Aihe: Sekvensseriohjelmista
1
k...
26.01.2005 18:29:21
Ois tarkotus saaha jonkinnäköstä nauhottelua aikaseks tietokoneella. Homma toimis vähän niinku tähän tyyliin:

- Importataan midi-file ohjelmaan
- Sitte siitä rummut jotenki wav-sample-pohjasiks, vaikkapa VST-pluginilla mutta jos ohjelmasta jo löytyy vastaava toiminto niin ettei siihenkään pluginiin tartte uhrata rahaa ni aina parempi
- Sen jälkeen vaa sit midi-file pyörimään ja nauhottamaan kitaranrämpytystä jolleki tietylle raidalle sen tahdissa.
- Ohjelma sais mielellään myös tukea VST-efektejä ja vieläpä reaaliajassa. Sais sitte äänimaailmaaki vähä laajennettuu ja jos se tapahtus vielä soiton aikanaki ni se ois kans ihan suotavaa.
- Vielä tuohon päälle wav-tyyppisten tiedostojen muokkaus ni ei tarttis erillistä ohjelmaa siihenkään. Tosin näitähän löytyy eikä välttämättä pakollinen, mutta oishan se kiva pystyä yhdellä ohjelmalla hoitamaan kaiken.

Cubaseen oon tutustunu enkä tykänny. Mulla se temppuili ihan miten sattuu, sekä midin että muun äänen ostalta. Sain kyllä senkin aina kovan kikkailun jälkeen toimimaan kuten piti mutta jos projektin seivas ja käynnisti ohjelman uusiks ni eipä äänentoisto enää toiminukaan niinku piti. Enkä muutenkaan oikeen pitäny sen "käyttäjäyställisestä" ympäristöstä.

Fruity Loops 4:sta oon myös kokeillu. Tykkäsin sen valikoista ja ulkoasusta, mutta joku siinä tökki wav-filejen osalta. En tainnu onnistuu nauhottaa siinä samaan aikaan kitaraa ku muu musiikki soi päällä jos nyt onnistuin ollenkaan. Tais olla niin että piti jollain muulla nauhottaa waviks ja sit importtaa FL Studioon. Ehkä vika oli vaan mussa mut tuntu et se ois tehty enemmän kosketinsoittajia varten.

Reasonia oon myös kokeillu mutta siitäkään ei tuntunu tulevan mitään.

Magixin tuotteet kiinnostais tällä hetkellä kun niissä ei hintakaan oo kova. Tosin niillä on 3 eri tuotetta joiden hinta ja ominaisuudet on samaa luokkaa. Tuotteiden nimet: Music Maker, Music Studio ja Audio Studio. Music Studiosta ei saa demoa, mutta kahdesta muusta saa. Ois kyllä kiva kuulla jotain tarkempaa tietoa noista, mikä noista sopis vaikkapa mun tarpeisiin parhaiten. Se mitä oon lukenu ni kaikki tuntuvat suoriutuvan noista. Jompaakumpaa demoa aion kyllä kokeilla, mutta ois kiva saada jotain viitettä mitä eroja noissa on jotta vois toisen hylätä pois eikä tarttis molempiin uhrata aikaa.

Ehdottakaa toki muitakin ohjelmia, mutta ei kommentteja tyyliin: "Cubase on paras. Ei kannata muita opetella ku ammattistudiot käyttää sitä", koska tosta ei tuu ollenkaan selville miks se on paras. Jotain perustelua mukaan miks joku ohjelma on / ei oo hyvä. Ammattistudioonkaan en ole ihan vielä lähdössä ja sieltäkin varmaan löytyy insinöörit jotka osaa sitä käyttää.
Kukkis
27.01.2005 15:11:43
Cakewalk. Itse olen käyttänyt sitä ja löytyy aika pitkälti kaikki mitä tuossa sun listassa vaaditaan.
Mikä ei tapa, se vahingoittaa ainakin. Pastilli?
maynard
18.02.2005 12:00:39

