"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies |
Wil-J 27.01.2005 20:31:46 | |
---|
|
Teijo K. 27.01.2005 20:38:06 | |
---|
En tiedä miksi, mutta mun mielestä Telecasterit on näistä legensiivisistä bassoista rumimpia, ja oikeastaan kaikista bassoista. Se lapa jo on niin korni.... Saat muuten hemmolta turpiin kunhan tokenee. Minä kyllä tykkään Telen muodoista, lapa siinä se heikoin lenkki ehkä. Muotoilu muuten hyvä mutta liian pieni suhteessa runkoon. |
Wil-J 27.01.2005 20:45:07 | |
---|
Saat muuten hemmolta turpiin kunhan tokenee. Eih, Hemmo, armahda! |
Teijo K. 27.01.2005 20:48:09 | |
---|
Eih, Hemmo, armahda! Nii'i. Hemmon honey on Honey -niminen Telecaster bass. :) |
Wil-J 27.01.2005 20:52:57 | |
---|
Nii'i. Hemmon honey on Honey -niminen Telecaster bass. :) Onx se niinq sen qlzi!?!1"! |
pardy 27.01.2005 20:55:23 | |
---|
Onx se niinq sen qlzi!?!1"! Hooh, alan pikkuhiljaa ymmärtää tuota "se on se bassopalstan sustain-pedaali" -juttua... Huomatkaa muuten etten ole tänään vielä kertaakaan kommentoinut asioita näsäviisailla töksäytyksilläni ilman hyvää syytä! Nih, ettenkö muka pystyisi! Paitsi... Ups. Basisti. |
Sähköjänis 27.01.2005 21:13:41 | |
---|
En tiedä miksi, mutta mun mielestä Telecasterit on näistä legensiivisistä bassoista rumimpia, ja oikeastaan kaikista bassoista. Se lapa jo on niin korni.... musta taas se lapa just on ihan tolkuttoman siisti! ja muutenkin se humbucker-mallinen 70-l telecasterbasso on ihan parhautta.siitä ei soundi paljoa läskimmäksi enää muutu. Vituiks-män, suomalainen supersankari. |
Niskamies 27.01.2005 21:16:00 | |
---|
musta taas se lapa just on ihan tolkuttoman siisti! ja muutenkin se humbucker-mallinen 70-l telecasterbasso on ihan parhautta.siitä ei soundi paljoa läskimmäksi enää muutu. Osaatkos sanoa että mitä levytyksiä kannattaisi kuunella tätä telebasson "läski"-saundia? Meitsi on meshissä. |
Sähköjänis 27.01.2005 21:45:57 | |
---|
Osaatkos sanoa että mitä levytyksiä kannattaisi kuunella tätä telebasson "läski"-saundia? zori mut en osaa suositella mitään levyjä kun en ole ottanut selvää niistä tolta kantilta. mulla on toi telebasso itelläni ja siksi hehkutan kun olen kaikkien näiden vuosien jälkeen vielä rakastunut sen soundiin. yläpäitä ei ole, mutta alamiddleä ja botnea on sit vastaavasti isolla kauhalla.suoraan narullekin soitettuna soundaa vaan ihan törkeen hyvältä.kielet on siis flätit,natürlich. Vituiks-män, suomalainen supersankari. |
Niskamies 27.01.2005 21:50:04 | |
---|
zori mut en osaa suositella mitään levyjä kun en ole ottanut selvää niistä tolta kantilta. mulla on toi telebasso itelläni ja siksi hehkutan kun olen kaikkien näiden vuosien jälkeen vielä rakastunut sen soundiin. yläpäitä ei ole, mutta alamiddleä ja botnea on sit vastaavasti isolla kauhalla.suoraan narullekin soitettuna soundaa vaan ihan törkeen hyvältä.kielet on siis flätit,natürlich. Ok, mutta jos jollain on kertoa levytystä missä kuulee läskiä telesaundia niin otan mielelläni vinkkejä vastaan. Meitsi on meshissä. |
toivajar16 27.01.2005 22:49:34 | |
---|
Ok, mutta jos jollain on kertoa levytystä missä kuulee läskiä telesaundia niin otan mielelläni vinkkejä vastaan. Esim. Metersin basisti George Porter Jr. käytti telecaster bassoa. Myös Earth Wind and Firen Verdine White käytti alkuaikoinaan teleä. Kova peli. "Ei se siitä" |
