Aihe: Soittotekniikoita/Kuinka paljon vaaditte itseltänne?
1 2 3
Wil-J
27.01.2005 15:32:45
..ttu mä meen nukkumaan :)

Menisin mäkin jos olisin kotona :S

Mutt aaiheesta vielä. Siis ei munkaan basson soiton tärkein asia ole tekniikka, enkä mä puhtaasti tekniikkaa jaksa harjoitella juuri ikinä. On kuitenkin tärkeätä että soittaa niin, että paikat kestävät. Ja joskus on hyötyä myös nopeudesta, mutta se on jo harvinaisempaa. Tukeva saundi on myös usein hyvästä tekniikasta lähtöisin.
FoolOnTheHill
27.01.2005 15:35:31
Novis 3:
Aikoinaan kun reenasin tekniikkaa tekniikan takia, on ollut paljon helpompi lähestyä biisejä, ei tarvi miettiä sormituksia sun muita, sen kun vetää vaan. Esimerkkinä vaikkapa Yat-rata. Ei tarvinu sitä unis kohtaa sen kummemmin reenata ku oli aiemmin tehny vastaavanlaisia vasurinkäden reenejä..

Joo, en missään vaiheessa tyrmännyt tekniikan treenaamista, päinvastoin. Tarkoitin, ettei jotain tekniikkaa kannata harjoitella vain sen erikoislaatuisuuden vuoksi.
Toi Yatra-Ta on muuten malliesimerkki biisistä, jossa tulee tehtyä "oikean käsen sweeppi", kolme kieltä peräkkäin samalla sormella. Tekniikkapoliisi moittii...

Wil-J:
Kyllä se tekniikka saundissakin kuuluu.

Näin on, sillä tekniikka ei kuitenkaan tarkoita pelkästään nopeasti soittamista.
balzary
27.01.2005 15:51:03

Toi Yatra-Ta on muuten malliesimerkki biisistä, jossa tulee tehtyä "oikean käsen sweeppi", kolme kieltä peräkkäin samalla sormella. Tekniikkapoliisi moittii...

mikäs tää sweep ny sit on? esim chili peppers ja mellowship slinky bssm levyltä (muistaakseen):

---8-----------
-7--7---------
------9--------
--------7------

jos soitan yhdellä sormella niin mä swiippaan?
Prowleri
27.01.2005 16:58:21

---8-----------
-7--7---------
------9--------
--------7------

jos soitan yhdellä sormella niin mä swiippaan?

Sei ole sweep vaan oikea termi on "rake". Eli sormea vedetään alimmalta kieleltä ylöspäin ja samalla vasuri hoitaa kielten oikea-aikaisen demppauksen. Tuolla tempulla saa kivaa sujuvuutta soittoon.
"Ei niin, mutta ei toki huonoakaan. Eivät soittimet yleensäkään tee kenestäkään yhtään mitään." -Ylläri
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)