Eddy 29.01.2005 11:57:12 (muokattu 29.01.2005 12:07:37) | |
---|
Vaihdoin just kitaraan kielet ja soitin ticoticoa, sna, kakskytä minsaa. Tais olla aika hidas tempo.Esim. "mä oon ollut kultaisessa harmonikassa"-tyyppiset tosimiehet vetää ticoticon puoleen minuuttiin kaikkine kertauksineen... Koskettelen soittimia... |
R.Syke 29.01.2005 12:09:34 (muokattu 29.01.2005 12:11:38) | |
---|
Tais olla aika hidas tempo.Esim. "mä oon ollut kultaisessa harmonikassa"-tyyppiset tosimiehet vetää ticoticon puoleen minuuttiin kaikkine kertauksineen... -Joo, mutta tää olikin progressiivis-agressiivinen ticoticonicosecopläjäys :) |
bassomies 29.01.2005 22:34:02 | |
---|
Tosiaan kuten kirjoituksessani mainitsin tuo ei ollut tarkoitettu kenellekään vittuiluksi, vaan auttamaan eteenpäin. Turha siitä on kenenkään poroja nokkaan vetää. Noh, eipä tota munkaan tilitystä kannata kovin vakavasti ottaa, joskus vaan tulee kirjoteltua mitä sylki suuhun tuo. (Taisin ite olla samastunut niihin juoppohulluihin.) Vaikka paskaa koittaa laittaa kuinka hienoon pakettiin, silti se haisee. |
tala 30.01.2005 00:17:05 | |
---|
ko. kitaristilla taitaa olla torilla Q2 myynnissä? Joo, kyseinen laite on mun, ei tarvitse yhtään vihjailla! Mulla ei ole, eikä koskaan ole ollutkaan "Levy's hihnaa" eikä "Esa paitaa", mitä sitten lienevätkään!? Meillä on ollut koko kyseisen bändin historian aikana aina nais solisti, ja ihan omat kuviot, (lukuunottamatta miespuolista kiipparistia, joka on ollut muutamilla keikoilla mukana ja laulanut joitain biisejä) Eli jos mua tai meitä tässä nyt sormella osoitetaan tästä "vara-agents" hommasta, kun soitetaan 50-60 luvun iskelmää, rautalankaa ja rock'n rollia, vaikka onkin voxia ja nauhakaikua ja stratoa, niin kaikki bändipoliisit ja kyttääjät voi miettiä ja katsoa peiliin, ja ruveta etsimään niitä varajuttuja jostain ihan muualta. Tv: Suuri E.P diggailia. Puita kaminaan ja vauhtia tupaan! |
echo66 30.01.2005 12:43:20 | |
---|
Agentsit on sen vasta levyttäneet mutta näkyi tuo Öisten kitaroitten versio olevan vuodelta 2003. Eli ovat kerenneet nyt ensin. Kyllähän se Ilari soittaa samalla lailla kuin Pulliainen mutta on "pikkuisen" elävämpi esitys. Ja onneksi niitä rautalankakappaleita eikä näitä agentsin uusia mitä lie. O.K! kiitti tiedosta!! Monestihan se käy niin, että löydät hyvän biisin ja teet oman version. Sitten huomaat jonkun nimibändin levyttävän samasta vastaavan version..Itselle kävi mm. niin, että aiemman bändimme Rumpali ehdotti Badding Rockersin biisiä "Paha Vaanii" otettavaksi ohjelmistoon ja tehtäväksi enemmän kitarabändi version, niin eiköhän Haaviston Poutahaukat versioineet sen uudelleen Kaurismäen leffaan!!! No hänen biisihän se on ja loistava semmoinen!!! Oikeilla soittimilla tehty musiikki elää ikuisesti!!! |
Kukko 30.01.2005 12:48:51 | |
---|
Yksi mielenkiintoinen seikka on tullu huomioitua kuunnellessa näitä rautalankaorkestereja..Kitara saundit on kyllä kadehdittavan maukkaat ja rukkailtu aikaa ja rahaa ja vaivoja säästämättä ns.pulliais taajuuksille. Kuitenkin tanssi/kapakka/tms.-keikkoja heittävissä bändeissä se tärkein eli laulu on jäänyt vaille tarvitsemaansa huomiota ja säätämistä. Yleensä otetaan vaan joku joka vähän taitaa ja lopuutulos on usein aikamoista mylvimistä. Kokonaisuus on kuitenkin se joka ratkaisee. Usein unohdutaan hiomaan pelkästään yhtä ainoaa osa-aluetta. Toki instrumentaalipuoli on erikseen ja hyvä esimerkki on juuri kuuntelemani tribute to agents levy: mahtava ja melko autenttinen saundimaailma...Sovituksia olis ehkä voinut siinäkin miettiä, mutta ei kai kukaan ole täydellinen. (nim. pian-minäkin-omistan-nauhakaikulaitteen) "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
