Aihe: Klikki päähän - Mielikuvitus jäähän
1
Raakkis
25.01.2005 11:17:54

Olen tommy taberman.

onko muilla ollut samanlaisia ongelmia että heti kun klikki tulee korville kaikenlainen luovuus kuolee?
tiedän, se kertoo karmaisevia faktoja taidoistani, mutta miten siihen voisi vaikuttaa?
treeniä sikana mutta minkälaista treeniä?

kiitos ja anteeksi
elämä on laiffii ja jokainen keikka on aina esiintyminen
Saukki
25.01.2005 11:21:53

Eipä juurikaan... pikemminkin päinvastoin : )
mooch
25.01.2005 11:31:47
No harvapa sitä klikin kanssa kunnolla osaakaan soittaa alussa. Treenaappa vaikka ihan peruskomppia ja väliin yksinkertaisia fillejä, sen klikin kanssa. Kuuntelet vaan että soitat niin tarkasti kuin mahdollista, sitähän siinä klikin kanssa vaaditaan. Ja treenaat kaikki harjoitukset klikin kanssa, mitä soitat. Vaikka klikin kanssa on hyvä osata soittaa, kannattaa kuitenkin aina miettiä että tarviiko sitä bändisoitossa käyttää..ei aina, joskus kyllä.
mustakaapu_3
25.01.2005 11:32:39
Apulannan sipehän sanoi joskus, että klikki pitäisi nähdä ystävänä, eikä vihollisena. Sehän nyt riippuu tietenkin, että missä tilanteessa sitä klikkiä käytetään. Itselleni se meinaa kai lähinnä harjoitteluapua, eli treenatessa joskus hyvä käyttää, niin saa taimia kehitettyä ja saa kompit ja fillit hiottua kohdilleen jne.

Myös nauhoitettaessa klikistä voi joskus olla apua, mutta ainakaan itse en osaa vielä tarpeeksi hyvin klikin kanssa soitella, ainakaan mitään vaikeita juttuja. Helpompi nauhoitukset on melkein hoitaa taustakomppien kanssa, jos tempon kanssa täytyy olla tarkkana. Varmaan pitäis klikkihommakin ottaa kunnolla haltuun.

Livenä taas sitten en oikein näe hyvää syytä käyttää klikkiä, eli siinä tilanteessa klikki voi kai rajoittaakin sitä luovuutta ja meininkiä...
"Kuka v***u on keksinyt sen kliseen, että bändillä pitäis olla nimi?"
Markuz
26.01.2005 14:39:25
Rumpalin pitää ottaa klikki haltuun. Toisin sanoen rumpalin ei pidä soittaa klikin mukaan vaan klikin pitää tulla rumpalin mukana. Rumpali dominoi - ei klikki. Soittamalla ilman klikkiä oppii soittamaan ilman klikkiä. Tarkoitan, että jos soitossa on hyvä fiilis siitä, että homma on hanskassa, niin soittokin rullaa kuin juna. Kannattaa hankkia jonkinlainen sisäinen klikki, joka varoittaa, jos innostuu soittamaan hallitsematonta filliä tai komppia.

Kaiken kaikkiaan klikin kanssa soitto on henkimaailman juttuja.

Ps. Kannattaa kokeilla laittaa sen klikin iskun vaikka kakkoselle ja neloselle tai tahdin viimeiselle kuudestoista osalle jne. Se auttaa keskittymään balanceen ja fiilikseen.

Muista, että sinä hallitset, ei klikki.
JeeVes
26.01.2005 15:25:23
Olen tommy taberman.

Oot sie aika huumori mihiä Tommy...no lol. Pakko oli vaan tulla sanoo että aika sika hieno otsikko, ehkä paras mitä olen koskaan täällä nähnyt.

Kyllä mä voisin tietenkin jotain älykkäämpääkin sanoa, vaikka että treenaamalla se taitaa vaan tulla. Pitää opetella "unohtamaan" se klikki ja vaan keskittymään siihen soittoon, se tosin vaatii treeniä.
kalamies #15 >-)))> Ja ai niin...Jeff on ÄIJÄ!
Youni
26.01.2005 18:04:23
Itse en klikin kanssa ole harjoitellut, koska se puoli tulee enemmän orkesterissa kapelimestarilta. :D Tosin häntä pälyilen yleensä vain, kun tempo on oikein elävä. Muuten katson vain aluksi ja sisäistän temmon.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
Raakkis
27.01.2005 13:07:52

Kiitos näistä!
eihän siinä, kai se on sitten vaan ruvettava jauhamaan klikki päässä että oppis..
siitä huono harrastus tämä soitto että pitää harjoitella että oppii..joopa joo.
oolipa hyvä.
elämä on laiffii ja jokainen keikka on aina esiintyminen
Maardi
27.01.2005 13:52:22
Itse en käytä kuin yksin treenatessa. Eli Stick Controllia soittelen ja tuplia tulee myös reenattua klikin tahtiin.
kampela
27.01.2005 14:05:53

Kiitos näistä!
eihän siinä, kai se on sitten vaan ruvettava jauhamaan klikki päässä että oppis..
siitä huono harrastus tämä soitto että pitää harjoitella että oppii..joopa joo.
oolipa hyvä.

Kannatan kyllä metronomin käyttöä, ite tuli huomattua kuinka päin prinkkalaa sitä tuli sitä perusbiittiä soitettua. Voin vaan sanoa että peruskompistakin on tullut tosi-tosi mukava kaveri klikin myötä.
Awesome lefthand break.
eppe
30.01.2005 21:45:56
Oisko kellään mitään neuvoja, miten sais klikin kunnolla kuulumaan.
Pystyykö mitään malleja pistään suoraan piuhalla esim. kitaravahvistimeen tai stereoihin?
Korvakäyttösiä en halua, koska se pitää laittaa niin kovalle, että korvat menee siitä.
ddrum54
30.01.2005 21:56:41
Oisko kellään mitään neuvoja, miten sais klikin kunnolla kuulumaan.
Pystyykö mitään malleja pistään suoraan piuhalla esim. kitaravahvistimeen tai stereoihin?
Korvakäyttösiä en halua, koska se pitää laittaa niin kovalle, että korvat menee siitä.

Se olisi tarkoitus olla niin hiljaisella, että jos olet timessä, sä et kuule sitä. Heti kun kuuluu olet metsässä.
2`n 4
eppe
30.01.2005 22:31:25
No tällä hetkellä on pelkkä metronomi käytössä. Mun huoneessa tulee hiljasetki äänet kovaa, (loistavasti sanottu) koska se on niin pieni ja kiveä ja uuta seinät.
Mikä ois järkevä vaihtoehto klikiksi (vaikka sitten korviin laitettavan)? Siis semmonen, että vois ohjelmoida komppeja ja soittaa niiden päälle?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)