...And Justice For All 29.01.2005 12:57:43 | |
---|
Mitä mieltä olette kyseisestä basistista? On se vaan äijä vaikka plekulla soittaakin.. Mies vaan ei saanut ansaitsemaansa arvostusta Metallicassa. Jos Jason olisi saanut tehdä biisejä lenemmän, olisi tullut ulos varmasti kovaa materiaalia (vrt. Blackened, my friend of misery yms.) Kommentteja! ...And Justice For All |
Samu S. 29.01.2005 13:25:19 (muokattu 29.01.2005 13:26:08) | |
---|
On se vaan äijä vaikka plekulla soittaakin.. En mä kyllä näkis tätä mitenkään oleellisena asiana. Mulle herra Newsted on kokolailla tärkeä hahmo, edeltäjänsä ohella inspiroi minua aloittamaan bassonsoiton. Soitto varsin jämerää toimintaa, lavaesiintyminen moitteetonta. Herran säveltäjänkyvyistä en osaa sanoa, vaikka My Friend of Miseryn intro-osake on meikäläiselle klassikko. Itsehän mies on sanonut, että 90% riffeistään ammuttiin Metallicassa alas, koska olivat suoria Sabbath-kopioita. Liekö sitten soittajamiehen vaatimattomuutta, kohteliaisuutta vai mitä. Geezer Butlerista voi mun nähdäkseni vetää aika suoraa viivaa Newstediin ja sitä kautta esimerkiksi minuun. Ja myös oikeisiin soittajiin, varmasti. Ozzyn bändin kanssa esiintyvän en ole valitettavasti vielä nähnyt, olisi kiintoisaa todistaa Bordin-Newsted -akselin toimintaa. Varmasti on miehelle ollut komeaa, kun on päässyt bassojumalansa saappaisiin. Yritin olla sanomatta tätä, koska on vähän dorkaa, ilmeistä ja tyhmää, mutta koska olen eittämättä noita kaikkia asioita: kaveri sentäs soitti Lars Ulrichin kanssa 15 vuotta. Pakko antaa kunnioitusta. Veni, vidi, vixi. |
Eihän se kai enää Ozzyssä soita? Voivodissa se on....:? ...And Justice For All |
ozmo 29.01.2005 13:35:51 (muokattu 29.01.2005 13:38:48) | |
---|
Mitä mieltä olette kyseisestä basistista? On se vaan äijä vaikka plekulla soittaakin.. Mies vaan ei saanut ansaitsemaansa arvostusta Metallicassa. Aivan mahtava basisti! Äijä isolla Äällä. Kyllä se myös sormillakin vetää... Kieltämättä valitettavaa miten häntä kohdeltiin alkuaikoina, mut en voi edes kuvitella miten rankkaa se on bändille, kun joku jäsenistä kuolee niinkin vittumaisella tavalla kuin Burton. Näin ollen melko ymmärrettävää tollainen paskamaisuus uutta tyypiä kohtaan... (miettikääpä omalle kohdalle. Sitäpaitsi tyyppi tuli paikkaamaan Cliff Burtonia! Voiko kovempaa paikkaa basistille eteen tullakaan?!) Kyllähän Jason pikkuhiljaa alkoi arvostustakin saamaan. Eikös Hetfield sanonutkin, et mikään ei hävetä niin paljoa, kuin se miten luokattomasti he kohtelivat Jasonia. Kyllä se vaan näin on, et Metallicas on aina ollu parhaat basistit! (poislukien Ron McGovney, jonka soittoa en ole ikinä kuullut.) Edit: kaveri sentäs soitti Lars Ulrichin kanssa 15 vuotta. Pakko antaa kunnioitusta. Heh, vihjaatkos tällä mr.Ulrichin soittotaitoihin vai luonteeseen? losers do the best they can... winners go home and fuck the promqueen! |
Teme007 29.01.2005 14:01:39 | |
---|
Kyllähän Jasonizer on äijä, aina 110% lasissa!!! Ruotsi on muuten kiva paikka, mut ku siellä on vaan niin paljon niitä ruotsalaisia. |
sirdickyj 29.01.2005 14:05:44 | |
---|
