Aihe: Lars Ulrich?
1 2 3 4 517 18 19 20 21
Liver-Box
29.01.2005 21:39:45

Sanoisin, että black-reload albumeilla homma toimii metallicaan nähden hyvin. Mikään Larsin rummuttelu ei rupea vittumaan biisien aikan. (ainakaa likaa) Mutta livenä toi taimin heitti/juttujen yksinkertaistaminen alkaa ryssiä hieman.
Jakso.
stomppa
29.01.2005 22:00:17
siis juttuhan on nyt näin: suurin osa hevirumpaleista (mukaan lukien se kaikkien kehuma Nicko mikäsenytolikaan-brain) on enemmän tai vähemmän surkeita. Ei tekniikkaa eikä taitoa. Metallican rumpali on tässä jo saanut osansa eikä suotta. Kuunnelkaa vanhoja starboja kuten Colaiuta, Gadd, Weckl, Chambers yms...noi on tekijöitä! Nämä rumpalit tietää mitä tekee ja tekee mitä haluaa.
Tama (Royal Star)
29.01.2005 22:25:23
siis juttuhan on nyt näin: suurin osa hevirumpaleista (mukaan lukien se kaikkien kehuma Nicko mikäsenytolikaan-brain) on enemmän tai vähemmän surkeita. Ei tekniikkaa eikä taitoa. Metallican rumpali on tässä jo saanut osansa eikä suotta. Kuunnelkaa vanhoja starboja kuten Colaiuta, Gadd, Weckl, Chambers yms...noi on tekijöitä! Nämä rumpalit tietää mitä tekee ja tekee mitä haluaa.

ootkohan koskaan kuunnellut kunnolla mcbrainia? äijä pystyi jo teininä soittamaan vaikeimpia jazz-tyylejä (soitti jo 14v:nä puoliammattilaisten kanssa), ja on alusta asti elättänyt itsensä soittamalla (hän kutsui itseään "vanhaksi huoraksi", koska hän soitti mitä vain, koska hän pystyi siihen, ja hänelle oli "yhden tekevää", mitä hän soitti. lars taitaa kyllä olla todella yliarvostettu rumpali, mutta pidän edelleen siitä kiinni, että mcbrain osaa kyllä asiansa paremmin kuin hyvin.
mikä ihmeen zildjian.....?
stomppa
29.01.2005 23:04:41
jaa että soitti McBrain jazzia? Huvittavaa...jazzia voi soittaa joko niin että se on todella jazzia tai sitten niin sanottuna "keittiö" versiona ja tuo McBrainin tyyli taisi olla tuota jälkimmäistä. Miksi ei Iron Maidenin levyillä kuulla mitään todella taidokasta tai omaperäistä jos ukko kerran on niín kova. Noista edellä mainitsemistani rumpaleista jokainen, toistan, jokainen osaa soittaa myös heviä paremmin kuin varsinaiset metallirumpalit. Kuunnelkaa Chambersin jalka/käsi tekniikkaa vaikka. Hyvä esimerkki on Zildjian Day video, jossa vanha kunnon jazz Dennis soittaa Van Halenin rumpalina tunnetun kaverin suohon. Se niistä hevimiehistä...
crEaTuRE
29.01.2005 23:05:19
ootkohan koskaan kuunnellut kunnolla mcbrainia? äijä pystyi jo teininä soittamaan vaikeimpia jazz-tyylejä (soitti jo 14v:nä puoliammattilaisten kanssa), ja on alusta asti elättänyt itsensä soittamalla (hän kutsui itseään "vanhaksi huoraksi", koska hän soitti mitä vain, koska hän pystyi siihen, ja hänelle oli "yhden tekevää", mitä hän soitti. lars taitaa kyllä olla todella yliarvostettu rumpali, mutta pidän edelleen siitä kiinni, että mcbrain osaa kyllä asiansa paremmin kuin hyvin.