echo66 30.01.2005 12:50:37 | |
---|
Hmmm, mutta puhaltimia voitaisiin enemmän käyttää ja vielä kaivaa naftaliinista vanhat Hammonditkin kehiin, jos joku on ymmärtänyt ne säilöä, eikä vaihtaa digitaalipeleihin. Jep! Meidän orkesterin kosketinpaavo soittaa vain ja ainoastaan vanhalla Hammondilla Leslie-kaapin kanssa!! Kyllä Shadows-Instrut saa aivan uutta ulottuvuutta!!!! Oikeilla soittimilla tehty musiikki elää ikuisesti!!! |
echo66 30.01.2005 13:17:33 | |
---|
Tätä huvittavaa threadia lukiessani täytyypä laittaa omakin lusikkani soppaan. Mielestäni vaikutteiden ottaminen ja matkiminen ovat täysin kaksi eri asiaa. Puolisen vuotta sitten näin livenä erään bändin, jonka kitaristilla oli vaaleansininen Fenderin Esa Pulliainen Stratocaster, jossa oli tismalleen samanlainen Levy´sin hihna kuin Esalla, samanlainen McPulliainen "piuhasimulaattori" kuin Esalla, Hughes & Kettnerin Tube Factor ja Tube Rotosphere, Samanlainen Arionin viritysmittari kuin Esalla, Echo Orbit, Dodin FX80B -kompura sekä yllätys, yllätys Voxin AC30. Tämän kaiken kruunasi vielä samanlainen tai lähes samanlainen paita, kuin mitä Esa on joskus keikalla käyttänyt. Kaiken edellä mainitun lisäksi bändin ohjelmisto koostui suurimmaksi osaksi Agents -biiseistä, jotka soitettiin tismalleen samanlaisina sovituksina kuin Agentsit itse. Oli joukossa muutama Shadows -biisikin, mutta nekin soitettiin sellaisina sovituksina kuin Esakin on ne esittänyt. Bändi oli muuten todella tasokas, jolla saattaisi olla potentiaalia edetä miten pitkälle tahansa, jos uskallettaisiin hiukan ottaa hommaan mukaan jotain omaakin. Esim. kitaroita on myös muun värisiä kuin vaaleansinisiä. Samoin särkijöitä on myös muita hyviä kuin Tube Factor muutamia esimerkkejä mainitakseni. Niillä soittotaidoilla luulisi onnistuvan ohjelmiston monipuolistaminen ja tuon Agents-leiman karistaminen. Kyllähän itseltänikin löytyy samoja soittokamoja kuin Esaltakin, mutta tismalleen samaa setuppia en edes haluaisi. Olen sitä mieltä, että jos haluan kuunnella Esan saundia ja soittoa laitan Agents -lätyn soimaan tai menen Agentsien keikalle. Kyllähän Esakin on vaikutteita ottanut Hank Marvinilta, Scotty Moorelta, Henrik Granölta, John Fogertylta yms., mutta silti hän kuulostaa omalta itseltään. Tämä ei ole tarkoitettu kenellekään vittuiluksi, vaan ainoastaan ajatuksia herättämään. Aiemmin esimerkkinä mainitsemani bändi oli todella hyvä ja lahjakas, joka varmasti etenisi todella pitkälle, jos vain uskallettaisiin hakeutua hiukan omille urille kuitenkaan unohtamatta Esalta saatoja vaikutteita. Tämä sama pätee todella moniin bändeihin. Ainoastaan voisi hiukan ottaa vaikutteita myös muilta tuohon mukaan ja ennen kaikkea kuulostaa omalta itseltään. Ei muuta kuin kaikille tsemppiä tuohon oman saundin hakemiseen! Joo, itse olen soittanut ja kuunnellut rautalankaa v. -80 lähtien enemmän ja vähemmän (välillä soittanut muutakin..) Mutta ikinä ei ole tullut mieleen hankkia samoja kamoja, kuin jollain ns"esikuvalla" vaan olen käyttänyt apuna lähinnä omia korvia sekä mukavuustekijöitä...E.P:eeseen verrattuna mulla on yhteistä vaan Fenderin Strato samalta vuosikymmeneltä..ostin sen joskus 80-luvun puolessä välissä (H:1800 markkaa) Vahvistimena Vibrolux ja kaikuna Digiräkkikaiku (Zoom E.F.T.P, vastaava kuin Q2/20...Vältän nykyään käyttämästä E.Orbit-ohjelmaa..ainoastaan parissa stygessä...) roudausystävälliset ja mahtuu pieniin keikkapaikkoihin ja varmatoimiset ja soi hiljalla.... Oikeilla soittimilla tehty musiikki elää ikuisesti!!! |
