Aihe: Miksi muotivaatteisiin pukeutuneet..
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12 13 14
ees
06.01.2005 21:28:40
'sä oot ihan outo'. sitä en pistä pahakseni

No älä ihmeessä pistäkään. Se on kohteliaisuus.
*epäselvä tuhru*
Leper Messiah
06.01.2005 21:57:11
No älä ihmeessä pistäkään. Se on kohteliaisuus.

kyllä, varsinkin tuossa tilanteessa.
No matter how beautiful girl is, she still shits
Tuomas
07.01.2005 10:50:57

Hm, rönsyävä keskustelu.

Tästä voidaan päätellä asioita, kovastikin. Lapset, jotka haluavat kuulua porukkaan, hankkivat napapaitaa, pinkkiä stringiä ja lantiofarkkua. Alistuvat massan alle. Ne, jotka tekevät kuten haluavat, joutuvat mielipiteidensä takia kiusatuksi.

Apua, ilmeinen itsestäänselvyys on sokaissut minut.

Jokainen ihminen kokee oman mielipiteensä merkittäväksi itselleen (siksihän se oma mielipide onkin) ja tästä johtuen omaa mielipidettä pidetään henkilön itsensä edustajana. Jos et pidä mielipiteestäni, todennäköisesti et pidä myöskään minusta koska olemme ihmisinä erilaisia. Tämä johtaa siihen, että jokainen puolustaa mielipidettänsä ja erityisesti ala- ja yläasteella kun perustelun taito on vielä vähän hakusessa, on helpoin tapa varmistaa oman mielipiteensä perillemeno toisen mielipiteen mustamaalaus. Myös toisen henkilön mustamaalaus on helppo tapa poistaa arvo mielipiteeltä, sillä onhan toki vakuuttavan henkilön mielipide vaa'assa painavampi. Todennäköisesti Tarja Halosen mielipide päivänpolitiikasta on merkittävämpi kuin vaikkapa Matti Nykäsen.

Toisin sanoen koulukiusaamisen perusajatus on epävarmuus itsestä ja omasta näkemyksestä. Kiusaajat hakevat kannattajajoukkueita ympärillensä, jotta he saisivat painoarvoa omille sanoillensa. Useat ihmiset sitten murtuvat paineen alla ja muuttavat mielipiteensä yleisesti hyväksytyksi ja näin muodostuu massa, joka ajattelee samalla tavalla.

Nyt ei kuitenkaan tarvitse ajatella mustavalkoisesti. Jokaista asiaa kohden on olemassa yksi massa ja kukin meistä kuuluu useisiin. Toisin sanoen kuulun massaan, jonka mielestä black metal ei ole erityisen mieleenpainuvaa tai mukavaa musiikkia, mutta en kuulu massaan, joka ostaa Antti Tuiskua. Kuulun massaan, joka ei osta Antti Tuiskua, ja voi pojat, voin kertoa teille, että se massa vasta huikea onkin!

Ehkä tärkeintä onkin ymmärtää se, että harvat mielipiteet ovat keskenään sulassa sovussa. Että tarvitset mielipiteen X, jotta sinulla voisi olla mielipide Y ettet kuulostaisi ristiriitaiselta. Niin kuin nyt esimerkiksi se, että puolustaisit proletariaatin oikeuksia riistokapitalisteja vastaan henkeen ja vereen mutta äänestäisit silti kokoomusta.

Mitä vaatetukseen tulee, olen edelleen sitä mieltä, että järki käteen. Jos joku on sitä mieltä, ettei kanssasi voi hengata, koska sinulla on väärän värinen paita, kertoo hän enemmän itsestään kuin sinusta.
Farnsworth: If for example you were to kill your grandfather, you would cease to exist! Fry: (gasp) But existing is basically all I do! Kristallipallo
JS
07.01.2005 14:10:16
Jos joku on sitä mieltä, ettei kanssasi voi hengata, koska sinulla on väärän värinen paita, kertoo hän enemmän itsestään kuin sinusta.

