kitara hirmu 28.01.2005 18:17:35 | |
---|
eli oon ihan pihal näist jutuist eli neuvoja pitäs saada 1.kuinka mä nauhotan koneelle soittoo 2.mitä ihme kaapeleita ja ohjelmii mä tarvin 3.jotai infoo mist vois saada ohjelmii jne.. |
booriss 28.01.2005 18:30:29 | |
---|
no voe helevetti käötä hakuo |
Migo 28.01.2005 18:38:01 | |
---|
Tännekkin voisi laittaa johonkin sellaisen ihan aloittelijoille. Eli mitä pitää olla, että saa nauhotettua soittoa koneelle. Mikä on helppo ohjelma, miten liitetään koneeseen pöytä/kannettavaan..onko minkäänlaisia vaatimuksia..yms- Minä en ole löytänyt vielä sellaista helppoja vinkkejä. vink vink Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....? |
kitara hirmu 28.01.2005 18:50:58 | |
---|
just tollast mä meinaan |
kjh 28.01.2005 19:41:47 (muokattu 28.01.2005 19:42:31) | |
---|
Kitara kiinni PC:n mikrofoniliitäntään ja Start->Programs->Accessories->Entertainment->Sound Recorder käyntiin. Jos tulos ei kelpaa, niin sitten voi käyttää sitä hakua. Karri |
Juntunen 28.01.2005 20:40:19 | |
---|
eli oon ihan pihal näist jutuist eli neuvoja pitäs saada 1.kuinka mä nauhotan koneelle soittoo 2.mitä ihme kaapeleita ja ohjelmii mä tarvin 3.jotai infoo mist vois saada ohjelmii jne.. Kannattaa katella tosiaan tän palstan kirjotuksia. Varmaan jokaisella sivulla on yks otsikko koskien tätä aihetta. Pääosin homma menee niin, että tyrkkäät kitarasta piuhan koneeseen ja laitat jonkun ohjelman nauhottamaan. Kitarapiuhan toiseen päähän tarvitset mitä todennäköisimmin sellaisen pienen adapterin mikä muuttaa plugin pienemmäksi eli koneeseen sopivaksi. Riippuen tietysti mikä äänikortti sinulla on, ja minkälaisia sisäänmenoja se tarjoaa. Kun saat kitaran kiinni koneeseen, niin hae vaikka googlella Kristal Audio Engine. Siinä on ohjelma jolla nauhottaa jo ihan hyvin. Sitten jos/kun huomaat soitossa viivettä eli latenssia, tai tarvit erilaisia soundeja, niin tältä palstalta löytyy rutkasti ratkaisuja niihin ongelmiin. |
No jatketaan. ELikkäs yritin juuri äänittää tuolla audacityllä mutta en saa ääntä kuulumaan???Mikä vikana. Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....? |
kitara hirmu 28.01.2005 22:29:30 | |
---|
joo latasin just ton krystal audio enginen mut tuli pikku pulma MÄHÄ EN OSAA KÄYTTÄÄ SITÄ!!! et vois tulla jotai vinkkejä ja muuta sälää esim jotai ohjelmii siihe lisäks (esim:joku särö juttu jost oli puhetta tääl jossai)nii et sivuja jost niitä vois ladata jne... mä oon iha alottelija... |
kitara hirmu 28.01.2005 22:55:53 | |
---|
joo opin käyttää tota krystalii mut kuinka niit muita ohjelmii saa siihe? mä latasin guitar suiten mut en tiiä siit sit enempää et se oli win zippii laitettu et vähän infoo kiitos... |
Shadow Of Death 30.01.2005 18:33:55 | |
---|
Mä tossa nauhottelin just kaverin kaa coveria. Me tehtiin tietokoneeseen liittäminen kitaravahvistimen kuulokeliittimestä tietokoneen Line-in liittimeen ja ihan hyvä sitä tuli. Nauhotusohjelmana käytettiin Nero Wave editoria. Where is light, there is darkness.
Bändi: Polttimo
Työ bändissä: Äänittäjä, Mixaaja, Masteroija
Instrumentti: Tietokone syntikka. |
Migo 30.01.2005 19:35:49 | |
---|
Mä tossa nauhottelin just kaverin kaa coveria. Me tehtiin tietokoneeseen liittäminen kitaravahvistimen kuulokeliittimestä tietokoneen Line-in liittimeen ja ihan hyvä sitä tuli. Nauhotusohjelmana käytettiin Nero Wave editoria. Olen kokeillut aivan samaa ja ei kuulu mitään. Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....? |
Heart Of Steel 01.02.2005 21:52:55 | |
---|
Ensinnäkin tarviit nauha-aseman koneesees jos nauhoittaa aiot. Itse suosin äänittämistä kovalevylle koska se on huomattavasti taloudellisempaa ja käytännöllisempää. "Nobody tells a Man how to play." HMB |