triplis 20.01.2005 20:33:36 | |
---|
Tollasella kolikko kalvossa-viritelmällä saa vissiin aika munakkaan metallisaundin basariin, mutta mites tämä nyt sitten aivan käytännössä toteutetaan? "Soitetaanko vaihteeksi heviä?" |
Blitz 20.01.2005 20:36:19 | |
---|
Älä toteuta - menee kalvosta ennen pitkää läpi. Laita mieluummin ihan normaali patchi elikkäs lätkä. Remon Falam Slamista saa kovimmat napsut. Sitten kun virität vielä etukalvon (eli sen ei-lyöntikalvon) hieman normaalia kireämmälle ja lyöntikalvon löysemmälle. Unohda huopanuijat ja hommaa muovi- tai puunuija pedaaliin... "hevi on paskinta rässi on parasta" |
WyW 20.01.2005 21:07:01 | |
---|
Jollain valmistajalla on semmone metallitarrakin oikeen. Luulis et se on se juttu. Joku tarkentakoon. Thomannilta ainakin sai. http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif |
dictatorsh*t 20.01.2005 21:12:32 | |
---|
Hello to all of your swinging parts!
Melankolik
" Tuostako mie vetäsen ni gigels gogels mie sanon että siin jää vitti Tommy Lee'ki kakkoseks!" - Janne Hyrkäs |
Nolte 20.01.2005 21:21:47 | |
---|
Linkkis ei toimi. en laita kun huono käsiala |
Simbe 20.01.2005 21:25:53 (muokattu 20.01.2005 21:29:28) | |
---|
Rock'n roll'n blues'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. |
triplis 20.01.2005 21:43:34 | |
---|
saakohan noita tuplaspeduille? "Soitetaanko vaihteeksi heviä?" |
anzelmosm 20.01.2005 22:16:16 | |
---|
saakohan noita tuplaspeduille? siis se kolikkohan kannattaa laittaa sinne kalvon sisäpuolelle ja toisella puolelle vielä jotai vahviketta.. ei se sillälailla nii helpolla pitäis kalvosta läpi tulla.. http://www.ratol.fi/~apalokan/elama/smjurl.wmv lollotusta
[14:04.28] (beatLESS) AnzElMoSMin peltien soitto melkein menee etätyöstä |
Gorthol 26.01.2005 22:50:08 | |
---|
Meikäläisellä on sellainen Danmarin metallilätkä tuplikselle kalvossa kiinni. Aivan sairas napsu lähtee. Ostin sen Turun super ostikselta pari viikkoa sitten. Oli ollu siellä ilmeisesti aika kauan kun päällä oli hinta 100mk. Itse maksoin siitä muistaakseni kymmenisen euroa. |
fmcruelty 26.01.2005 23:04:50 | |
---|
Kandee ny vaan unohtaa ne kolikkoviritelmät ja pistää vaik uudet nuijat hakuun. Tai sit kääntää vanhat nuijat toisinpäin jos muovipuolta löytyy. Ja niinkun edellä mainittiin, niin kalvo keskikireeksi ja sit kaks ylintä ruuvia melki auki. Johan lätisee lätty. Kirjoitan parhaillaan päättötyötä ja ressiä pukkaa... Jos huono säkä käy, niin saatan jopa käyttäytyä väkivaltaisesti. |
grind 27.01.2005 11:24:22 | |
---|
siis se kolikkohan kannattaa laittaa sinne kalvon sisäpuolelle ja toisella puolelle vielä jotai vahviketta.. ei se sillälailla nii helpolla pitäis kalvosta läpi tulla.. Näin, taikka sitten niin, että leikkaa jostain vanhasta kalvosta n.20*20cm palan ja taittaa sen kahtia. Kolikot/prikat taitoksen väliin jesseteipillä kiinni, nuijien lyömäkohtiin tiätty. Koko komeus teipataan vielä pitemmältä avonaiselta syrjältä kiinni ja koko laitos sitten basariin lyhemmistä syrjistään. Ihan toimiva systeemi ollut tähän asti. |
Tappi 27.01.2005 12:23:04 | |
---|
kertokaahan sitten amatöörille miten nuo "puunuijat" kestävät death metal mäiskettä? En tosin soita kovinkaan raskaalla jalalla, muttamutta... Itse olen tässä harkinnut iron cobran kuminuijia, kannattaako sellasia edes hankkia? Onko kokemuksia millasta soundia niistä irtoaa lätkän kera? It wasn´t me! It was the other guy.... |
Kaneli 27.01.2005 12:27:44 | |
---|
saakohan noita tuplaspeduille? Saa. Mul on Evansilta musta tuplaspedduläpyskä, oliskohan muovia. - Si dej i reven!!