Hoho... Kuulin tässä päivänä eräänä etten mitenkään voi olla hevari kun kerran käytän beessiä pooloneuletta...
And I've got a tip for you, get the point?
...And Justice For All
16.01.2005 13:46:50
Samaa asiaa oon miettiny pitkkän tosta likkojen pukeutumisesta. Meidän koulussa on yks muija (seiskalla) joka pukeutuu kirkkaanpunasiin toppeihin ja rinnat näkyy suunnilleen kokonaan, käyttää ihme maaleja naamaansa, käyttää korkeita valkosia buutseja, sitte valittaa kaikille miks sitä huoraks sanotaan! aika köyhää mun mielestä
...And Justice For Pastilli?
att0r
16.01.2005 15:30:55
Samaa asiaa oon miettiny pitkkän tosta likkojen pukeutumisesta. Meidän koulussa on yks muija (seiskalla) joka pukeutuu kirkkaanpunasiin toppeihin ja rinnat näkyy suunnilleen kokonaan, käyttää ihme maaleja naamaansa, käyttää korkeita valkosia buutseja, sitte valittaa kaikille miks sitä huoraks sanotaan! aika köyhää mun mielestä

no vittu vaikka se kulkis alastomana ni ei se siitä vielä huoraa tee :P
...And Justice For All
17.01.2005 17:58:01
no vittu vaikka se kulkis alastomana ni ei se siitä vielä huoraa tee :P

en tarkottanu sitä noin. vaan että ku käyttäytyy siihen tyyliin ja pukeutuu niin turha kai valittaa että miks huoraks haukutaan
att0r
18.01.2005 16:10:22
en tarkottanu sitä noin. vaan että ku käyttäytyy siihen tyyliin ja pukeutuu niin turha kai valittaa että miks huoraks haukutaan

niin ja kun itse noin ajattelet niin turha kai valittaa ku ahdasmieliseks haukutaan
...And Justice For All
18.01.2005 17:36:44
niin ja kun itse noin ajattelet niin turha kai valittaa ku ahdasmieliseks haukutaan

Ei mua oo tultu ahdasmieliseks haukkuun, jos sitä meinaat....?
Joonas
18.01.2005 21:16:19 (muokattu 18.01.2005 21:17:55)
Joo-o. Kiusaaminen on perseestä.

Usein sanotaan, että multa puuttuu kyky hahmottaa mitä muut
ajattelevat. Juuri esim. ryhmätöitä tehdessä mä teen tietysti
mieluiten niin, kun mun mielestä asia on parhainta tehdä.
En rupee pyytelemään anteeksi, jos mun näkemys on jonkun
mielestä perseestä, ja sanon suoraan jo jonkun muun näkemys
on mun mielestä hölmö. Tietty jos joku onnistuneesti kääntää
mun pään, niin se on OK (näin tapahtuu melko usein).
Tietysti jos enemmistö vastustaa, niin enemmistön mielen
mukaan tehdään, that´s democracy.

Eniten mua ihmetyttää sellanen, että kun jokin ryhmätyö on
sitten tehty niin, että mä olen suurinpiirtein jakanut tehtävät,
niin porukka valittaa, että en ota toisia ihmisiä huomioon.
Miksi ukaan ei siinä tekovaiheessa sano mitään? Valittaa sitten
jälkeenpäin. Kummallisia ovat ihmisten tiet.

Tää meni nyt megagiga offtopiciksi, mutta oli vaan pakko
tilittää. Mua välillä oikeesti ressaa se, että kukaan ei sano
vastaan, vaan mussuttaa sitten jälkikäteen (esim. humalassa)
Mä sanon itse aina vastaan, kun jokin homma on mun
mielestä hömppää.

Ja sitten noi lorttopimut on oikeasti aivan hirveitä. Mitä
muotivaatteisiin tulee, erottuu se 10%, jotka oikeasti ovat
tyylikkäitä muusta massasta aika helposti. Eikä kukaan niitä
pissiksiä oikeasti arvosta. Ei edes ikätoverit. Kyllä klassinen
kauneus voittaa aina.

Dada tilitys kunniaan!

Joonas.
Moon vanha kettu.
ees
18.01.2005 22:16:21
Eniten mua ihmetyttää sellanen, että kun jokin ryhmätyö on
sitten tehty niin, että mä olen suurinpiirtein jakanut tehtävät,
niin porukka valittaa, että en ota toisia ihmisiä huomioon.
Miksi ukaan ei siinä tekovaiheessa sano mitään? Valittaa sitten
jälkeenpäin. Kummallisia ovat ihmisten tiet.

Toi on outoa ja tyhmää. Jälkiviisaus on helppoa eikä hyödytä mitään. Kerran meidän ryhmässä oli ryhmätyötä tehdessä vähän outo tyttö kovan temperamentin kera. Tai se paljastui... No me siis tehtiin ja kun mä esitin ideoita ja kyselin ennen sitä, onko muilla ideoita. En tehnyt työtä yksin, enkä ollut johtaja, vaan teimme yhdessä. Mä kysyin sit aika usein kaikilta hiljaisilta onko niillä ideoita ja käyks se. Sit kun muilla ei näyttänyt olevan ideoita ja kun ne olis kuitenkin saaneet sanoa ne, niin me sit ruvettiin tekemään sitä.

Me kaikki viis tehtiin sitä ja ainoastaan yks (sanotaan vaikka Pirkko) niin Pirkko oli myrtsy ja hiljaa. Me ruvettiin jakamaan ja sopimaan tehtäviä, tarkistettiin kuka haluaa tehdä mitäkin jne. Sit kesken kaiken, kun tehtiin omaa osuuttamme, niin se sai himmeet pultit. Se rupes suunnilleen huutamaan:

"No kiva. Tää on just tämmöstä huonoa ryhmätyöskentelyä mistä ollaan puhuttu. Mä en saa sanoa mitään ja te muut teette kaikkea jättäen mut ulkopuolelle. Kaikki muut tekee mitä haluaa ja mä teen vaan jotain tyhmää! Sit mä en ees saa sanoa mun ideoita!"

Jne. Näin Pirkko valitti huutaen, vihaisena ja punasena ja me kaikki muut oltiin aivan äimänä... Se oli tyhmää, sillä mä olin monta kertaa kysyny oliks sillä ideoita ja mitä se halus tehä yms. Ja kaikki sai vapaasti esittää mielipiteitään siinä. Ja kun Pirkko ei ollut muuten ujo, niin eihän meidän koko aika voinut mennä siihen, että kiskottaisiin Pirkosta ulos sen kaikki ideat...

No, kun Pirkko rauhottui ja mä puhuin sille vähän jotain rauhottavast ja kysyin, että mitä ideoita sillä sitten oli... Se vaan vastas jotain, ei mitään, kääns selkänsä meille ja käski meidän jatkaa... Sit se ei suostunu esittämään yhtäkään ideaa, mielipiteet olivat: ihan sama...

Ja niin...
*epäselvä tuhru*
att0r
19.01.2005 22:29:46
Ja sitten noi lorttopimut on oikeasti aivan hirveitä. Mitä
muotivaatteisiin tulee, erottuu se 10%, jotka oikeasti ovat
tyylikkäitä muusta massasta aika helposti. Eikä kukaan niitä
pissiksiä oikeasti arvosta. Ei edes ikätoverit. Kyllä klassinen
kauneus voittaa aina.

joopajoo, mutta kun kaikista ei kauniita saa tekemälläkään ja monet sitä havittelevat leimataan (täälläkin) huoriksi.

No onneksi olen itse komea vaikka ilman vaatteita :P
Joonas
19.01.2005 23:32:22 (muokattu 19.01.2005 23:32:42)
joopajoo, mutta kun kaikista ei kauniita saa tekemälläkään ja monet sitä havittelevat leimataan (täälläkin) huoriksi.

No onneksi olen itse komea vaikka ilman vaatteita :P

No mä oon kyllä komeempi vaatteet päällä :)
(kuin ilman)

Mutta sellasta se elämä on. Jotkut on luonnostaan kauniita ja
tyylitajuisia, toiset ei. Onneksi iän(huimat kohta 21) myötä
tuollaisten asioiden merkitys (ainakin mun kohdalla) on
toisaalta heikentynyt, mutta toisaalta uskallan nykyään vaatia
aina enemmän.

Joo. Niinhän se menee muuten aika monella "alalla":
epäonnistunut yritys on tuomittavampaa, kuin se, että ei yritä
ollenkaan.