Yritin olla sanomatta tätä, koska on vähän dorkaa, ilmeistä ja tyhmää, mutta koska olen eittämättä noita kaikkia asioita: kaveri sentäs soitti Lars Ulrichin kanssa 15 vuotta. Pakko antaa kunnioitusta. No tuossa nyt ei ole mitään hölmöä että sanoo tuollaisen asian, nimittäin olen sen Ulrichin nähnyt keikalla olisko ollu neljä tai viis kertaa, ja kertaakaan ei ole ollut tulematta mieleen ajatus, että noilla muilla ei voi ola kivaa, parhaimmillaan/ pahimmillaan on komppi kääntynyt ympäri. Mahtaa Trujillolla olla hauskaa, kun on kumminkin soittanut Wylden ja Bordinin kanssa, joilla kumminkin se toiminta on melko jämerää, niin nyt on soittokavereina Ulrich ja Hammett. No, onhan siellä Hetfield. Hetfieldin ja Newstedin varassa oli sen bändin tukevuus, sillon kun näin Burtonin kanssa Kultsalla Metallican, ei tuommoisiin asioihin osannut kinnittää sen kummemmin huomiota, mutta Lars soitti jo silloin huomattavan huonosti, ja nyt kesällä stadikalla se oli jo niin surullista kuultavaa, ettei edes jaksanut itkeä. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Teme007 29.01.2005 14:24:58 | |
---|
Soittaa vaan Jamesin infernaalisten down strokejen tahdissa ja unohtaa Larsin kokonaan, niin pärjää. =0) Ruotsi on muuten kiva paikka, mut ku siellä on vaan niin paljon niitä ruotsalaisia. |
Johannes_t 29.01.2005 15:24:03 | |
---|
Mr. Newsted on kai jonkin sortin idoli mulle. Kakarasta asti ihaillut hemmon jämäkkää soittoa ja mieletöntä lavakarismaa. Kunnioitusta herättää myös erinäisten projektien pyörittäminen mm. Devin Townsendin ja Andreas Kisserin kanssa. |
Incarnation 29.01.2005 17:05:12 | |
---|
Hyvin Jason tuntui Metallica-aikoinaan Cliffin aikaiset bassolinjat vetävän, että ei ainakana soittotaidoista puutu. Lavakäyttäytyminen todella aktiivista, pää heiluu ja pyörii lakkaamatta. Taustalaulajien kärkikastia. Rest in peace Dime |
Samu S. 29.01.2005 17:15:42 | |
---|
Kunnioitusta herättää myös erinäisten projektien pyörittäminen mm. Devin Townsendin ja Andreas Kisserin kanssa. Näisso. Onko kukaan tsekannut tuota IR8 / Sexoturica -splittiä? Siinä olisi kaksi bändiä, molemmissa Jayson bassossa ja mikin varressa, kitaroita sitten soittaa herrat Townsend ja Kisser... Newstedin ansioksi voi siis tosiaan laskea myös koleet kaverit. Kas, näyttäisi Airon musiikista tuota levyä löytyvän, meneepä tilaukseen. Veni, vidi, vixi. |
Samu S. 29.01.2005 17:17:52 | |
---|
Taustalaulajien kärkikastia. Äläs ny, kyllä se Jasonin tuuttaama Seek & Destroy - Whiplashia taisi myös joskus äännähdellä - meikäläistä aina lämmittää. Ehkä enemmän palleja kuin laulutaitoa, mutta riittää mulle. Sattuipa ehkä vähän kovemman heviäänen kanssa vaan samaan bändiin... Veni, vidi, vixi. |
Incarnation 29.01.2005 17:20:18 | |
---|
Äläs ny, kyllä se Jasonin tuuttaama Seek & Destroy - Whiplashia taisi myös joskus äännähdellä - meikäläistä aina lämmittää. Ehkä enemmän palleja kuin laulutaitoa, mutta riittää mulle. Sattuipa ehkä vähän kovemman heviäänen kanssa vaan samaan bändiin... Tuon Seek & Destroyn Jasonin laulamana olen kuullut ja ihan jännähän se oli. Rest in peace Dime |
Kieppi 29.01.2005 19:04:11 | |
---|
Kyllähän Jaasoni on syynä siihen, että meikästä tuli basisti. Toisaalta, Hetfieldkin on sen verran kovis, että olis musta voinu kitaristikin tulla. Teininä kun katteli A Year and a Half... -videot suunnilleen puhki, niin ajatteli, että "v**un kova!" :) Kalamies #10 >-)))>
