Aihe: Kuinkahan monisoittaja valinnoissa näin rohkea..
1 2 3
JPQ
30.01.2005 03:10:10

Eli ottaisitko levylle/keikalle casion/yamahan kotiurun vaikkapa jos
se kuulostaa hyvältä ? minä ottaisin minulle kelpaa vaikka kivet eli
soundí on tärkein..
Snowblind
30.01.2005 04:21:50

Kivistä lähtee itseasiassa aika hyvä soundi.. Varsinkin jos jotain hieman kokeilullisempaa musaa tekee niin voi saada niillä kaikeka hienoa aikaan.

Eli tottakai ottaisin, tärkeintä on itse musa, ei soundit (kuka nyt kieltää casioitakaan hyvältä soundaamasta).
"Many musicians have dreamed of compact technological boxes, inside which all audible sounds, including noise, would be ready to come forth at the command of the composer" - John Cage 1942
JPQ
30.01.2005 05:05:03

Kyllä soundit aika monessa jutussa tärkeät ja casion cz sarja ainakin konemusa miehelle luulisi kelpaavan tosin ne ei olekkaan lelu päätä.
U.Honey
30.01.2005 09:39:55 (muokattu 30.01.2005 09:41:03)
Eli ottaisitko levylle/keikalle casion/yamahan kotiurun vaikkapa jos se kuulostaa hyvältä ? minä ottaisin minulle kelpaa vaikka kivet eli soundí on tärkein..

Verrattaen syvällistä analyysiä casio/yamaha kotiuruista ;-) Kenties pussillinen kiviä seuraavalle keikalle!
My name is Baron, U.Honey Baron.
Juho L
30.01.2005 10:56:29
Aavikko tekee muistaakseni myös musiikkinsa tuollaisilla kakkauruilla. Jos se toimii, niin sitä voi käyttää. Munsta.

Älä sotke klassisia psykedeliaurkuja nykypäivän kotiurkuihin.
"Minkä taakseen jättää, siihen etäisyyttä kasvattaa." - Sananlasku
IMIK - Perustajajäsen #2.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Tuomas
30.01.2005 10:59:04

No en. Mutta muistelisin, että olisi sanonut jossain haastattelussa käyttävänsä myös jotain 80-luvun koticasiota.
Farnsworth: If for example you were to kill your grandfather, you would cease to exist! Fry: (gasp) But existing is basically all I do! Kristallipallo
Kemppilä
30.01.2005 11:35:32
Tottakai. Eihän mulla olekkaan kun casio, paitsi että se on ihan kakka. Mutta ei ole opiskelijalla varaa uuteen.
-Ooksää Seinäjoelta?
Leevo
30.01.2005 16:30:47

Eli ottaisitko levylle/keikalle casion/yamahan kotiurun vaikkapa jos se kuulostaa hyvältä ?

Seuraavalle keikalle on tarkoitus ottaa sekä Yammun PSR-kotiurku, että Tyu-30 (En tiedä miksi tota pitäis kutsua, tossa linkki kuvaan jos joku vaikka keksisi jonkun hyvän nimityksen: http://users.informatik.haw-hamburg … e_c/TableHooters/Yamaha_TYU-30.html)

Kumpaakaan en kyllä ota HYVIEN soundien takia, PSR:n sen takia että siinä on soundeja, Tyu:n sen takia että voin jammailla kitaristin kanssa Status Quoa.
"Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy
kurmo
30.01.2005 17:20:46
Mä käyttelen jotain Yamahan vanhaa PSR:ää treeneissä ja keikoilla, koska siinä on aivan mahtava stringisoundi. Tulee Mellotron mieleen.
"En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy
Jabbe
30.01.2005 19:05:20 (muokattu 30.01.2005 19:05:56)
Jos kuulostaa hyvältä niin miksei levylle. Harvemmin vaan näin on. Ja keikalle tuskin koska aikamoinen turha roudaus parin kökkösoundin takia.
BaariMikko
30.01.2005 19:13:49

Mä käyttelen jotain Yamahan vanhaa PSR:ää treeneissä ja keikoilla, koska siinä on aivan mahtava stringisoundi. Tulee Mellotron mieleen.

