Aihe: Warwickin tallasta..
1
ozmo
28.01.2005 17:35:07
Kertokaas olenko mä niin saakelin tyhmä, että en vain tajua miten homma toimii, vai onko toi talla yksinkertaisesti perseestä? :) Siis onko siinä joku ihme jippo, minkä avulla homma sujuu kuin tanssi?

Eli vaihdoin juuri uudet kielet (.50-.140) warreeni ja täytyy myöntää, että ensimmäistä kertaa elämässäni jouduin turvautumaan väkivaltaan kieliä vaihtaessani. Siis eka kerta, kun vaihdoin warwickiini kielet. Edeltävät kielet (.50-.145) oli laitettu kiinni musakaupassa. (olivat viilanneet paksuimman kielen lovea, että saivat sen mahtumaan) Ongelmana siis oli se, etten meinannut saada kolmea paksuinta kieltä mahtumaan siihen loveen, missä se kieli on kiinni. Kaksi paksuinta upposi vasta viilattuani rakoa leveämmäksi.
Mulla ei ole hajuakaan, miten ne siellä musakaupassa ovat toimineet, mutta kun yritin ottaa vanhaa D-kieltäni pois, (siis mulla toiseksi paksuin kieli) se lähti vasta sitten, kun apuna oli ruuvimeisseli, millä sen kaivoin siitä ulos. (tämä lähinnä sitä väkivaltaa) Aika lujaa ovat sen nähtävästi siihen rakoon hakanneet kiinni! Lienee sanomattakin selvää, että hyväkuntoinen varakieli meni täysin pilalle ton käsittelyn jälkeen.

Onneksi en enää asu kerrostalossa, sillä olisin varmasti saanut jonkinsortin valituksen, tai joku olisi jopa soittanut poliisit perheväkivaltaa torjumaan, sillä sen verran kovaa huusin. (mikähän siinä on, kun vaistonvaraisesti kutsuu bassoaan huoraksi? :D)
Miksi ihmeessä Warwick tekee tällaisia talloja, mihin ei saa kieliä kunnolla kiinni?
losers do the best they can... winners go home and fuck the promqueen!
mr.bungle
28.01.2005 18:22:20

Onneksi en enää asu kerrostalossa, sillä olisin varmasti saanut jonkinsortin valituksen, tai joku olisi jopa soittanut poliisit perheväkivaltaa torjumaan, sillä sen verran kovaa huusin. (mikähän siinä on, kun vaistonvaraisesti kutsuu bassoaan huoraksi? :D)
Miksi ihmeessä Warwick tekee tällaisia talloja, mihin ei saa kieliä kunnolla kiinni?

Warwickeissa on h-kielinä pitänyt perinteisesti käyttää "tapered"-kieliä. Suomenkielistä termiä en tiedä, mutta ne kielet kaventuu loppua kohti.

Muiden kielien kohdalla ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Ja itseasiassa mun Warwickien (vm. '94 ja '97) tallaan menisi tavallinenkin h-kieli heittämällä.

Valita basson myyneelle taholle.
bassolla hanuriin
Antti Takalo
28.01.2005 20:19:23
Vaihda sikareiden viitoittamaan linjaan. Eipä paljon muuta.
M.Hanski
29.01.2005 11:21:51
Kannattaa selailla valmistajan sivuja. Sieltä löytyy esim. tällainen vinkki:

http://www.warwickbass.com/tech/taper.html
Keny
29.01.2005 11:26:08
Fna Jazzmzn vitonen oli mulla ja tosiaan h kielen kanssa oli ongelmia eikä paljoo musamaailmastakaan apuja tullu.Joku tietyn merkkinen h-kieli piti aina ostaa erikseen...en kyllä enää muista et mikä se oli.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
EADG
29.01.2005 11:33:24
Mulla ei oo ainakaa warren tallan kanssa ollu mitää ongelmia. Johtuu myös varmaa osin siitä että käytän lähes aina vakiosettejä(0.45-105)

mikähän siinä on, kun vaistonvaraisesti kutsuu bassoaan huoraksi? :D

Jos mulle tulee ongelmii basson kaa, vaikka ihan pieniäki, ni heti alkaa huorittelu. :D
ozmo
29.01.2005 12:26:36
Vaihda sikareiden viitoittamaan linjaan. Eipä paljon muuta.

Jostain luin (hesari...?), et sikarit olis jopa viis kertaa vaarallisempia, kuin tavan tupakka! Kannabiskin on keuhkoille vaarallisempaa, kuin rööki... Noh, kerranhan sitä vain eletään... :/

Kannattaa selailla valmistajan sivuja. Sieltä löytyy esim. tällainen vinkki:

http://www.warwickbass.com/tech/taper.html

Kiitos. Jos oikein ymmärsin niin, Warwick kehottaa joko ohentamaan kieltä, tai leventämään sitä rakoa. (sanokaapas viisaammat mitä toi on suomeks, sanakirjastani en löytänyt "a pair of flat face pliers")
Vaikka enää ei vitutakaan, niin silti todella ihmetyttää tollanen logiikka tehtaalta... Vai yrittääköhän Warwick lisätä omien kieliensä myyntiä tollai? ;) (oletan, et Warwickin kielet ovat tällaisia "tapered" mallisia...)

Jos mulle tulee ongelmii basson kaa, vaikka ihan pieniäki, ni heti alkaa huorittelu. :D

Tämä on kyl kieltämättä aika huvittavaa, sillä ainakaan itse en ikinä kutsu ketään huoraksi. (en edes exiäni... lutkaksi ehkä joskus harvoin, kun olen erittäin vihainen.) Musta toi "huora" on ehkä pahinta, mitä kenestäkään voi sanoa, mut bassoista puhuttaessa se kuulostaa ihan "normaalilta"... "huora soi hyvin tänään" jne. :D
losers do the best they can... winners go home and fuck the promqueen!
M.Hanski
29.01.2005 12:48:17 (muokattu 29.01.2005 12:50:22)
Kiitos. Jos oikein ymmärsin niin, Warwick kehottaa joko ohentamaan kieltä, tai leventämään sitä rakoa. (sanokaapas viisaammat mitä toi on suomeks, sanakirjastani en löytänyt "a pair of flat face pliers")

Tasapintaiset pihdit.

Vaikka enää ei vitutakaan, niin silti todella ihmetyttää tollanen logiikka tehtaalta... Vai yrittääköhän Warwick lisätä omien kieliensä myyntiä tollai? ;) (oletan, et Warwickin kielet ovat tällaisia "tapered" mallisia...)

5- ja 6-kielisissä Black Label -seteissä on taperwound-H-kieli. Edit: Onhan noita taperwound-kieliä muillakin valmistajilla, mutta ei välttämättä haluamasi paksuisina. GHS Contact Core Super Steels -setissä (5-kiel.) kaikki paitsi G-kieli ovat tuollaisia ohenevia, mutta settiä saa vain paksuudella .40 - .60 - .80 - .100 - .125.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)