Aihe: Putkivahvarigurut auttakaa
1 2
blackambulance
04.03.2003 22:00:48 (muokattu 04.03.2003 22:01:47)
Joissakin Laneyn malleissa on sulakkeita siellä vahvistinosan sisälläkin. Muuta en osaa sanoa näillä tiedoilla. Jos osaa avata sen siististi ja tarkastaa mahdolliset olemassaolevat sulakkeet myös siellä sisällä, eikä koske mihinkään rikkoutuvaan, ei takuunkaan pitäisi olla vaarassa. Tietysti pitäisi arvata myös että mikä ne sulakkeet ehkä rikkoi?
Kossu
05.03.2003 08:05:15
Viet sen vain takaisin siihen liikkeeseen josta sen ostit, jossa liikkeen huoltomies neuvoo sinua ja tarkistaa vahvistimen, tarvittaessahan saat tietenkin uuden hyllystä tilalle.

Eikö niin, noin minun vakio liikkeeni toimii...kuis sinun?
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Tumppi38
05.03.2003 09:42:41
Hain joku aika sitten postista uunituoreen LANEY GH100TI:n, mutta en saa siitä lähtemään pihaustakaan. Sulakkeet olen katsonut ja ehjiksi havainnut. Myöskään output-putkissa ei näyttäisi olevan mitään hämärää. Eli löytyisikö tietoa/oletuksia, mistä johtuu.

Tuleeko putkille sähköt ? siis näkyykö putkien läpi "hehkua" sinerrystä ? lämpeneekö ne ? Jos kyllä, niin laita kitara kiinni ja volat nupista puolilleen gain ja pääte (tonet myös keskelle) Täräytä kieliä agnus youn tyyliin ja katso samalla päääteputkia tuleeko sinerrys putkissa laajemmaksi ?
There are a lot of good things in life, but Music is the best !
Turpa
05.03.2003 11:17:35
Täräytä kieliä agnus youn tyyliin ja katso samalla päääteputkia tuleeko sinerrys putkissa laajemmaksi ?

Näin tein. Eikä putkissa kyllä tapahtunut mitään. Eli mistä johtuu?
kivi
05.03.2003 11:49:29

Näin tein. Eikä putkissa kyllä tapahtunut mitään. Eli mistä johtuu?

Eli putkissa on kaikissa terveen näköistä hehkua, myös etuputkissa? (ja kaikki ovat kirkkaita ja hehkuvat, mutteivät kirkastu soiton mukana) Oletko nyt _aivan_ varma, että kitarasi tai kitaranpiuhasi (tai molemmat) eivät juuri ole alkaneet oikutella. Yleensä (Murphyn lain tms. mukaan) vahinkoja tulee useampia kerralla.

Sulakkeet jos olet katsonut, niin sitten vika on joku oikea ja takuun piirissä oleva, eli sulle on myyty rikkinäinen kone. Muista, että takuun nimissä sun pitäis varmaankin saada korvaava kone tilalle huollon ajaksi ilman eri kustannuksia, ja samoin kuljetukset pitäis heidän hoitaa ja maksaa joko huolintaliikkeen tai ihan taksikuljetuksen kanssa (okei, tää on provosointia, mutta kuten Kossukin totesi, meidän käyttämissä kaupoissa homma menee näin;-).
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Turpa
05.03.2003 12:25:27
Eli putkissa on kaikissa terveen näköistä hehkua, myös etuputkissa? (ja kaikki ovat kirkkaita ja hehkuvat, mutteivät kirkastu soiton mukana) Oletko nyt _aivan_ varma, että kitarasi tai kitaranpiuhasi (tai molemmat) eivät juuri ole alkaneet oikutella.

Etuasteen putkia en näe avaamatta lootaa, ne kun on hylsyjen sisällä. En vaan oikein tiedä viittinkö ruveta avaamaan koteloo, ettei joku haukansilmä sitten sano takuulle näkemiin. Kitara ja piuha toimivat kyllä. Mulla on koko ajan ollut vieressä vanha Laneyni, jonka avulla myös olen asiaa tarkastellut. Nuppi on tilattu Thomannilta, joten en nyt vaan voi kiikuttaa sitä kauppaan takasin. Tulikivenkatkuisella sähköpostilla kyllä hätyytin niitä, että mitäs tehdään, mutta ei ole vielä vastausta kuulunut.
Turpa
05.03.2003 13:55:26
Jep jep. No mä tsekkaan. Ilmottelen sitten lisää. Kiitoksia
Turpa
05.03.2003 14:17:34
Sen näkee putkista, jos eivät toimi

Tsekkasin. Kaikki hehku ihan samanlailla. Eivätkä putket reagoi kitaransoittoon. (eikös niiden pitäisi?)
kivi
05.03.2003 14:37:09

Tsekkasin. Kaikki hehku ihan samanlailla. Eivätkä putket reagoi kitaransoittoon. (eikös niiden pitäisi?)

Kyyl-lä. Eli kitaran signaali ei kulje putkille asti. Takuuhuoltoon.

Mun järjen mukaan se ei voi olla mikään sulake, jos putket hehkuu ja valot palaa. Eli käytännössä vika vois olla kanavanvalitsimessa (kokeile kaikkia kanavia), standby-kytkimessä tai vahvistimen sisääntulossa, mutta esimerkiksi tone-säädöt ovat vasta ensimmäisen putken jälkeen, eikö niin?

Eihän siinä oo muita vaihtoehtoisia sisääntuloja tms?
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Turpa
05.03.2003 14:53:05
Kyyl-lä. Eli kitaran signaali ei kulje putkille asti. Takuuhuoltoon.

Mun järjen mukaan se ei voi olla mikään sulake, jos putket hehkuu ja valot palaa. Eli käytännössä vika vois olla kanavanvalitsimessa (kokeile kaikkia kanavia), standby-kytkimessä tai vahvistimen sisääntulossa, mutta esimerkiksi tone-säädöt ovat vasta ensimmäisen putken jälkeen, eikö niin?

Eihän siinä oo muita vaihtoehtoisia sisääntuloja tms?

Molemmat, in ja out-sulakkeet oon katsonu ja olivat kunnossa. Tää on master volume-vahvari, eli ei ole kun yks kanava. Sisääntuloja on lo ja hi ja molempia olen koittanut. Tone-säädöistä en osaa sanoa nyt kyllä mitään, kun en näe kytkentöjä(jos sittenkään). Putket ovat: 1) 1st gain stage 2)2nd gain stage 3)3rd gain stage ja 4)driver tube
kivi
05.03.2003 15:40:29

Molemmat, in ja out-sulakkeet oon katsonu ja olivat kunnossa.

Selvä. En osaa auttaa enempää, huoltoon menee.
(Handsome Dick Manitoba)    
Turpa
05.03.2003 15:47:05
OK. Kiitoksia ohjeista kuitenkin
Tubeman
10.03.2003 13:41:37
Hain joku aika sitten postista uunituoreen LANEY GH100TI:n, mutta en saa siitä lähtemään pihaustakaan. Sulakkeet olen katsonut ja ehjiksi havainnut. Myöskään output-putkissa ei näyttäisi olevan mitään hämärää. Eli löytyisikö tietoa/oletuksia, mistä johtuu.

Katselin koko vastausketjun läpi,mutta kukaan ei muistanut putkien tarvitsevan myös anodijännitteen,se luultavasti
puuttuu.Katso laitteen takaa onko siellä sulakepesät,ja
miten sulakkeiden laita?

Se putkien sinerrys luukutettaessa on anodijännitteen aikaan saama,sitä voi pitää eräänlaisena juorukellona pääteputkien
anodijännitteen olemassa ololle.

Standby kytkin kytkee anodijännitteen on/off,voihan olla
että kytkin on sökö uudessakin,tosin kyllähän nämä testataan tehtaalla ennen varastointia,kuljetuksen aikana
voi huono johtoliitos irrota tärinästä,ja on sulakekin paukkunut laitetta suljettaessa..
Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa..
Turpa
10.03.2003 14:13:16
Katselin koko vastausketjun läpi,mutta kukaan ei muistanut putkien tarvitsevan myös anodijännitteen,se luultavasti
puuttuu.

Kiitoksia kommentista, mutta nuppi lähti jo lääkäriin. Onhan se tietysti tulevaisuudessa hyödyllistä tietää tuokin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)