Samoin jossain kaksitasokotiurkuhirviossä, Yamahan siis, oli hyvinkin mellotron-tyylinen soundi kun kokeilin.
My brain hurts!
Cirya
30.01.2005 22:48:04
mikäs siinä hjos hyvältä kuullostaa.. Mullaki on joku jammun psr-225gm tai joku ja stringit ja akustiset jutut on kyl ihan hyviä. Koskettimet vaan on must aika lepsut. Tän onkelman oon ratkassu sillä et oon laittanu digipianon midillä kiinni jammuun, ja sen sitte vahvariin. Kyllä se tämmöselle kuutiolle ainaski kelpaa
Kuolema teinigooteille.. R.I.P Dimebag Darrell
Kimmo72
31.01.2005 02:53:53
Tottakai ottaisin. Miksi jättäisin jonkun pois joka kuulostaa hyvältä?
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
JPQ
31.01.2005 03:07:31

Jabbe: eikös lofius ole hyvänkuuloista joskus ?
blues: rohkeuden puutteen takia et ottaisi jos et ottaisi mutta
nähtävästi ottaisit.
PS. oliko ne psr vai oliko ne tuota pss sarjaa ne
yammun koti/lelu keybroadit jossa oli vielä 90luvun alussakin fm
synteesiä jos muistat tarkempia malleja kertokaahan. plus nuo mainittu
urku jota joku ei osannut nimetä voi olla ihan hauska vaikka
wahwahilla?
Juho L
31.01.2005 05:32:40
Jabbe: eikös lofius ole hyvänkuuloista joskus ?

Joskus sitä lofia haetaan ja niinpä siihen on myös työkaluja, mutta jos puhutaan yleisellä tasolla, niin ei niilä rojuilla soita kukaan tervejärkinen.
"Minkä taakseen jättää, siihen etäisyyttä kasvattaa." - Sananlasku
IMIK - Perustajajäsen #2.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
kurmo
31.01.2005 07:03:15
...ei niilä rojuilla soita kukaan tervejärkinen.

Siinä tapauksessa tervejärkisyys on pahemman kerran yliarvostettua. TJEU: Casionova.
"En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy
Leikari
31.01.2005 10:01:40

Aavikko ei ainakaan soita klassisilla psykedeliauruilla vaan juuri "p...kacasioilla" - tosin taitaa olla yamahoita

...

vanhat analogicasiot ovat hyviä "japaninpoppi" -soittimia

jammus dx-portablet ovat tosi karuja - niihin ei pidä sotkeutua ellei tiedä mitä on tekemässä

jammun 70-luvun 2-taso kotiurut "lesliellä" ovat mainioita liuku-soundiurkuja - levenevälahkeiset housut jalkaan ja bossanovaa soittelemaan!!!

noissa on luonnetta, joka motifeista puuttuu - tosin ei niiden kanssa kannata millekään all-round -keikalle lähteä -- ennemminkin niissä toteutuu "väline on viesti"
musamies
31.01.2005 10:24:20
Eli ottaisitko levylle/keikalle casion/yamahan kotiurun vaikkapa jos se kuulostaa hyvältä ? minä ottaisin minulle kelpaa vaikka kivet eli soundí on tärkein..

Nähän ei yleensä järin hyvältä kuulosta, mutta itse aloitin B4 ohjelman käyttämisen Yamahan 1980 luvun MIDI:llä varustetulla PSR:llä ja käytin sitä myös jollain keikalla.

Jos vanhoissa kaksitasouruissa olisi MIDI, niin ne olisivat aivan kuningasvehkeitä B4 ohjelman ohjaamiseen ja vieläpä pikkurahalla....
Marque
31.01.2005 11:34:34
Aavikko ei ainakaan soita klassisilla psykedeliauruilla vaan juuri "p...kacasioilla" - tosin taitaa olla yamahoita

Juu, yamaha ei pamaha... Kyllä Aavikon laitteisto, mitä
keikolla oon nähny, on aika viimosen päälle... neo-psyke... hoho.
Puhu hitaasti, olen titokone.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)