- Mee ite.
(Siberiankathru PolFukselle) |
kertokaahan sitten amatöörille miten nuo "puunuijat" kestävät death metal mäiskettä? En tosin soita kovinkaan raskaalla jalalla, muttamutta... Itse olen tässä harkinnut iron cobran kuminuijia, kannattaako sellasia edes hankkia? Onko kokemuksia millasta soundia niistä irtoaa lätkän kera? Kestäähän ne puunuijat, jopa paremmin kuin ne felt-nuijat (mikä lieneekään suomenkielinen termi). Onhan se melko loogistakin...;) Sitten hankit vielä kalvoon jonkinlaisen lätkän (Evanssin kevlar-lätkä, Remon falam-slam tai joku Danmarin lätkistä) niin kestää kalvokin. Kuminuijatkin on ihan toimivat. Ei niin kova läpse ja volyymi kuin puunuijissa, vähän niinkuin feltin ja puun välimaastossa. Itsellä on Axiksen nuijissa, Sonic Hammer vai mikäköhän se oli tarkka mallinimi, kiinni kumiset nuijat ja hyvin toimii. Paljon parempi kuin felt, ainakin omasta mielestä. - |
triplis 27.01.2005 18:22:34 | |
---|
Korjatkaa jos olen aivan väärässä, mutta olen kuullut, että Metallican (ainakin Black-Albumin) basarisaundi on lähtöisin tollasesta kolikko kalvossa viritelmästä. Oli miten oli Ulrichin saundi miellyttää korvaa ja sen takia otin koko asian puheeksi. Tällä hetkellä mulla on basarissa (Pearl EX: 22"x16") kiinni Evansin eq2 ja semmonen musta tuplaspeduvahvike. Nuijina muoviset DW:t. Ei vaan lähe kyseisillä vehkeillä tarpeeksi lätinää...vaikka luulis. "Soitetaanko vaihteeksi heviä?" |
Ruoste 27.01.2005 19:50:08 | |
---|
kokeilin kerran semmosta että leikkasin kasettikotelon kannesta sellasen levyn basarin kalvoon ja teippasin nuijiin kolikot (20cent ,heh) soundi oli kyllä todella munakas mutta soitettavuus kärsi pikkuisen niin revin koko homman helv... pois. Muuten oisin antanut viritelmän olla kauemminkin mutta kalvo ei enää vastannut iskuun yhtä hyvin kuin ennen... If You Don't Live For Something You'll Die For Nothing |
...And Justice For All 27.01.2005 20:34:18 | |
---|
Korjatkaa jos olen aivan väärässä, mutta olen kuullut, että Metallican (ainakin Black-Albumin) basarisaundi on lähtöisin tollasesta kolikko kalvossa viritelmästä. Oli miten oli Ulrichin saundi miellyttää korvaa ja sen takia otin koko asian puheeksi. Tällä hetkellä mulla on basarissa (Pearl EX: 22"x16") kiinni Evansin eq2 ja semmonen musta tuplaspeduvahvike. Nuijina muoviset DW:t. Ei vaan lähe kyseisillä vehkeillä tarpeeksi lätinää...vaikka luulis. Oon kuullu semmosta että Ulrich kikkailee ton basarisoundin jollain muulla kun kolikolla.....? Kai siinä on aika paljon säätämistä.....:| ...And Justice For All |
hgr 27.01.2005 22:02:02 | |
---|
Siinä mitään sen kummempaa säätämistä tarvita, pientä equtusta vaan. |
rbt 28.01.2005 12:01:55 | |
---|
Siinä mitään sen kummempaa säätämistä tarvita, pientä equtusta vaan. jep eli alakeskiäänii tehdää kuoppa ja sit korostetaa yläpäätä pirusti...sit bassoa pikkasen...you know... napsuu kaikki basarit... |
ddrum54 28.01.2005 13:57:40 | |
---|
Kestäähän ne puunuijat, jopa paremmin kuin ne felt-nuijat (mikä lieneekään suomenkielinen termi). Felt = Filtti = Huopa. 2`n 4 |