllä mä ainakin pidän vähän vinossa luonnostaan.Ainahan voi sitten vielä kokeilla keventää Paul Gilbert tyyliin, että ei tue kättä tallaan, vaan pitää sen vähän ilmassa.Alussa hankalaa, mutta kuulemma tatsinvaihteluiden ja monien muiden pikkausteknisten juttujen kannalta parempi.Mene ja tiedä.Itse en jaksanut edes yrittää "leijuttaa" rannetta.Kannattaa kokeilla, jos siitä jotain irti saa. Pitäisi kyllä koettaa itsekin soittaa ankkuroimatta kättä kitaran runkoon tai tallaan. Tuntuu vaan niin käsittämättömän hankalalta toisinaan. Gilbertti on kyllä kova jätkä ja siltä voisi kyllä monta juttua oppia, niin musiikillisesti kuin musiikin ulkopuolelta. "Hi! My name is Ronald! And your name is DOUCHEBAG!" |
bATE bASARI 31.12.2007 14:43:52 (muokattu 31.12.2007 14:44:25) | |
---|
Pitäisi kyllä koettaa itsekin soittaa ankkuroimatta kättä kitaran runkoon tai tallaan. Tuntuu vaan niin käsittämättömän hankalalta toisinaan, Tuo tapa löytyy itseltäkin, mutta en viitsi edes yrittää muuttaa sitä ja tuskinpa tarvitseekaan, kun sillä kuitenkin pärjää mainiosti. |
Räkkipeli 31.12.2007 16:13:13 | |
---|
Pitäisi kyllä koettaa itsekin soittaa ankkuroimatta kättä kitaran runkoon tai tallaan. Tuntuu vaan niin käsittämättömän hankalalta toisinaan. Gilbertti on kyllä kova jätkä ja siltä voisi kyllä monta juttua oppia, niin musiikillisesti kuin musiikin ulkopuolelta. Mun taas on vähä hankalampi pikkailla jos tuen rungosta sormilla. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |