![]() 30.01.2005 20:14:32 | |
---|---|
Whoa! :o | |
![]() 30.01.2005 20:30:15 | |
Mikä on muute se kiiltävä homma Larsin hihatin vasemmalla puolen? kaverin kanssa aateltiin sen olevan peruutuspeili.. Parempi paska laulu, kuin ei ollenkaan. | |
![]() 30.01.2005 21:15:40 | |
Mikä on muute se kiiltävä homma Larsin hihatin vasemmalla puolen? kaverin kanssa aateltiin sen olevan peruutuspeili.. Tätä määkin oon ihmetelly... Peililtä se ainakin näyttää mutta mikä sen tarkotus on??? Vai onkohan se edes peili... "Ihme lirpake." -Säveltäjämestari | |
![]() 30.01.2005 21:29:04 | |
Tätä määkin oon ihmetelly... Peililtä se ainakin näyttää mutta mikä sen tarkotus on??? Vai onkohan se edes peili... Mikäs ihmeen peili? Mä en oo kyllä huomannu missään videopätkässä tai kuvassa mitään kiiltävää hommaa siinä. Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
--------------------------
www.innervision-fin.tk | |
![]() 30.01.2005 21:30:04 | |
no, tuohon larssin menestymiseen, metallican behind the music dokumentissa todetaan, että metallica ei olisi päässyt näin ylös ilman larssia...... mikä ihmeen zildjian.....? | |
![]() 30.01.2005 21:32:23 | |
Mikä on muute se kiiltävä homma Larsin hihatin vasemmalla puolen? kaverin kanssa aateltiin sen olevan peruutuspeili.. Hei, siitähän se tsiigaa, onks fööni hyvin. 2`n 4 | |
![]() 30.01.2005 21:44:00 | |
Mikä on muute se kiiltävä homma Larsin hihatin vasemmalla puolen? kaverin kanssa aateltiin sen olevan peruutuspeili.. Siitä katsos näkyy ne backbeatit. | |
![]() 30.01.2005 21:44:48 | |
laput oli silmilläni ehkä ensimmäisen 10 vuoden aikana kun aloittelin rumpujen soiton opettelua. Sen jälkeen ne laput lähti ja hupsis, huomasin ettei hevirumpalit olekaan niin puolijumalia...ennen olin sitä mieltä että mitä nopeemmin soittaa tuplilla sitä kovempi jätkä ja jazz miehet repikööt vaikka hanuria (soitinta) mutta sitten sain kokea valaistuksen ja heräsin siihen todellisuuteen että Syncopation on rumpalin raamattu lukuisine variaatioineen ja jazzmiehet rulaa. Nimim: paradiddleä 864 iskua/60sek. sohvatyynyyn hakattuna. Vaihdoit palvonnan kohteen toiseen, etkä edelleenkään näe koko kuvaa? | |
![]() 30.01.2005 22:13:43 | |
Mikäs ihmeen peili? Mä en oo kyllä huomannu missään videopätkässä tai kuvassa mitään kiiltävää hommaa siinä. Esim. syksyllä kun tuli telkkarista viime vuoden Rock in Rio niin siinä näkyy. "Ihme lirpake." -Säveltäjämestari | |
![]() 31.01.2005 02:24:22 | |
Mitä tästä opimme? Jotkut ovat paskoja rumpaleita ja tienaavat miljoonia. Jotkut jäävät valittamaan ja hakkaamaan sohvatyynyyn paradiddleja. Minulta puuttuisi enää vaan ne miljoonat........ | |
![]() 31.01.2005 10:42:32 (muokattu 31.01.2005 10:43:11) | |
Jotkut jäävät valittamaan ja hakkaamaan sohvatyynyyn paradiddleja. asiaa. | |
![]() 31.01.2005 11:11:36 | |
lennen olin sitä mieltä että mitä nopeemmin soittaa tuplilla sitä kovempi jätkä .... Nimim: paradiddleä 864 iskua/60sek. sohvatyynyyn hakattuna. Eli nyt käsien nopeus onkin se, joka tekee kovan jätkän. No, käyhän se noinkin. Terveisin nimimerkki "ei juuri nopeudella kehuta, mutta pärjätään tässä muutenkin". K100 #7 | |
![]() 31.01.2005 11:57:46 | |
Lopettakaa jo perkele jauhaminen ja "vinniedennisdave on parempi kun lars"-vertailut. Lars on Lars ja muut sitten muita. Soittakoon miten soittaa, mutta kunhan jengi diggaa. Ja jos ei diggaa, niin kukaan ei pakota kuuntelemaan. Veit sanat suustani. Kyllä vituttaa tälläiset turhat juupaseipästelyt. Suurin osa täällä Larsista nillittäjistä ei varmaan edes ikinä ole ollut Metallican keikalla, tai tietenkään kaikkia ei varmasti kiinnostakaan bändiä käydä katsomassa, mutta ainakin itse olin muna pystyssä viime keväänä bändiä tuijottamassa ja koko keikan ajan oli niin uskomaton fiilis ettei kyllä tullut mitään "virheitä" huomattua. Ja tämä on mielestäni musiikissa tärkein asia. Täällä jengi varmaan katsoo jotain Cunning Stuntsia kotona metronomi kädessä ja mittaa Larsin timea, jotta voi tulla tänne esittämään hyödyllisiä mielipiteitä hänen surkeudestaan. Itse ainakin kuuntelen musiikkia, en etsi soitosta virheitä. - | |
![]() 31.01.2005 12:03:37 | |
Täällä jengi varmaan katsoo jotain Cunning Stuntsia kotona metronomi kädessä ja mittaa Larsin timea, jotta voi tulla tänne esittämään hyödyllisiä mielipiteitä hänen surkeudestaan. Itse ainakin kuuntelen musiikkia, en etsi soitosta virheitä. Asiaa. Vaikka rumpuja soittaakin, niin ei silti ole mikään velvollisuus aina etsiä rumpalilta virheitä kun jossain kuulee tai näkee soitettavan. Minä ainakin kuuntelen (vaikka olisi live-taltiointi) kokonaisuutta enkä anna virheiden häiritä. Vaikka sieltä joku virhelyönti särähtäisikin korvaan niin en tule tänne siitä valittamaan vaan annan asian yksinkertaisesti olla. Ihmisiä me kaikki ollaan. Ei kukaan soita täysin täydellisesti, ei edes ne teidän vinniet ja wecklit, Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
![]() 31.01.2005 12:18:23 (muokattu 31.01.2005 12:18:57) | |
yksinkertaisesti olla. Ihmisiä me kaikki ollaan. Ei kukaan soita täysin täydellisesti, ei edes ne teidän vinniet ja wecklit, Nimenomaan. Tässä korostuu juuri musiikin merkitys. Weckl voi mun puolesta runkata sitä kikkelijatsiaan, ei se ikinä tule mun soittolistalla olemaan. Se musiikki ei yksinkertaisesti herätä mussa mitään tunteita. Siinä tulee väkisinkin sellainen fiilis, että tekniikalla kompensoidaan musiikillista fiilistä. Mutta tietenkin nämä on täysin makuasioita. Joku saattaa hyvinkin vihata Metallicaa, ja rakastaa Weckliä, ei siinä mitään. Jokainen tavallaan. ei edes ne teidän vinniet Paitsi eräs Vinnie Paul...;) Tämäkin on tietenkin äärimmäisen subjektiivista, ja asiaan vaikuttaa se, että Pantera teki mun mielestä uskomattoman hyviä biisejä, ja sen lisäksi rumpali on omasta mielestäni yksi parhaista. Vinnie Paulissa on se mielenkiintoinen juttu, että sen ei tarvitse joka biisissä venyttää kikkeliä ja pelata pelkällä nopeudella ja teknisillä suorituksilla, vaan soitto perustuu pitkälti hienoihin ideoihin ja pieniin kikkoihin. Näin sen pitääkin olla. EDIT:kirj.virh. - | |
![]() 31.01.2005 14:29:19 (muokattu 31.01.2005 14:31:02) | |
Tämä nyt ei suoraan tähän liity, mutta laitan kuitenkin, koska tämä asian mieleeni toi. Oletteko ikinä ajatelleet, millaisia tuntemuksia mahdollisesti vähemmän taitavissa tai yksinkertaisesti kokemattomimmissa rumpaleissa jatkuva kritiikki tiettyjä (menestyneitä) rumpaleita kohtaan herättää? Tai vertailukohtien hakeminen aina sieltä asteikon toisesta ääripäästä? Pistäpä tässä sitten tänne omaa soittoa sisältävää demoa tai musiikkinäytettä. "Ei oo ihan samplentarkka time..." Tuntuu välillä, että aika moni rumpali täälläkin yliarvostaa itseään. Ei sillä, etteikö saisi taidostaan ja osaamisestaan olla aidosti ylpeä. Välillä vaan tuntuu, että on suoranainen ihme, ettei Suomesta ole kansainvälisesti noteraattuja huippuja tämän enempää tullut, jos kerran taso on oikeasti niin korkea, mitä osa antaa ymmärtää. Ja ei, minä en suostu olemaan kateellinen. Pyydän vaan vähän ymmärrystä meitä heikkolahjaisempia kohtaan. Kyllä pientä kikkeliä voi kompensoida muulllakin kuin toisten lyttäämisellä, olkoon kyseessä sitten Larssi, Dave tai aloitteleva naapurin Jaska. Kyttä on poliisi! | |
![]() 31.01.2005 15:03:24 | |
Tohtori Kumi on, paitsi hieno nimimerkki niin myös asiamies. Plussaa minulta. Rat King! Rat King! | |
![]() 31.01.2005 15:56:13 (muokattu 31.01.2005 16:19:27) | |
P.S. Itse olen helvetillisen huono rumpali. Minä katson, ettei minulla ole varaa alkaa julkisesti arvostelemaan juuri ketään. Nyyh, nyyh. Älä sitten arvostele. Se nyt on vaan niin, että virheitä on kiva löytää ja niitä tuomita täällä kaiken kansan kanssa yhdessä ja sitten nähä oikeamieliset totuuden torvet jotka eivät voi tai sitten eivät vaan nää niitä virheitä joita lars tekee KOKOAJAN soittaessaan. Luulisin, että jos Metallica ei olisi 90milj levyä myynyt bändi ja joku sanoisi, että onpas paska rumpali se kuitattaisiin "joo nii on" eikä asiasta käytäisi sen enemmän keskustelua. Kuunelkaa nyt jumalauta niitä Metallican levyjä ennen Bob Rockia, niissä ei ole minkäänlaista balanssia soitossa ja fillejen kanssa, sama menee kaikkiin Mötley Crüen levyihin ja Tommy Lee:n rumpu osuuksiin. Pitää tajuta, että suurella osalla tuon ajan hevirock bändeillä oli vaan mielessä enemmän dokaaminen kuin treenaaminen ja näiden juttujen funtsiminen. Lähtien siitä rumpusettien koosta ja asettelusta joka silloin vallitsi. Tomit viritetty niin, että niistä saa kuulumaan sen läts ja kapulat jotain kokoa superduper 2BBBBBextra!!! ja seteissä tomeja jokapuolella, että voi hutaista minne tahansa ja taas joku hurraa ! OIKYLLÄ ! Se 80- luku siinä oli vasta taikaa kun ei osattu soittaa paskaakaan rock piireissä, mutta kyllä noita äijiä pitää arvostaa onha ne legendoja vaikka fakta on se, että ne ei koskaan treenannu tuntia enempää saatika viitsinyt dokaamisen ja kamanvedon lisäksi miettiä, että huh tulipas tuo filli kiilaten tuolta ja nopeutti tempoa sellaiset pienet 40bmp. Sen jälkeen sitä tullaan selittämään, että WE'RE the motherfucking rock'n roll and fukcing kings of metal ja sontaa. Sitten haukutaan jazz rumpalit kun niillä ei ole asennetta tai mitä vittua vaan. Se on vaan se ero, että ne on tehneet jotain soittonsa eteen ja vähäsen treenannut näitä juttuja. Sitten ette käsitä väärin, että nyt ei saisi olla oma itsensä vaan kaikkien pitäisi olla jotain jazz heeboja joilla muutakun niittiridet päässä pyöri, ei sitä en meinaa vaan sitä, että oikeasti funtsitte vähän kriittisemmin noita juttuja. Ja sitten kun aletaan ylistämään black albumia nostan minäkin käteni fistiksi ilmaan, todellakin. Mutta muistakaa miten se levy on äänitetty ja kuka oli tuottaja. Ja muistakaa se hemmo nimeltä BobRock joka käytännössä pelasti 80-90 -luvun rock bändit häpeältä tulevilta sukupolvilta vähän miettien, että mitä oikeasti sinne levylle kannattaa tuupata. Jokainen saa vetää ihan sillä fiiliksellä millä vetää kunhan vetää helvetin huvin. Ja loppukevennys: "Kun soittaa lujaa ei voi tehdä virheitä ? -Häh, ai mitä ?" Pätekää. | |
![]() 31.01.2005 17:17:04 | |
Sen jälkeen sitä tullaan selittämään, että WE'RE the motherfucking rock'n roll and fukcing kings of metal ja sontaa. Sitten haukutaan jazz rumpalit kun niillä ei ole asennetta tai mitä vittua vaan. Se on vaan se ero, että ne on tehneet jotain soittonsa eteen ja vähäsen treenannut näitä juttuja. Egoilu oli suuriosa tota ton ajan hevi-, metalli-, ja hardrockmusiikkia ;D Taitaa se vieläkin kyllä siihen kuulua ;) Hehe! Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
![]() 31.01.2005 17:25:25 | |
En huomaa että kukaan täällä olisi suoraan kritisoinut jazz-rumpaleita, vaan lähinnä niiden palvontaa. Mun mielestä musiikissa on tärkeintä on se miltä se kuulostaa, ja itse kun kuuntelen en kiinnitä niin pikkutarkkaa huomiota oikeastaan mihinkään. Jos musiikista haluaa enemmän, esim. kuuntelemalla soitannan teknisyyttä jne. saa sitä vapaasti kuunnella niin, mutta tulee ymmärtää että kaikkia ei kiinnosta tuo puoli. Ja itse aiheeseen, Larsissa minua ärsyttää eniten sen komppi joka on varsinkin joillakin Metallican levyillä joka biisissä sama humppa. Ja onhan tuo asenne perseestä. Ei lisättävää. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)