"Kuuntele kontrabassoa. Siinä on puuta, siinä on jöpinää." (Jukka Tilsa) Osta Sitikka! |
Teijo K. 29.01.2005 19:19:24 (muokattu 29.01.2005 19:20:32) | |
---|
Jason on niitä ikoneita joista ei mielipidettä varmaan ikinä uskalla sanoakaan. :) |
Samu S. 29.01.2005 19:24:20 | |
---|
Jason on niitä ikoneita joista ei mielipidettä varmaan ikinä uskalla sanoakaan. :) Hei, turhaan sää siellä kainostelet, anna tulla vaan. Mä voin sitten vaikka kuunnella Gentle Giantia ja haukkua niiden pasistin ihan pystyyn. ;) Enkä mää nyt tiedä, onko Jasoni mikään "ikoni", esimerkiksi samaan tapaan kuin Cliff Burton. Newsted on semmonen työläisbasisti eikä niinkään elämää suurempi hahmo. Mutta niinpä on onnistunut innoittamaan täälläkin ihmisiä jo pelkästään juoksemalla joka keikan aikana vähintään pari kilsaa, samalla päätä hurjasti heiluttaen. Veni, vidi, vixi. |
sirdickyj 29.01.2005 19:25:29 (muokattu 29.01.2005 19:25:51) | |
---|
Jason on niitä ikoneita joista ei mielipidettä varmaan ikinä uskalla sanoakaan. :) Mun mielestä semmosia ikoneita ei ookkaan, sano pois vaan. En kerro muille, ja itseasiassa, vaikka (ainakin Johannekselta) tulee lättyyn, niin sanonpa itsekin, että eipä sitä Jasonin soittoa Metallican äänitteiltä juuri kuulu, hahmo lienee suurempi kuin soitannolliset ansionsa, mitenkään ukon taitoja epäilemättä tai väheksymättä. Livenä sit kyl kuulu vähän enämpi. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Teijo K. 29.01.2005 19:36:53 | |
---|
Mun mielestä semmosia ikoneita ei ookkaan, sano pois vaan. En kerro muille, ja itseasiassa, vaikka (ainakin Johannekselta) tulee lättyyn, niin sanonpa itsekin, että eipä sitä Jasonin soittoa Metallican äänitteiltä juuri kuulu, hahmo lienee suurempi kuin soitannolliset ansionsa, mitenkään ukon taitoja epäilemättä tai väheksymättä. Livenä sit kyl kuulu vähän enämpi. No tämähän se minullakin. Livenä olen nähnyt kerran, levyjä olen kuullut joitakin, kavereilla ollessa. Mies näkyy mutta ei kuulu. Noin paperilla se soittotekniikka kuulostaa kyllä hienolta. Aika sama kuin Ray Shulmanilla aikoinaan. ;) Eihän se tietty Jasonin vika ole, että on aina miksattu piiloon, mutta vaikea siitä soitosta on diggailla jos sitä ei ikinä kuule. |
sirdickyj 29.01.2005 19:39:14 (muokattu 29.01.2005 19:39:26) | |
---|
Livenä olen nähnyt kerran Yhdytkö väitteeseen, jonka mukaan ovat maailman huonoiten soittava megabändi? Paitsi Jason ja Hetfield. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Teijo K. 29.01.2005 19:47:35 | |
---|
Yhdytkö väitteeseen, jonka mukaan ovat maailman huonoiten soittava megabändi? Paitsi Jason ja Hetfield. No kyllähän se siltä tuntui silloin. Tosin siitähän on minulla jo aikaa vuosia. Siis siitä keikasta. Jos sen rumpalin vaihtaisivat niin olisi jo ihan eri meno. Se ei se soolokitara ole läheskään niin essentiaali musiikissa. Miusta. |
sirdickyj 29.01.2005 19:57:08 | |
---|
Se ei se soolokitara ole läheskään niin essentiaali musiikissa. Miusta. Ei, ellei siitä sellaista tehdä. Jos ei osata, ei soiteta sooloa. Jos ei osata, ja silti soitetaan, ja vielä spottisooloa vähän väliä, on epäessentiaalista tehty essentiaali. Tulos; katastrofi (in this case) WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |