Aihe: Ehdotus soittajille..
1 2 3 4 5 6 7
pekkajau
31.01.2005 12:11:56
Tein vielä viis vuotta sitten pikkusen semmosta trubatuuri/hupi keikkaa eli kerroin mauttomia ala- ja yläpäävitsejä ja laulatin siinä samalla porukkaa. Yksi tilaisuuden järjestäjä sanoi mulle että multa se puuttuu joku hevonvitun "yrittäjähenkisyys" kun aina hänen "pitää" sieltäpäin soitella ja kysellä. Sitten se kysyi mitä maksaa "shou" ja kun sanoin että en minä perkele sentään ihan ilman tule kun se tinki ja valitteli köyhyyttään ja sanoinpa vielä että ruokaa on kotonakin kun se sössötti jostain ilmaisesta hiehosopasta ...niin sillon siltä itseltään loppu se "yrittäjähenkisyys"!
There`s no bisnes in showbisnes!
baron
31.01.2005 12:19:28

sanoinpa vielä että ruokaa on kotonakin kun se sössötti jostain ilmaisesta hiehosopasta ...niin sillon siltä itseltään loppu se "yrittäjähenkisyys"!

Oon kerran päässyt sanomaan, kun joku puolituttu pyysi ruokapalkalla synttäreilleen soittamaan, että sen verran annetaan alennusta, että syömään tullaan ilmaiseksi, siitä ei tarvitse maksaa, soitto onkin sitten ihan eri juttu.
Children of Baron: Magic in Keyboards. Älkää ajatelko vaaleanpunaisia elefantteja, niitä ei ole olemassa!
PL
31.01.2005 12:58:29
Tämä ei välttämättä saa kannatusta, mutta kun yleisesti ottaen tanssikeikat ovat vähentyneet niin ehdotan seuraavaa: lasketaan me soittajat vähän taksojamme, niin saadaan lisää keikkaa ja ihmiset taas pitämään tanssimusiikista..

Kun tuo jenkkamies on kansankynttiläksi tunnustautunut, niin eiköhän ehdoteta OAJ:lle, että lasketaan opettajien palkkoja n.30%. Näin saataisiin kunnat taas kiinnostumaan opettajien palkkaamisesta ja kyläkoulujakaan ei voisi kustannussyistä lopettaa. Sitten kun kaikki opettajat on työllistetty, niin voisi hiljalleen rueta palkkoja hilaamaan ylöspäin.
JK
31.01.2005 13:03:42
mutta kun yleisesti ottaen tanssikeikat ovat vähentyneet niin ehdotan seuraavaa: lasketaan ME SOITTAJAT vähän taksojamme

Arvasinkin, ettet voi olla soittaja! :)

Joo en. Soittaja on sellainen, joka päättää opintonsa peruskouluun ja sinnittelee musta villakangastakki päällä paikallisessa....

Jakautunut persoona???
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
pekkajau
31.01.2005 13:24:33
Kun tuo jenkkamies on kansankynttiläksi tunnustautunut, niin eiköhän ehdoteta OAJ:lle, että lasketaan opettajien palkkoja n.30%. Näin saataisiin kunnat taas kiinnostumaan opettajien palkkaamisesta ja kyläkoulujakaan ei voisi kustannussyistä lopettaa. Sitten kun kaikki opettajat on työllistetty, niin voisi hiljalleen rueta palkkoja hilaamaan ylöspäin.

Opet töihin lippuriskillä!
Sperde
31.01.2005 14:04:17
idea se on huonokin idea. Keikkamyyjät ei nosta ketään kurahumppaorkesteria yhtään mihinkään, korkeintaan antavat siitä hommasta sellaisen kuvan. Ei kun levyä ulos, mielellään Iskelmäradioystävällistä, normaali keikkailua hyvällä meiningillä ja sormet ristiin että joku biisi lähti hyvin soimaan radioissa.
Ainahan itsensä promoaminen kannattaa, mutta pitää olla sitten jotain järkevää promottavaa. Jos natsaa niin natsaa ja keikkoja tulee lisää ja vielä parempi hintaisia. Ruokapalkalla keikkoja huitomalla ei synny yhtään mitään."Jos vaikka poikis." Just joo....

Tämä ei välttämättä saa kannatusta, mutta kun yleisesti ottaen tanssikeikat ovat vähentyneet niin ehdotan seuraavaa: lasketaan me soittajat vähän taksojamme, niin saadaan lisää keikkaa ja ihmiset taas pitämään tanssimusiikista. Oman orkesterimme kanssa olemme jo tehneet niin ja päätimme, että puoli vuotta tehdään kvartettikeikkaa 300-400 eur. ilta. Jo nyt on tullut muutama keikka lisää.
KoskPaavo
31.01.2005 15:37:36
Opettajan työ on rankkaa puuhaa, onneksi on tällaisia toisten ammattiryhmien foorumeita jossa pääsee purkenemaan.onkohan muuten metallimiehillä tällaista?
Soittaja selviää aina.
M.i.k.key
31.01.2005 15:46:18
Opettajan työ on rankkaa puuhaa, onneksi on tällaisia toisten ammattiryhmien foorumeita jossa pääsee purkenemaan.onkohan muuten metallimiehillä tällaista?

Mä oon yrittänyt ettiä lentoemäntiän tälläistä...
Mä lopetan nää hommat!
Sperde
31.01.2005 18:59:07
Mä oon yrittänyt ettiä lentoemäntiän tälläistä...

www.taivaallisettarjoilijat.fi :)
KoskPaavo
31.01.2005 20:11:13

Ei löydä meiän kone..
Soittaja selviää aina.
Tankoprinssi
31.01.2005 20:13:03

Menin halpaan ja yritin päästä sivuille epätoivon vimmalla. Onneksi en ehtinyt konetta hajoittamaan, joten annoin sulle plussan.
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
M.i.k.key
31.01.2005 21:25:00
Hoho, jos olisin ollut ensimmäisenä tässä olisin varmasti mennyt samaan halpaan, eli Sperdelle plussa!
Mä lopetan nää hommat!
Mynthor
01.02.2005 00:33:18
Ei löydä meiän kone..

Mutta stuerttien sivut löytyy, osoitteena yllättäen...

www.cockpit.fi
Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat.
Jaskaa pakoon
01.02.2005 16:04:47
PenaL
01.02.2005 16:46:00
Vinoutumaa alalla jo ihan tarpeeksi ilman hintojen polkemista. Nimiartistit, koska ovat tunnettuja, vetää ja käärii rahaa vaikka olisi mimmonen rimanalitus-komppiryhmä takana. Toisaalla monen todelliset pitkän linjan ammattilaiset soittelee jossain pizzeriassa suunnilleen ruoka/kalja -palkalla.

-Pena
Sertzo S
01.02.2005 17:37:16 (muokattu 01.02.2005 17:38:57)
Vinoutumaa alalla jo ihan tarpeeksi ilman hintojen polkemista. Nimiartistit, koska ovat tunnettuja, vetää ja käärii rahaa vaikka olisi mimmonen rimanalitus-komppiryhmä takana. Toisaalla monen todelliset pitkän linjan ammattilaiset soittelee jossain pizzeriassa suunnilleen ruoka/kalja -palkalla.

-Pena

V***U, näin on!!!
Kertauksen vuoksi: Solistin palkkio aina suurempi kuin koko säestävän ryhmän yhteensä!
Eddy
01.02.2005 18:26:06
Nimiartistit, koska ovat tunnettuja, vetää ja käärii rahaa vaikka olisi mimmonen rimanalitus-komppiryhmä takana.

Aika usein se ryhmän riman alittaja on just se nimiartisti...
Koskettelen soittimia...
pekkajau
01.02.2005 18:37:36
Aika usein se ryhmän riman alittaja on just se nimiartisti...

Artisti maksaa!
Fuzzy Boner
01.02.2005 21:57:45
Artisti maksaa!

Turakaiset syä artistin maksaa. Sopivasti hapettunu tai siis...
Mää oon Barskan poika
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)