En halua vähätellä McBrainia, mutta mielestäni on täysin väärin kehua häntä hyväksi rumpaliksi sen perusteella että hän on elättänyt itsensä soittamisella alusta asti. jos on sattunut osumaan menestyvään bändiin ja kykenee siellä jotain soittelemaan ei todellakaan tee hänestä vielä hyvää rumpalia.
stomppa
29.01.2005 23:11:59
sitä vaan vielä että laitan nuo edellä mainitut hevirumpalit samaan kastiin Kissin ja muiden kanssa, joille tärkeintä on omakotitalon kokoinen bassorumpu ja tomit kokoa 14" 16" 18" ettei ne virheet kuuluis niin selvästi. Sitten kun aletaan puhua todellisesta soittamisesta studio-olosuhteista puhumattakaan tulee esiin kuka osaa ja kuka ei. Silloin ei vaa´assa paina lavalla niin kauniit sukkahousut ja kauniit pitkät kiharat.
mr_b
29.01.2005 23:13:17

rumpalit Colaiuta, ...on omalla tavallaan hyviä mutta kikkelijatsimiehiä ne vain on.
Mitenköhän näiltä herroilta toi bläkypolitiikka menis?

Asia ei minulle kuulu, eikä genre kiinnosta, mutta Colaiutahan soittaa kikkelijatsiaan mm. Megadeathin uudella levyllä...

Lars-FAQ pystyyn, oikeasti, olen pyörinyt täällä jonkun 1 1/2 vuotta ja minusta "onko lars hyvä?" on useimmin esiin tullut asia tuplapedaalinopeuden lisäksi. Se vielä salakavalasti livahtaa yhtäkkiä mihin tahansa topiciin ja sitten tule 4 sivua juupas-eipää...
Rat King! Rat King!
crEaTuRE
29.01.2005 23:19:31
Lars-FAQ pystyyn, oikeasti, olen pyörinyt täällä jonkun 1 1/2 vuotta ja minusta "onko lars hyvä?" on useimmin esiin tullut asia tuplapedaalinopeuden lisäksi.

Ei. Kyllä se yleisin puheenaihe on ne AHEADin "hiilikuitukapulat" ;)
Tama (Royal Star)
29.01.2005 23:22:06
jaa että soitti McBrain jazzia? Huvittavaa...jazzia voi soittaa joko niin että se on todella jazzia tai sitten niin sanottuna "keittiö" versiona ja tuo McBrainin tyyli taisi olla tuota jälkimmäistä. Miksi ei Iron Maidenin levyillä kuulla mitään todella taidokasta tai omaperäistä jos ukko kerran on niín kova. Noista edellä mainitsemistani rumpaleista jokainen, toistan, jokainen osaa soittaa myös heviä paremmin kuin varsinaiset metallirumpalit. Kuunnelkaa Chambersin jalka/käsi tekniikkaa vaikka. Hyvä esimerkki on Zildjian Day video, jossa vanha kunnon jazz Dennis soittaa Van Halenin rumpalina tunnetun kaverin suohon. Se niistä hevimiehistä...

iron maidenin kirjassa jo todettiin, että nicko pystyi soittamaan nimenomaan vaikeampia jazztyylejä. tässä myös todetaan, että mcbrain sain studiomuusikon hommat itselleen hänen vaikuttavien taitojensa ansiosta, koska hän pystyi soittamaan mitä vain. kaveri oli silloin teini, nyt hän on 53. kuten eräässä muussa topikissa jo todettiin, mcbrain veivaa "tuplapedaaliosuudetkin" yhdellä spedulla.
stomppa
29.01.2005 23:29:49
tottakai Iron Maiden kirjassa sitä kehutaan. Olisi kai hassua jos bändistä kertova kirja haukkuis jätkät maan rakoon. Kuten tossa aikaisemmin kirjoitin, en ole siltä mieheltä kuullut mitään "erikoista". Missä on joku aikaisempi tuotanto jos hän on kerran pikkupojasta asti ollut niin Guru? Vai onko soittanut pelkästään yhdessä ja samassa hevibändissä puoli vuosisataa? Ja soittaahan tik takin tytötkin itse levyillään...sitä tekniikkaa pojat, sitä tekniikkaa...
crEaTuRE
29.01.2005 23:30:05
iron maidenin kirjassa jo todettiin, että nicko pystyi soittamaan nimenomaan vaikeampia jazztyylejä. tässä myös todetaan, että mcbrain sain studiomuusikon hommat itselleen hänen vaikuttavien taitojensa ansiosta, koska hän pystyi soittamaan mitä vain. kaveri oli silloin teini, nyt hän on 53. kuten eräässä muussa topikissa jo todettiin, mcbrain veivaa "tuplapedaaliosuudetkin" yhdellä spedulla.