Cubasen ohella kannattaa kokeilla Steinbergin Nuendoa.
Ongelmia näissä saattaa kuitenkin tulla, jos äänikortti ei tue ASIO-ajureita.
Itellä ohjelmien temppuilu loppui, kun hankin ukoisen äänikortin.
Sertzo S
18.02.2005 12:44:13
Missähän vika kun Cubase VST 32-softani ei muuta miditiedostoja Wav-muotoon? Se kyllä tekee valkoisen raidan midien alle ohjeiden mukaan, mutta se sisältää vain pelkkää tyhjää. Löytyykö tietoa??
t1amatti
18.02.2005 12:44:15 (muokattu 18.02.2005 12:45:29)
Cubasen ohella kannattaa kokeilla Steinbergin Nuendoa.

Nuendo ovh. 1880 euroa. Varmasti on hyvä ohjelma, mutta hintaakin piisaa...

Käytännössä vaihtoehdot ovat varmaan seuraavat:

- Cubase SE, 130 euroa
- FL Studio 5 Producer Edition, 150 euroa (mutuhinta)
- N-Track Studio, 50 euroa

Varmaan muitakin on, mutta nuo tulivat ekana mieleen. Itse käytän tuota Cubasen SE-versiota, ja olen todennut sen hyväksi juuri tuohon mainitsemaasi rummut + kitara -peruskäyttöön.

Ohjelma on toiminut hyvin vakaasti pidemmissäkin sessioissa, mikähän siinä sitten on että se sinulla temppuili? Mainitsit ongelmien syntyvän tallennuksessa, joten oletan että omistat kokoversion ohjelmasta. Cubasehan on tunnettu siitä, että ongelmia syntyy jos käyttää näitä vertaisverkoista latailtuja vähemmän virallisia versioita...

Noista 3 Magix-ohjelmasta ei ole kokemusta, mutta tuskin uskon että niitä voi kuvailla muilla sanoilla kuin "lelu". Paremmin saat rahoillesi vastinetta ostamalla N-Trackin.
no näinhän se on.
herra47
18.02.2005 13:30:26
Samplitude 6.0 on ollu mun mieleen. Se on mielestäni todella yksinkertainen käyttää ja monipuoliset säätömahdollisuudet. Suosittelen.

Riffi testasi samplitudea 6/2002 ja 7/2002 lehdissä.
PIM
18.02.2005 15:08:48
N-trackille meneen munkin ääneni. Siinä saa joka eurolle kyllä mahtavan katteen.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
k...
22.02.2005 01:12:11
Mainitsit ongelmien syntyvän tallennuksessa, joten oletan että omistat kokoversion ohjelmasta. Cubasehan on tunnettu siitä, että ongelmia syntyy jos käyttää näitä vertaisverkoista latailtuja vähemmän virallisia versioita...

Jep semmosesta versiosta oli kyse ;)

Mutta siis ongelmat Cubasen kanssa oli semmosia et aluks saa 15 min säätää ties mitä optionsista että saat ees yhen midi raidan soimaan. 15 min lisää säätöä ni saa loputki. Sit saa säätää 2h et saa ääniraidan soimaan jonka jälkeen midi-raidat ei enää toimikaan ja jos sit loppujen lopuks onnistut saamaan ne toimimaan ja käynnistät cubase sx:n uusiks ni et varmaankaan saa säädettyä alle aikasemman ajan ääniä takas toimimaan vaikka oisit tallentanu kyseisen projektin ja optionsin säädöt.

Noh, en tiiä mut aivan *elvetillinen säätö mulla oli ton kanssa ku taistelin muutama kuukaus sit. FL Studio ja Sonar tähän mennessä vaikuttanu lupaavimmilta mut niissäki ongelmia ainaki midi-puolella. Audio-puoleen en oo vielä kerenny tutustuu ku ei pääse ees midi-ongelmista eroon. Tosin Cubase tais toistaa midit just niinku piti jos siitä vaan sai mitään ääntä ylipäätään ulos.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)