Aihe: Cakewalk SONAR 3 PE ja STAUDIO DSP2000 C-port
1
Ranpo99
27.01.2005 10:09:12
Olen käyttänyt otsikon mukaista laitteistoa AMD Athlon ja EPoX emon sekä ATI Radeon 7500 All in Wonder näytön ohjaimen kera. Kaikki toimi alun sähläyksiä lukuunottamatta mainiosti, kunnes..

Joulua ennen kone alkoi mystisesti sammahdella kesken
kaiken juuri SONARissa työskennellessä. Usein tallennusten
yhteydessä. Tätä tapahtui aluksi satunnaisesti, enkä kiinnittänyt siihen sen kummempaa huomiota, mutta sammahtelu yltyi viimein hermoja raastavaksi. Lopulta SONAR:in avattua jonkin projektin CPU performace time oli heti kärkeen 100% ja homma kaatui ennenkuin alkoikaan. Aina ohjelmaa sammuttaessa kone vihjaili muisti virheestä.
Myös tätä muistin herjailua tapahtui Audiograbberin sammuttamisen yhteydessä. Asentelin ajurit uusiksi -->
Katosi äänet totaalisesti ja tilalle kauhea suhina.

1. Defragmentoin
2. Käytin konetta huollossa, eivät löytäneet hardware puolelta vikaa. Läpäisi muistitestit
3. Formatoin C:n ja instasin XP:n uusiksi sekä ohjelmat mm. Sonarin --> pitkällisten tuskailujen jälkeen sain WDM ajurit toimiin 44.1/24 bit, mikä riittäisi musan tekoon, mutta
toisaalta kun ei voi vanhoja projekteja (96/24) kuunnella ollenkaan, kun se ei tunnista muka 96/24:sta. Viimein laitoin
ASIO driverin päälle (SONAR pitäisi toimia WDM:llä) alkoi
96/24 pelaamaan joten, kuten latensseista en vielä tiedä..

Ongelmana on nimittäin midi signaali:

1. antaa signaalia SONARIN midistä ulos ulkoisille midilaitteille (piano). Seqvensserin softasynien ohjaamat (aiemmin soitetut midit) midit soivat oikein.
2. MUTTEI suostu ottamaan midisignaalia sisään piano -->
seqvnesseri. Windowsin puolelle tuleva midisignaali kuvake näyttää siltäosin pimeää siis.

Olen kokeillut kaikki piuhojen järjestykset. Sekä resetoinut pianon tehdasasetuksiin mahdollisten midiasetusten puitteissa.

Onko kellään mitään ehdotuksia kuinka saada systeemi toimimaan taas normaalisti (mitä se noin 2 vuoden ajan olikin).
Ranpo99
27.01.2005 10:09:54
Niin AMD Athlon 1700 oli koneteho.
hoffe
27.01.2005 12:05:16
Mulla on M-audio 1814 ja Sonar 3

Olen huomannut että sonar 3 on herkkä jo itsessään menemään solmuun. Kompastelee naamalleen milloin mistäkin syystä, vaikka koneena 2800AMD ja nopee kovo + 1G muistia. Tutun läppärillä ongelmat lisääntyivät nauhoituksissa (1814:n kautta), joten päätettiin heittää sonarilla frisbiitä. Onneksi löytyi nurkista magixin audio studio: saatiin jotain edes purkkiin. Tosin audio studiossa muistaakseni saa korkeintaan vain 48khz. Haluu enemmän ja nopeemmin!
"Musta on paras väri, kunnes löytyy jotain tummempaa."
Ranpo99
27.01.2005 13:40:57
Jaa. Hyvä että muillakin pännii :D Hehe

No se latenssihomma oli mulla noin 2 v ilman kitkaa, kunnes
tuli tosiaan luultavasti XP:n kanssa solmuja. Eilen sain jo jotain toimimaankin, mutta midipuoli on IN signaalina pimeä.

On tässä vielä tekemistä...

Mulla on 120 GB ja 1024 MB (333 DDR) pitäis riittää ja on riittänytkin yhden levyn tekoon ja toista pukataan kesäksi...

Keksis vaan mistä moinen johtuu, onko softa vai HARDware vika... Toivon ensimmäistä, ettei tartte ruveta kaikkea uusimaan - menis projekti poskelleen...
Ranpo99
27.01.2005 13:44:11
Niin ennen tota pätkimistä mulla toimi WDM:llä 24/96 ja
latenssit oli alle 10 ms, eli midit toimi kuin unelma...
Sen midi viiveen voi säätää ootappas kun muistais, tää ei oo kotikone vaan työ kone - netti tulossa kotiin. Mä koetan huomiseksi ottaa sen tiedon ylös niin pääset kokeilemaan, mut se löytyy sieltä samasta vetovalikosta kuin audio:n säätökin mutta paljon alempaa, siellä on jotain olicohan se local tai global säätöjä, joissa on midi välilehti jossa voi säätää midibufferia, sen kun laittaa sanotaan 20 - 50 ms niin ei tartte käydä kahvilla vaan saa grooven sisään...
kimmoke
29.01.2005 12:37:49

Joo, oli se globaalissa midipufferi 64 ja ei vaikutusta mihkään suuntaan kun muutteli arvoja. Eli latenssia on vielä, mutta voihan se olla aina ton verran kun en ole aikaisemmin touhunnut näitten ohjelmasynien kanssa.
Johtuneekohan toi ongelma ettei saa 96/24 päälle siitä että se toimis vaan adatti/digitaali osastolla?
Ei muuta kun suksille....
Työtä työttömille, maata maattomille ja sianvihtaa köyhille.
Ranpo99
31.01.2005 11:09:24
Luultavasti tuo midiltanessi johtuu siitä, ettei sulla ole se audiodriveri kohdillaan. Mulla ainakin ne midiltanssit OLI tarpeeksi hyvät (alle 10ms) ennen koneen ongelmia. Mulla on edelleenkin ongelmana se etten saa midi INPUT signaalia sisään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)