Mulla ei o taas mitään sanottavaa, paitsi se, että luonnollisesti
pidän kauniita ihmisiä visuaalisesti viehättävämpinä kuin
vähemmän kauniita :)

Joonas.
Moon vanha kettu.
CaRRion__
28.01.2005 21:51:13
...tytöt näyttävät huorilta?? Miksi ihmeessä muodin pitää olla sellaista? Sairasta... Ja sitten kymmenvuotiaat meikkaavat ja ihmettelevät, mitä vikaa heissä on kun he ovat yhä neitsyitä... ikäänkuin lapsukaiset kerjäisivät pedofiilien jne. huomiota. Sairasta. Anteeksi, toistan itseäni. En vain ymmärrä. Minä käytin ala-asteella tuulipukua ja pooloa... käytän muuten usein vieläkin. Mutta se, että kuljetaan minareissa ja olattomissa topeissa....grr... raivostuttavaa.
Mikseivät vanhemmat kiinnitä huomiota lastensa pukeutumiseen? Eikö niitä kiinnosta? Minä ainakin olen saanut sellaisen kasvatuksen, että huh huh. Ja tyytyväinen olen ja ihmettelen maailman sairasta menoa...

Ei se välttämättä ole muotiakaan.
Pikku tytöt haluavat näyttää naisillisilta, mutta todelisuudessa näyttävät huorilta.
Tai näin luulen.
Caractère silencieux!
Jani The Rock
28.01.2005 22:16:34

Ei se välttämättä ole muotiakaan.
Pikku tytöt haluavat näyttää naisillisilta, mutta todelisuudessa näyttävät huorilta.
Tai näin luulen.

Ei ne pikku tytöt edes tiedä mitä naisellisuus tarkottaa. Vaikka luulisivatkin tietävänsä.
The road never ends for me, kid.
Tuomas
29.01.2005 10:04:57

Ei ne pikku tytöt edes tiedä mitä naisellisuus tarkottaa. Vaikka luulisivatkin tietävänsä.

Sehän taas johtuu siitä, että koko ajan kärjistetään. Henkilötyyppi A laittaa kuvia alusvaatteissa olevista ihmisistä ulkomainoksiin ja B:t vetävät herneen nenäänsä oikein huolella niistä ja kovaa rumpua soittaen. Sitten C:t valittavat tiukkapipoisuudesta ja D:t eivät edes jaksa välittää. Eipä ole minkäänlaista yhtenäistä sukupuolimallia nykyään. Samaan aikaan kun pikkutytöt haluavat edelleen prinsessamekkoja niin sitten tulevat asiantuntijat ja kysyvät, halutaanko muksut kasvattaa taas sorrettuun sukupuolikäsitykseen. Sitten viedään barbit pois. Hä? Ei pikkutyttö ajattele mitään miehen ja naisen valtatasapainoa. Hän haluaa olla prinsessa. Ihmekös jos sitten hormonitasapainon heitellessä teini-iässä ei löydä mitään selkeää kiinnekohtaa ja sitten käy näin. Perhana.
Farnsworth: If for example you were to kill your grandfather, you would cease to exist! Fry: (gasp) But existing is basically all I do! Kristallipallo
DJKaaos
29.01.2005 10:56:30 (muokattu 29.01.2005 11:08:04)

Tästä voidaan päätellä asioita, kovastikin. Lapset, jotka haluavat kuulua porukkaan, hankkivat napapaitaa, pinkkiä stringiä ja lantiofarkkua. Alistuvat massan alle. Ne, jotka tekevät kuten haluavat, joutuvat mielipiteidensä takia kiusatuksi.

Ei vaan, samanlaisen keinotekoisen massan muodostavat nämä wannabe_erilaiset vaikka ilmeisesti haluaisivat välttää massoittumista.
Rock 'n' roll on tie, totuus ja elämä.
Kapina
29.01.2005 11:38:56
Ei vaan, samanlaisen keinotekoisen massan muodostavat nämä wannabe_erilaiset vaikka ilmeisesti haluaisivat välttää massoittumista.

Niinkin. Heissä on niitä, jotka ostavat erilaisuutta ja halveksivat pienintäkään itsestään poikkeavuutta, joka on siis "samanlaisuutta". Tunnustan itse olleeni luisumassa tuohon vastarannankiiskiydessäni joskus yläasteaikoina.
Äiti, eihän haaveita oo olemassa?
DJKaaos
29.01.2005 11:42:15
Jep, mutteivät ole vastaavanlaisesti järjestäytyneitä

ei ole väliä onko järjestäytynyt vai ei, massa kuitenkin, vaikka he yrittävät kasittääkseni pyrkiä pois siitä. Keinotekoista.

Jokainen ihminen on sellaisenaan ja omana itsenään ainoa maailmassa ja ainutlaatuinen yksilö.
Rock 'n' roll on tie, totuus ja elämä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)