HBM 30.01.2005 13:29:21 | |
---|
Joo, itse olen soittanut ja kuunnellut rautalankaa v. -80 lähtien enemmän ja vähemmän (välillä soittanut muutakin..) Mutta ikinä ei ole tullut mieleen hankkia samoja kamoja, kuin jollain ns"esikuvalla" vaan olen käyttänyt apuna lähinnä omia korvia sekä mukavuustekijöitä...E.P:eeseen verrattuna mulla on yhteistä vaan Fenderin Strato samalta vuosikymmeneltä..ostin sen joskus 80-luvun puolessä välissä (H:1800 markkaa) Vahvistimena Vibrolux ja kaikuna Digiräkkikaiku (Zoom E.F.T.P, vastaava kuin Q2/20...Vältän nykyään käyttämästä E.Orbit-ohjelmaa..ainoastaan parissa stygessä...) roudausystävälliset ja mahtuu pieniin keikkapaikkoihin ja varmatoimiset ja soi hiljalla.... Hienoa, juuri näin!!! :-) Sait plussan!!! Elämän suola ei suinkaan ole blues, vaan twist! |
HBM 30.01.2005 14:53:58 | |
---|
Elämän suola ei suinkaan ole blues, vaan twist! |
Kukko 30.01.2005 15:09:33 | |
---|
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
samppa2 30.01.2005 15:09:44 (muokattu 30.01.2005 15:11:53) | |
---|
vitsi, vitsi :-) Niinpä :), ei ollut tarkoitus kuitenkaan pahoittaa kenenkään mieltä :( |
samppa2 30.01.2005 15:13:24 | |
---|
Hank on huumorimiehiä :) |
R.Syke 30.01.2005 15:26:30 (muokattu 30.01.2005 15:27:44) | |
---|
|
Ei voi mitään, Taija on pirun tyylikäs gimma!!! Näin on!!! Kyllä tuota mieluummin keikkabussissa katselisi kun vaikkapa Kääriäistä... Elämän suola ei suinkaan ole blues, vaan twist! |
samppa2 30.01.2005 15:49:17 | |
---|
Näin on!!! Kyllä tuota mieluummin keikkabussissa katselisi kun vaikkapa Kääriäistä... Samaa mieltä! |
R.Syke 30.01.2005 16:58:32 (muokattu 30.01.2005 16:59:44) | |
---|
Näin on!!! Kyllä tuota mieluummin keikkabussissa katselisi kun vaikkapa Kääriäistä... -Tai Kalliomäkeä ja Tuomiojaa! Mikä on muuten päivän kääriäinen? |
Tankoprinssi 30.01.2005 17:09:37 | |
---|
Ei voi mitään, Taija on pirun tyylikäs gimma!!! Jumatsuikka! Pitää ihan "kaivella" lisää kuvia. Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras |
half 30.01.2005 18:05:36 | |
---|
Badding Rockersin biisiä "Paha Vaanii" otettavaksi ohjelmistoon ja tehtäväksi enemmän kitarabändi version, niin eiköhän Haaviston Poutahaukat versioineet sen uudelleen Kaurismäen leffaan!!! No hänen biisihän se on ja loistava semmoinen!!! Meidän piti myös. Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. |
bassomies 30.01.2005 19:06:07 | |
---|
Paidathan ovat aivan täysin erilaiset eikä kitaran hihnoissakaan ole mitään samaa... vitsi, vitsi :-) Niin, minäkin tossa apinabändissä soitan ja kävin lauantaina tilaamassa samanlaiset silmälasit, mimmoset on Kai P:llä. Harmi ettei rahat riitä sellaseen isoon Ampegin bassokaappiin; basso on maalauksessa ja siitä tullee sellainen kultakimalteinen. Mustat housut mulla jo on... Vaikka paskaa koittaa laittaa kuinka hienoon pakettiin, silti se haisee. |