rattledad 27.01.2005 23:20:00 | |
---|
Ok, mutta jos jollain on kertoa levytystä missä kuulee läskiä telesaundia niin otan mielelläni vinkkejä vastaan. Little Featin basisti kai soitti humppariteleä joskus, tai ainakin jossain kuvassa näytti pitelevän sellaista. Time Loves a Hero taisi olla tuo levy. "Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug." |
N_Bates 27.01.2005 23:39:16 | |
---|
uudemmista brittipoppibändi Travisin basistilla on näkynyt livenä ainakin tuollainen mutacaster. En sitten tiedä onko levylle asti soittanut sitä. dumdidum dum dum |
vanttera 28.01.2005 00:51:50 | |
---|
No vaikka Pearl Jam. Onhan noita, pirusti. Sähkö pois soittimista - takapakkia Saatanalle! |
Niskamies 28.01.2005 06:55:10 | |
---|
Meitsi on meshissä. |
Karlsson 28.01.2005 08:53:32 | |
---|
"Aika tekee musiikille, kuten nauta tekee ruoholle. Suodattaa paskan, jäljelle jää pihvi." -Ekman |
toivajar16 28.01.2005 09:24:20 | |
---|
Verdine Whitehan soittelee nykyään Sadowskylla: http://www.talkbass.com/forum/attachment.php?attachmentid=10001 Niin, Verdinellä on ollut noita bassoja: Tele, Jazz, Yamaha, Peavey, Ibanez ja nyt sit Sadowsky. En tiedä muista, mutta mulle Verdinen soundi on ollut parhaimmillaan Fender Jazz-aikakaudella. Setään on nyttemmin iskenyt niin sanottu "soundin oheneminen". Sadowskyt on kyllä hyviä, eihän siinä. "Ei se siitä" |
2541 28.01.2005 11:16:04 (muokattu 28.01.2005 11:19:13) | |
---|
Little Featin basisti kai soitti humppariteleä joskus, tai ainakin jossain kuvassa näytti pitelevän sellaista. Time Loves a Hero taisi olla tuo levy. Sillä oli kaksi humbuckeria Telessään, Rockpalast DVD:llä soittelee sillä. Kuvattu siis 1977. Muistelen, että New York Dollsin edesmennyt Arthur Kane soitteli humbucker Telellä. The La's yhtyeen John Powers soitti tuollaista ja soundista päätellen vetelee sillä myös bändin loistavalla debyytillä. Sellainen pyöreä, vähän kuin Rickenbacker pelkkä kaulamikki päällä, mutta tuhdimpi. Kannattaa se levy kuunnella muutenkin, oli Telecasteria tai ei.;) |
hollstro 28.01.2005 15:37:30 | |
---|
Sillä oli kaksi humbuckeria Telessään, Rockpalast DVD:llä soittelee sillä. Kuvattu siis 1977. Muistelen, että New York Dollsin edesmennyt Arthur Kane soitteli humbucker Telellä. The La's yhtyeen John Powers soitti tuollaista ja soundista päätellen vetelee sillä myös bändin loistavalla debyytillä. Sellainen pyöreä, vähän kuin Rickenbacker pelkkä kaulamikki päällä, mutta tuhdimpi. Kannattaa se levy kuunnella muutenkin, oli Telecasteria tai ei.;) Mulla on tuollainen humpparitele vuodelta 1972. Tykkään kovasti. Kevyt mutta jämäkästi tehty basso. Saundi on todella jyräävä ja mikissä on potkua järjettömän paljon. Sillä saa huonon etuasteen ihan polvilleen. Toimii SVT:n tai vastaavan ison putkivehkeen kanssa hienosti. En ole kokeillut tätä kikkaa, mutta kuulema melko tummaan perussaundiin voi tehdä isohkon muutoksen kirkkaampaan ja hiljaisempaan suuntaan poistamalla ne mikrofonin kuoren alla piilossa olevat naparuuvit. Modaus on helppo ja palautettavissa. Pitää kokeilla. Niin, ja onhan tuokin mun avatar-kuvan Sabre vuodelta '91 vaahteraotelaudalla. |