Aihe: analogista chorusta
1
manfred
03.03.2003 19:39:51
Mokke! Oon nyt vihdoin päässyt sen verran eroon puritanismista kitaransoitossa, että olen päätymässä hankkimaan chorus-efektiä. Koska haen adt-tyyppistä soundia, minulle suositeltiin analogista pedaalia. Joten haluaisiko joku neuvoa joitain hyviä analogivehkeitä mulle. Oon sen verran urpo näissä efektijutuissa et en osaa oikeen ite vielä tsiigata noilta valmistajien kotisivuilta, että mikä on mikäkin. kiitos
Meiän bändi tulee alas niin ku lyijynen ilmalaiva denatured
manfred
03.03.2003 21:36:28
kiitti vastauksista. Kovasti vaan tahtoo olla hintaa tolla voodoo labin spedulla. 299 e oli custom soundsissa ja thomannilta en löytänyt. Liikkuukohan noita käytettynä missään?
dsp drv
04.03.2003 09:02:38
Kannattaa myös katsella Electro Harmonixin retro chorusta - siis Small Clonea. On todella "analoginen" siis luonnollinen ja pehmeä soundi.

Säätö on yksi kertaista, yksi potentiometri choruksen määrälle ja ratelle yksi kytkin (siis paljon tai vähän)...no tämän ei kannata antaa hämätä, erittäin hyvä soundinen spedu ja kaikenlisäksi melko halpa...pitäis saada alla satasella.
PeeJii
04.03.2003 09:26:25 (muokattu 04.03.2003 09:30:48)
Ainut miinus tulee siitä, että se aavistuksen boostaa tasoa.

Joo. Sen takia vaihdoin aikanaan pedaalin pois. Monet muuten näyttävät käyttävän tuota asetukset täysillä, jolloin laitteesta saa semmoisen kivan vibe-soundin (mm. Ben Granfelt, Erik Valkama).

Analogisista pedaaleista suosittu on ainakain Electro Harmonixin chorus, small clone.

Itsellä on Hughes&Kettnerin tube Rotosphere, jossa on lämmin chorus (leslien lisäksi), vaikkei analoginen olekaan.

Mikä on Adt-soundi?
manfred
04.03.2003 20:07:33

Joo. Sen takia vaihdoin aikanaan pedaalin pois. Monet muuten näyttävät käyttävän tuota asetukset täysillä, jolloin laitteesta saa semmoisen kivan vibe-soundin (mm. Ben Granfelt, Erik Valkama).

Analogisista pedaaleista suosittu on ainakain Electro Harmonixin chorus, small clone.

Itsellä on Hughes&Kettnerin tube Rotosphere, jossa on lämmin chorus (leslien lisäksi), vaikkei analoginen olekaan.

Mikä on Adt-soundi?

Automatic double track. Siis että signaali ajetaan kahdelle identtiselle raidalle ja sitten ilmeisesti näitä venytellään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)