Niin aivan, siinä kirjassa kehutaan McBrainia maasta taivaisiin, mutta otetaan huomioon, että kirja on kuitenkin kirjoitettu siltä pohjalta että Maiden on paras kaikessa, jotta se miellyttäisi juuri niitä ihmisiä joiden mielestä se Maiden on paras kaikessa. :D
Niin... Vai että vetää yhdellä spedulla? Livenäkö olet tätä lähieteisyydeltä ollut todistamassa?
Antti1997
29.01.2005 23:37:17
Niin... Vai että vetää yhdellä spedulla? Livenäkö olet tätä lähieteisyydeltä ollut todistamassa?

Niin siis kyllähän McBrain soittaa sinkkupedaalilla.
"Ihme lirpake." -Säveltäjämestari
Tama (Royal Star)
29.01.2005 23:44:49
Niin aivan, siinä kirjassa kehutaan McBrainia maasta taivaisiin, mutta otetaan huomioon, että kirja on kuitenkin kirjoitettu siltä pohjalta että Maiden on paras kaikessa, jotta se miellyttäisi juuri niitä ihmisiä joiden mielestä se Maiden on paras kaikessa. :D

vai mahtaako tässä jotain henkilöä käydä hatuttamaan;)? kirjan on tehnyt mick wall, joka on tehnyt kirjoja mm gunnareista, metallicasta ja black sabbathista. (taisivat guinnarit vitutuspäissään tehdä yhden biisinkin mickille koska kirja kertoi kaiken todenmukaisesti ja kaikki "arimmatkin" asiat tulivat julkisuuteen). mutten käy tästä mcbrainista enempiä väittelemään. minulla on kyllä perusteluita (jotka ovat totta, usko täi älä) väitteelleni. mutta sä voit uskoa mitä tahdot. kuuntele, opi ja ymmärrä.....

ps.tuosta spedu jutusta, en ole nähnyt livenä, vaan useilla musiikki/livevideoilla.

nyt loppu offtopik mun osalta....
Dr.Rubber
30.01.2005 00:16:38 (muokattu 30.01.2005 00:17:06)
Lopettakaa jo perkele jauhaminen ja "vinniedennisdave on parempi kun lars"-vertailut. Lars on Lars ja muut sitten muita. Soittakoon miten soittaa, mutta kunhan jengi diggaa. Ja jos ei diggaa, niin kukaan ei pakota kuuntelemaan.

Täällä tuntuu olevan helvetillinen määrä suurisuisia rumpaleita. Täällä jengi vertaa itseään ja toisiaan aina buddydennisdaveen.

Okei, tekniikka on tärkeä juttu. Mutta jos joku diggaa Metallicasta ja Larsin soitosta enemmän kun davedennisvinniebuddyn soitosta, niin hittojakos tuosta.

Ja nää topikit on AINA ihan samanlaisia, arvosteltava jäbä vaan vaihtuu. Ja ikinä ei tule valmista.

P.S. Itse olen helvetillisen huono rumpali. Minä katson, ettei minulla ole varaa alkaa julkisesti arvostelemaan juuri ketään.
Kyttä on poliisi!
tthei
30.01.2005 00:29:36

Lopettakaa jo perkele jauhaminen ja "vinniedennisdave on parempi kun lars"-vertailut. Lars on Lars ja muut sitten muita. Soittakoon miten soittaa, mutta kunhan jengi diggaa. Ja jos ei diggaa, niin kukaan ei pakota kuuntelemaan.

Täällä tuntuu olevan helvetillinen määrä suurisuisia rumpaleita. Täällä jengi vertaa itseään ja toisiaan aina buddydennisdaveen.

Okei, tekniikka on tärkeä juttu. Mutta jos joku diggaa Metallicasta ja Larsin soitosta enemmän kun davedennisvinniebuddyn soitosta, niin hittojakos tuosta.

Ja nää topikit on AINA ihan samanlaisia, arvosteltava jäbä vaan vaihtuu. Ja ikinä ei tule valmista.

P.S. Itse olen helvetillisen huono rumpali. Minä katson, ettei minulla ole varaa alkaa julkisesti arvostelemaan juuri ketään.

Siinä oli kyllä mun mielestä täyttä asiaa koko teksti!
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist -------------------------- www.innervision-fin.tk
mr_b
30.01.2005 00:46:38

Siinä oli kyllä mun mielestä täyttä asiaa koko teksti!

Näin on. +

Ja nimimerkki Stomppa voi minun mielestäni lopettaa trollailunsa tai mennä DafRyn palstoille riehumaan. (*Ala-asteen opettajan äänellä*) Me puhumme täällä ystävillisesti toisillemme, emmekä ole kiinnostuneita jonkun raivokkaista pätemisyrityksistä. Kiitos.
Rat King! Rat King!
miccomalliton
30.01.2005 03:39:36
Olen yrittänyt sivusta seurailla näitä rumpalien arviointi topikkeja. Mutta nyt on pakko jo avata omakin suu. Lopettakaa se juupas-eipäs kiistely.
Tällä palstalla on pääasiallisesti oikein mukavia ja asiantuntevia käyttäjiä, ainakin minun mielestäni. Mutta sitten on näitä iänikuisia vänkääjiä jotka kommentoivat kaikkea ja kaikkia. Esim. nimim. Stomppa on rekisteröitynyt 29.1.05 ja vaahtoaa joka kommenttiin jotain. Mietin vain onkohan hän jo joskus potkittu täältä pois ja nyt on uusi yritys uudella nimellä? En tiedä mutta ei tuollaista jaksa kyllä seurata. Toivoisinkin pientä mielipiteitten kunnioitusta ja asiallista keskustelua järkevin perusteluin.
Nooakin rakensi arkin ENNEN sadetta. Mieti sitä.
rbt
30.01.2005 09:09:58
Kysymykseen vastaus:

Lars oli 80 luvulla kova rumpali ja yksi parhaista heavyrummuttelijoista.

Lars ei ole ollut enää yli 15 vuoteen juuri paljoakaan 3,5v tyttöäni parempi rumpali.
Leipuri
30.01.2005 12:37:12
Colaiuta, Gadd, Weckl, Chambers yms...noi on tekijöitä! Nämä rumpalit tietää mitä tekee ja tekee mitä haluaa.

Pistetään ukoista kuka vaan Metallicaan, niin väitän, ettei homma toimi puoliksikaan kuin Larsmon kans. No, ok Colaiuta saattais päästä lähelle. Gadd on liiaan kääkkä ja Weckl hengetön kikkelijatsari. Chambers on kyllä ässä omalla sarallaan, mutta olis ihan mielenkiintoista nähdä miehen soittavan heviä.

Larsmolla heittelee taimi jne. tekniikassa riittäis tekemistä, mut kyllä mies on silti musikaalisesti lahjakas. Mies on säveltänyt biiseihin rummut. Nimenomaan, säveltänyt. Hän ei ole tyytynyt vaan kakkosnelosen jauhamiseen.. kuunnelkaa vaikkapa One, Harvester of Sorrow jne. Ja kuinka monen soitto on yhtä selvästi tunnistettavissa, kyllä se uuden luominen on aina vaikeampaa, kuin toisten kopioiminen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)