Aihe: Pearl ELX
1
Speedy
29.01.2005 15:21:34 (muokattu 29.01.2005 15:24:57)

Kertokaas noista ELXn sarjalaisista, minkä laisia ovatten.. Merkki siirtyminen taitaa tapahtua, kun vähä suunnittelin kakkos setiksi tuommoista. Ainakin hyvän näköisiä ovat, mutta miten on saundien laita, ja virityksen, joutuu ko vääntämään urakalla mutteria vai saako helposti vireeseen..

Pearleista en sen kummemin tiedä, mutta jos jonkin näköstä "arvokkuus" listaa tekis, niin mihin tuo sijoittuisi..?

EDIT: niin onko nuo muuten koivua vai mahonkia vai mitä?
"All I think about is time and groove" J. Porcaro (Aalto - Prosessi ep ilmestynyt, saa tilata hintaan 2,50€ plus postikulut)
crEaTuRE
29.01.2005 15:35:47
Heikommasta parempaan:
Soundcheck
Forum
Export
Session
Masters
Masterworks

ELX on paras Export malleista. Rungot ovat 7,5mm 6 kerrosta ja 100% poppelia.
LumPus
29.01.2005 16:36:34
Heikommasta parempaan:
Soundcheck
Forum
Export
Session
Masters
Masterworks

ELX on paras Export malleista. Rungot ovat 7,5mm 6 kerrosta ja 100% poppelia.

soundcheck? Target on ekana, käsittääkseni.
Elämä vie liikaa aikaasi!!!
Alpha
29.01.2005 16:55:24
soundcheck? Target on ekana, käsittääkseni.

Näin mieki olen käsittänyt, että Target on alimmaisena...
crEaTuRE
29.01.2005 17:04:41
Itse en ole noihin Pearleihin niin paneutunut, mutta noin luki pearlin nettisivuilla.
LumPus
29.01.2005 18:54:02
Target-sarja on USA:n markkinoilla nimeltään Soundcheck.

ahaa, tämä selventää kovasti.kits.
Elämä vie liikaa aikaasi!!!
ramzuz
31.05.2005 23:19:11
Mutta olis kysymys mikä on EXS setti? Kattelin että jussi69 soittelee sellasella?
Pearl+Stagg!
Hakki
01.06.2005 10:02:30
Mulla on ollut tässä jo pari vuotta ELX:n setti (kts kuvaus). Ei ole yhtään pahaa sanottavaa, on ollut hintaisekseen todella mahtava rumpusetti. Tänä päivänä taitanee olla vieläkin halvempi kuin pari vuotta sitten.

On ollut keikalla ja studiossa, kyllä niistä saa ulos todella hyvät soundit. Menevät vireeseen aika helposti. Yleensä myös pysyvät siinä.

Runkomateriaalia en nyt ihan heti muista. Olisiko ollut mahonkia tms, mutta ei koivua eikä vaahteraa.
"Today is a good day for someone else to die..."
Sitruunaako
01.06.2005 10:14:47
Mutta olis kysymys mikä on EXS setti? Kattelin että jussi69 soittelee sellasella?

En oo nyt ihan varma, mutta luulempa, että omakuvassani näkyy exs setti. eli chad smith export special custom. Ja ei kyllä ole niistä pahaa sanottavaa, vaikka exportit ovatkin. Hyvät kalvovalinnat ja oikeat vireet, ni kyllä minä ainakin noilla tyytyväisenä soitan. Olen jostain kuullut, että olisi parhaat exportit, mutta en todellakaan tiedä varmasti.
pehmo
01.06.2005 11:30:09

Eli näyttäis olevan koko rungon mittaset lugit.
Otetaan vastaan rahalahjoituksia. Kysy lisätietoja.
ramzuz
01.06.2005 12:28:21
En oo nyt ihan varma, mutta luulempa, että omakuvassani näkyy exs setti. eli chad smith export special custom. Ja ei kyllä ole niistä pahaa sanottavaa, vaikka exportit ovatkin. Hyvät kalvovalinnat ja oikeat vireet, ni kyllä minä ainakin noilla tyytyväisenä soitan. Olen jostain kuullut, että olisi parhaat exportit, mutta en todellakaan tiedä varmasti.

Onko se siis joku kopio niinku smithin setistä? ku eiks smithillä oo mmx setti missä on noi koot vai?
Pearl+Stagg!
Sitruunaako
01.06.2005 12:42:28
Onko se siis joku kopio niinku smithin setistä? ku eiks smithillä oo mmx setti missä on noi koot vai?

Joo siis oikeat signaturet on mmx:ät ja noi on tollaset lookalike-signaturet. En tiiä miks niitä kutsutaan sillein, ku eihän noi näytä ollenkaan niiltä "oikeilta". Ne mmx:ät on blue/ blue-red swirl ja noi on silver sparkle. Ainoastaan koot täsmää.
No kuitenkin joskus back in the day noita settejä on myyty sillein, että siihen on kuulunut vielä chadin signature snare. Eli varmaan myyty halvempana signature sarjana...
uiypph
02.06.2005 09:55:15
1998-99 about, Smithillä oli MMX setti,joka oli aivan saman värinen kuin vain Suomessa myyty Pearl EXs.Myös tomi- koot olivat samat.EXS:än Runkomateriaali oli sama kuin sen aikaisissa ELX-seteissä,eli philippiinin mahonki/agahthis/philippiinin mahonki.Ohikiitävän hetken oli 10"tomi saatavana ko.värillä myös.
Kelpo settejä!BlueSwirl-värejä ei Smithillä (eikä Pearlilla muutenkaan)tällöin vielä näkynyt.Mites Ramzuz,eliminaattori potkii?
Sitruunaako
02.06.2005 14:38:27
1998-99 about, Smithillä oli MMX setti,joka oli aivan saman värinen kuin vain Suomessa myyty Pearl EXs.Myös tomi- koot olivat samat.EXS:än Runkomateriaali oli sama kuin sen aikaisissa ELX-seteissä,eli philippiinin mahonki/agahthis/philippiinin mahonki.Ohikiitävän hetken oli 10"tomi saatavana ko.värillä myös.
Kelpo settejä!BlueSwirl-värejä ei Smithillä (eikä Pearlilla muutenkaan)tällöin vielä näkynyt.Mites Ramzuz,eliminaattori potkii?

Jahas, kiitoksia tietoiskusta. Vielä kun jostain bongaisi tollasen 10" tomin, ni auta armias ja armias ei auttaisi. Eli jos jollain lojuu tyhjänpanttina, niin ilmoa vaan:)
ramzuz
02.06.2005 22:34:43

Eliminaattori on mahtava:D mistäs tiesit että mulla sellanen on? Jos ostat pedalin ni osta se!
Pearl+Stagg!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)