Jone the Bone 23.01.2005 09:23:01 | |
---|
Niin.. työkaverini luopui irtopedaaleistaan jokin aika sitten, kun siirtyi multiefeltin käyttäjäksi. Sain häneltä (halvalla!) muutamia pedaaleita, joista osa toimii hyvin, mutta joukossa on myös kyseinen "pulliais"-kompura, joka kaipaisi hieman lähempää tarkastelua. Ongelmana on se, että tuo kompura tuli minulle ilman koteloa, potikoita ja liittimiä, eli siis pelkkänä piirilevynä. Sain kyllä laitteen toimimaan pelkällä "päättelymenetelmällä", eli tinailin liitännät niihin pisteisiin, joiden funktiot arvailin, mutta esim. alkuperäisten potikoiden arvot kiinnostaisivat, koska laitteen entinen omistaja oli onnistunut nekin hukkaamaan ajan saatossa. Eli, mahtaisiko joku omistaa (tai tietäisikö linkin mistä löytyy) kyseisen DOD FX80B -kompuran kytkentäkaavion? Piirilevyssä on versiomerkintänä "REV. H", ja muita tunnisteita on piirilevyn teksti "LAC-2 5087" "Vastalahjaksi" oma, mittava kytkentäkaavioarkistoni on käytettävissä vinkin/kaavion lähettäjälle! Arkistossa on mm. AITO tehtaan "service manuaali" Ibanezin TS-808:lle, jota ei muuten netistä löydy! Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen, kysyttäessä käyttämiensä kitaroiden merkkiä). |
Tubeman 23.01.2005 20:55:15 | |
---|
Niin.. työkaverini luopui irtopedaaleistaan jokin aika sitten, kun siirtyi multiefeltin käyttäjäksi. Sain häneltä (halvalla!) muutamia pedaaleita, joista osa toimii hyvin, mutta joukossa on myös kyseinen "pulliais"-kompura, joka kaipaisi hieman lähempää tarkastelua. Ongelmana on se, että tuo kompura tuli minulle ilman koteloa, potikoita ja liittimiä, eli siis pelkkänä piirilevynä. Sain kyllä laitteen toimimaan pelkällä "päättelymenetelmällä", eli tinailin liitännät niihin pisteisiin, joiden funktiot arvailin, mutta esim. alkuperäisten potikoiden arvot kiinnostaisivat, koska laitteen entinen omistaja oli onnistunut nekin hukkaamaan ajan saatossa. Eli, mahtaisiko joku omistaa (tai tietäisikö linkin mistä löytyy) kyseisen DOD FX80B -kompuran kytkentäkaavion? Piirilevyssä on versiomerkintänä "REV. H", ja muita tunnisteita on piirilevyn teksti "LAC-2 5087" "Vastalahjaksi" oma, mittava kytkentäkaavioarkistoni on käytettävissä vinkin/kaavion lähettäjälle! Arkistossa on mm. AITO tehtaan "service manuaali" Ibanezin TS-808:lle, jota ei muuten netistä löydy! Ootkos tihrustanut www.schematicheaven.com ? Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |
Jone the Bone 24.01.2005 09:04:44 | |
---|
Kiitos linkistä, mutta olen kyllä tuonkin sivun tallettanut jossain vaiheessa Suosikkihini, enkä mielestäni ole huomannut sielläkään FX80B:n kaaviota. Itseltäni löytyy sekä kaaviona, että alkuperäislaitteena tuo sivuilla mainittu vanha 280, joka kyllä poikkeaa täysin siitä mitä olen etsimässä. FX80B sisältää saman OTA-op-vahvistimen (CA3080) kuin MXR DynaComp (ja sen lukuisat johdannaiset), mutta lisäksi jonkin verran ympäryskomponentteja, joita näistä vertailukohteista ei löydy. Yhtenä keinona (nuorna miesnä ollessani) piirsin itse kaaviot tuollaisista suht´ yksinkertaisista laitteista joita sain käsiini, mutta ennen tuohon urakkaan ryhtymistä ajattelin kysäistä ensin asiaa itseäni viisaammilta. Täytynee jatkaa etsintää... Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen, kysyttäessä käyttämiensä kitaroiden merkkiä). |
Tubeman 28.01.2005 14:44:11 | |
---|
Kiitos linkistä, mutta olen kyllä tuonkin sivun tallettanut jossain vaiheessa Suosikkihini, enkä mielestäni ole huomannut sielläkään FX80B:n kaaviota. Itseltäni löytyy sekä kaaviona, että alkuperäislaitteena tuo sivuilla mainittu vanha 280, joka kyllä poikkeaa täysin siitä mitä olen etsimässä. FX80B sisältää saman OTA-op-vahvistimen (CA3080) kuin MXR DynaComp (ja sen lukuisat johdannaiset), mutta lisäksi jonkin verran ympäryskomponentteja, joita näistä vertailukohteista ei löydy. Yhtenä keinona (nuorna miesnä ollessani) piirsin itse kaaviot tuollaisista suht´ yksinkertaisista laitteista joita sain käsiini, mutta ennen tuohon urakkaan ryhtymistä ajattelin kysäistä ensin asiaa itseäni viisaammilta. Täytynee jatkaa etsintää... Kun puheeksi tuli tuo CA3080 (onko kenties RCA:n piiri?), sen saatavuudesta tuli mieleen,,jos sitä ei täältä Suomesta saa,saattaa Tallinnasta löytää vastaavaa,neuvostoversiona ja sitä kannattanee katsella www.tevalo.ee ,siellä on vastaavuustalukko ollut ainakin ennen,ja samalla näkee saako sitä sieltä. Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |
Jone the Bone 28.01.2005 20:01:36 | |
---|
Kyllä se CA 3080 on RCA:n versio aiheesta. Vaikka piiri on vanha, on piiri luullakseni tuotannossa edelleen, ainakin jonkun muun valmistajan leimalla, ja saatavissa oman maamme rajojen sisältäkin. Muistaakseni LM3080 (National) oli hinnaltaan n. 1,5 euroa. Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen, kysyttäessä käyttämiensä kitaroiden merkkiä). |
Kyllä se CA 3080 on RCA:n versio aiheesta. Vaikka piiri on vanha, on piiri luullakseni tuotannossa edelleen, ainakin jonkun muun valmistajan leimalla, ja saatavissa oman maamme rajojen sisältäkin. Muistaakseni LM3080 (National) oli hinnaltaan n. 1,5 euroa. Jos on intoa katsoa onko niissä eroavaisuuksia,niin ainakin www.alldatasheet.com tarjoaa datalehdet näihin,eri valmistajilta. Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |