Eli Classic 30 on kotona ja siinähän ei tunnetusti ole standby kytkintä. Soittelen kotona yleensä n.5-10 kertaa päivässä n.30min sessioita ja sitten pidän pienen breikin. Kannattaako vahvistin sammuttaa ja laittaa taas uudestaan päälle jos breikit on esim. 15-30 min. vai annanko vahvistimen olla päällä tuon ajan? Kumpi siis rasittaa putkia enemmän, se, että ne on koko ajan päällä vai se, että ne jäähtyy ja lämpenee useita kertoja päivässä? |
askomiko 27.01.2005 12:56:25 | |
---|
Mie jättäsin päälle. |
ravensoul 27.01.2005 12:58:02 (muokattu 27.01.2005 13:02:58) | |
---|
Vartin paussin takia en sammuttaisi. Ei tosin ole putkivehjestä itellä, mutta yleensä ottaen aivan sama mikä värkki kyseessä, niin en sammuttele pikkutauon ajaksi. Jotenkin on tullu sellanen käsitys että parempi niin. EDIT: Ei mulla mitään sähköteknistä todistusta tuolle ole, mutta oon todennu, että omat vehkeeni kestävät yleensä keskimääräistä pidempään. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein |
VÄKIPÄÄ 27.01.2005 15:35:55 | |
---|
Elä sammuta. |
Keke Urlaub 27.01.2005 15:48:15 | |
---|
Kannattaa vääntää kaikki mahdolliset volat ym. pois päältä silloin kun ei käytä vahvistinta. Silloin kuluu vähiten, käsittääkseni. Hauska niinkuin noidannuoli. |
Kassu 27.01.2005 15:49:59 | |
---|
Kannattaa vääntää kaikki mahdolliset volat ym. pois päältä silloin kun ei käytä vahvistinta. Silloin kuluu vähiten, käsittääkseni. Niin siis masteri nyt ainakin. |
askomiko 27.01.2005 17:40:18 | |
---|
Ei sillä lie mitään väliä missä asennoissa nupit on, ei se pääte tee mitään työtä jos ei ääntä tule. Onhan se toki hyvä varokeino, jos ny täysillä kotona soittaisi, niin piuhan päälle astumisesta tulee jo kova ääni. |
sähkö 28.01.2005 13:25:42 | |
---|
Jep! Annetaan siis vahvistimen olla päällä. Näin minä olenkin tehnyt. Se 10-15sek. on niin tuskaisen pitkä aika odottaa, että putket lämpenee, kun pitäisi alkaa soittamaan :) Kiitos kaikille vastanneille! |
askomiko 28.01.2005 13:29:02 | |
---|
Ennenvanhaan telkkareissa oli putkia, ja todettiin että ne telkkarit jotka sammutettaessa jäi "ständai"-tilaan pärjäsivät pidempään ilman putkiremonttia. Kun muiden telkkarien käynnistykseen meni pitkä aika kun putket piti lämmittää, niin tuo telkkari jäi standby:lle, jolloin käynnistys on nopeaa. Sitten boonuksena havaittiin tuo pidempi putkien kesto. |
Super-Jari 28.01.2005 13:31:05 | |
---|
Minä pistän valmiustilaan aina taukojen ajaksi. Tai siis joskus. En aina. Aivan sama. En sammuta. When all else fails, we can whip the horse's eyes
and make them sleep, and cry. |