ninos 27.01.2005 22:32:54 | |
---|
Eipä oikein ääntä ulos tule kun pistän kitaran vahvariin ja siitä koneen line inniin. Olen yrittäny säätää asetuksia ja muita systeemeitä ja yrittäny mic-inniäki, mutta seki toimii vaan mikin kanssa. Oon tetsannu melkeinpä kaikkea (muisti saattaa pätkiä :D) ja eipä tapahdu mitään. Tuntuu ihan siltä kun mun kone syrjis mun kitaraa ja se ei tunnu kivalta :D haha. Voiskos joku antaa hieman apua tai vinkkejä että mitä tässä tapauksessa tehdä. rokke roll |
Fortune 28.01.2005 10:37:20 | |
---|
Mistä vahvistimen rööristä vedät signaalin äänikortin line in -liitäntään? Onhan Windowsin mikseristä laitettu line in -liitäntä päälle, eli eihän ole rastia mute-kohdassa? Tarkista myös nauhoituspuolelta (löytyy mikserin valikosta), että on valittu sieltäkin, sekin voi joskus epäloogisesti vaikuttaa (toisaalta, Windows nyt on maailman epäloogisimmin käyttäytyvä asia muutenkin, heti naisten jälkeen). |
ninos 28.01.2005 13:43:50 | |
---|
oon pistäny näin: kitarasta vox pathfinder 10:iin, voxin outputista taas koneen line inniin. Ja oon valinnu line innin nauhottavaks ja pistäny äänen tasotki kohdalleen. ja sit oon testannu kans mun peaveystä mut ei sekään onnistu ja zoom 505 II:kin kanssa ei toiminnu :D. kyllä siitä kun änkee johdon sinne reikään, siitä kuuluu pieni RÄPS!, muuta signaalia ei se liiemmin sieltä ulos päästele... :/ rokke roll |
ninos 28.01.2005 21:25:05 | |
---|
ahaa! ongelma ratkaistu eipä hätää enää! :D mulla oli mono adapteri vaikka se olis pitäny olla stereo :D rokke roll |
ninos 28.01.2005 21:54:15 | |
---|
kun ensimmäisestä selvittiin ni toinen tuli vastaan :/ mites kun pitäis saada stereona mun soitanta koneelle mut se syöttää vaan monoa? olisko tietoa tästä hommasta jollain? rokke roll |
pkhlo 28.01.2005 23:57:34 | |
---|
kun ensimmäisestä selvittiin ni toinen tuli vastaan :/ mites kun pitäis saada stereona mun soitanta koneelle mut se syöttää vaan monoa? olisko tietoa tästä hommasta jollain? Lähtökohtaisesti tavallinen sähkökitara ei ole stereosignaalia antava soitin. Sähkiksen kuiva soundi on siis monoa. Samoin on tuollaisen pikkucombon laita, monoa onpi ääni. Jos haluat tähän muutosta ENNEN kuin signaali menee tietokoneelle eli haluat käyttää konettasi vain nauhurina kun soittelet Zoomilla stereoksi efektoituja Steve Morse tms. soundeja, tee seuraavasti: Hommaat itsellesi stereopiuhan. Tarvitset sellaisen, jossa on toisessa päässä iso stereoplugi ja toisessa pieni stereoplugi. Voit myös hommata piuhan jossa kummatkin päät ovat samankokoisia ja hankkia toiseen päähän adapterin, joka tarpeen mukaan joko suurentaa Zoomiin menevän pään (silloin kun sulla on pikkustereoplugeilla varustettu kaapeli) tai pienentää äänikorttiin menevän pään (silloin kun sulla on isoilla stereoplugeilla varustettu johto). Zoomin ulostulo toimii muistaakseni sekä stereona että monona ja niin arvatenkin kompuutterisi line in. Kytket nämä siis toisiinsa mainitsemallani reteopiuhalla niin avot, toimii, kunhan käyttämäsi ääninauhurin referensseissä on asetettu mahdolliseksi stereoäänen nauhoittaminen. Pastilli?
They can't prove whose vomit it was, they don't have the facilities in Scotland Yard. You can't really dust for vomit. |
ok kiitoksia :D sain hieman muokkaamalla siitä stereon ku ensiks nauhotin sen monona ja sitten kopioin sen tyhjään stereo raitaan sehän toimi tässä tapauksessa, mutta kyl pitäis varmaankin ostaa tommone stereo piuha rokke roll |