Aihe: Simon Phillips
1 2 3
Speedy
26.01.2005 21:37:48

Aika jännä juttu että jossain TOTO:ssa on kohtuullisen kovat rumpalit ollu vähän niinkuin aina..

Siis eihän Totossa ole ollu kun kaks rumpalia.. aina.. Toinen niistä oli kinastelematta top 5:ssä kaikista maailman rumpaleista. Ja toinen taas.. noh..

Vaikka Phillips onkin aivan ehdoton ja oma suosikkini, niin en nyt sanois että se Porcaron kanssa lueteltaisiin samaan sarjaan.. Eikä sen tekniikka ole mikään huikea. Motoriikka on kyllä aivan omaa luokkaansa ja mieshän on täynnä musiikkia senhän kuule kaikista levyistä joilla hän soittaa, varsinkin jos on ollu vielä tuottamassa...

Joku mainitsikin jo Derek Sherinianin Inertian, kannattaa myös katsastaa uudempi levy, Black Utopia, hieman rankempaa menoa ja hyvältä kuullostaa..=)

Sitä en kyllä oikeen usko, kun joku väitti että on alunperin "normaaali" oikeakätinen.. Onko tosiaan näin? Vaikka molempikätinen onkin, mutta uskoisin että aina on soittanut periaatteella väsenkäsi liidaa.. Mut voin olla väärässäkin..

Mutta kaiken kaikkiaan.. käsittämätön mies..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro (Aalto - Prosessi ep ilmestynyt, saa tilata hintaan 2,50€ plus postikulut)
miccomalliton
26.01.2005 22:13:59
Lainasin kirjastosta The Whon Join Together live levyn ja olen sitä nyt kuunnellut oikein urakalla. Olin täysin tietämätön kuka toimi rummuissa kyseisellä tuplalla. Sen tiesin, että Moon se ei ole (1990) :)
Yritin ottaa netistä selvää, mutta varmuuden sain vasta phillipsin kotisivuilta; Hiilipsin Simppahan se siellä soittaa!
On muuten mielestäni todella musiikillista rumpalointia. Mieletön vääntö päällä koko tuplalevyn ajan! Tällä levyllä rumpali todellakin saa rummut SOIMAAN! Nytkin kuuntelen luureilla ykköslevyä...ja hieman innostuneena!
Todella inspiroivaa ja hyväntuulista kannuttelua...RRRrrrock!

Levyarvio: varaukseton *****!
Nooakin rakensi arkin ENNEN sadetta. Mieti sitä.
Simbe
26.01.2005 22:21:11 (muokattu 26.01.2005 22:31:30)
Vaikka Phillips onkin aivan ehdoton ja oma suosikkini, niin en nyt sanois että se Porcaron kanssa lueteltaisiin samaan sarjaan.. Eikä sen tekniikka ole mikään huikea. Motoriikka on kyllä aivan omaa luokkaansa ja mieshän on täynnä musiikkia senhän kuule kaikista levyistä joilla hän soittaa, varsinkin jos on ollu vielä tuottamassa...
Mieshän on soittanut kovaa rokkia vuosikausia, siinä hiukan herkkyys varmasti kärsii. Piti kuulemma opetella hiljaa soitto uudestaan jotain jazzproggista varten. Kyllä se Porcaro minullakin arvostuksessa on huikeasti korkeammalla.

Sitä en kyllä oikeen usko, kun joku väitti että on alunperin "normaaali" oikeakätinen.. Onko tosiaan näin? Vaikka molempikätinen onkin, mutta uskoisin että aina on soittanut periaatteella väsenkäsi liidaa.. Mut voin olla väärässäkin..

Muistan se kuin eilisen päivän, kun luin ensimmäisen Modern Drummerini. Se oli varmaan n. vuotta 1995 ja kannessa oli Phillips keltaisen setin kanssa. Haastattelusta kuvittelen muistavani tuollaisen asian. Tietysti lauon sen täällä sitten kivenkovana faktana. :) Kysy Simonilta itseltään siellä kotisivujensa foorumilla, linkki oli tossa edellisellä sivulla...
EDIT:http://www.simon-phillips.com
Rock'n roll'n blues'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass.
M.i.k.key
26.01.2005 22:40:43
Kävivät muuten Kaivohuoneella tuon ryhmän kanssa (Lukather, Phillips, Garfield, Pena), soittivat vissiin kaikki biisit tuolta Candyman-levyltä. Ei kai tarvitse erikoisen paljoa painottaa k.o. keikan suvereeniutta?.

Olin tuolla myös. Semmoinen hämärä muistikuva että myös lyömäsoittaja olisi ollut mukana?
Trujillo vai kukahan tuossa levyllä nyt soittikaan, en jaksa tarkistaa kun on kiire baariin...
Mä lopetan nää hommat!
ddrum54
26.01.2005 22:43:16

Mulla on Simon opetusvideo, jossa se opastaa mm. tuplabasariharjoituksia. Siinä on yksi harjoitus, jossa se soittaa jaloilla paradiddleja + käsillä samaa paradiddlekuviota, mutta puolinopeudella. Tästä harjoituksesta sanoo, että se on tosi "mind bending", ja kun sen hallitsee niin on kaksikätinen. Sanoi, että on jotakuinkin sama kummalla kädellä liidaa. Sitä en sitten tiedä onko ollut aina kaksikätinen.
Se on aika ovela harjoitus B = basari S = snare.

B. OVOOVOVVOVOOVOVV jne.
S. O V O O V O V V jne.

Kokeilkaa piruuttaan. : )
2`n 4
markkuliini
26.01.2005 23:23:21

Mulla olisi muuten 3 Simonin soololevyä ja pari Lukatherin soololevyä kaupan. Tosi hyväkuntoisia. Kyselkää lisää jos kiinnostaa. Ja Vinnie Colaiutan soololevy olisi ja Weckeliä ja Lenny Whitea. Anyone??? Könttänä vielä halvemmalla lähtis....
Magetsu
27.01.2005 00:40:38
B. OVOOVOVVOVOOVOVV jne.
S. O V O O V O V V jne.

Aivan loistava, jäin heti koukkuun... :)
Späng ' Läng
pasij66
27.01.2005 09:17:00
Kävivät muuten Kaivohuoneella tuon ryhmän kanssa (Lukather, Phillips, Garfield, Pena)

Itse kävin Tullikamarin klubilla Tampereella samaisen ryhmän keikalla vuosia sitten. Se oli kyllä melkoinen kurssi siitä miten oman instrumentin suvereeni hallinta kuulostaa hyvältä.
KO. keikalla Simon herra soitti kaksi komiaa sooloa.
Käsittämätön äijä =D
Hyvä Urmas hipin surmas
Progressor
27.01.2005 11:22:11
Nyttemminhän tuo Los Lobotomys-ryhmä on riitaantunut, kun Garfield ja Pena menivät Luken ja Phillipsin päinvastaisista haluista huolimatta omineen julkaisemaan jonkun pitkäsoiton k.o. ryhmältä, joka kaiken lisäksi oli varustettu Jeff Porcaron aikanaan maalaamalla kannella. Yhteistyö tuon bändin osalta on siis Luken sanojen mukaan "absolutely out of question".

Tuo olikin minulle uusi tieto. Harmillista. Los Lobotomyshan oli kai alun perin vain eräänlainen Lukatherin ja kumppaneiden hauskanpitoprojekti, ja on ikävää kuulla, että yhteistyö loppuikin sitten tuollaisiin lapsellisuuksiin.
Progressor
27.01.2005 11:27:17
Sitä en kyllä oikeen usko, kun joku väitti että on alunperin "normaali" oikeakätinen.. Onko tosiaan näin?

Kyllä on. Tuo selviää mainitusta Modern Drummerista sekä miehen kotisivujen kysymys-vastaus-osiosta. Juttu meni muistaakseni jotenkin niin, että hän halusi erilaista tatsia soittoonsa siirtyessään jazzista rockiin ja päätti siksi opetella komppaamaan vasurilla.
Simbe
27.01.2005 11:43:03 (muokattu 27.01.2005 11:54:44)
Kyllä on. Tuo selviää mainitusta Modern Drummerista sekä miehen kotisivujen kysymys-vastaus-osiosta. Juttu meni muistaakseni jotenkin niin, että hän halusi erilaista tatsia soittoonsa siirtyessään jazzista rockiin ja päätti siksi opetella komppaamaan vasurilla.

Ja samasta syystä mm. Kenny Aronof soittaa tietyt suorat 8 -kompit vasurilla, koska se "svengaa paremmin." Nää on nyt näitä New Breedin läpisoittaneita jannuja... Itse opettelin aikoinani Mike Bordinin innoittamana ton vasuritekniikan, Bordin nyt on vasuri alkujaankin, mutta... Sillä tavalla hän saa ainakin sen korkealta ilmastä lähtevän virveli-iskun. Sitten tutustuin Phillipsiin. Sitä kautta taas löytyi Cobham. Kaikilla oli toi vasemman käden lead käytössä. Tuumasin vain, että kyllä siinä varmasti joku järki on takana. Vasemmalla kädellä voisi olla vaikeata kirjoittaa, mutta muuten kyllä kaikki hommat sujuvat kummin päin vain.

Tuntuu, että tosta on tullut jonkinlainen muoti-ilmiö. Kaasu esimerkiksi on selvä vasuri, mutta soittaa oikeankätisellä setillä. Taitaa hänelläkin olla Bordin esikuvissa. Ainakin Kyyriä koveroi aikoinaan Digging The Gravea.

Carter Beauford selitti videollaan, että oppi soittamaan kopioimalla Buddy Richia. Peilikuvana, kun ei lapsena tajunnut että Richin setti on kuvassa toisinpäin. Siitä kehittyi sitten tyyli, jossa vasen käsi komppaa ja oikea on soolokäsi.

Vielä muistuu mieleen yksi tapaus, kun Black Sabbathia lämmitelleen Godsmackin rumpali soitti haitsua vasurilla Jäähallissa, kahdeksasosista ensimmäinen tuli ylhäältä alas ja toinen taas alhaalta ylös. Kapulan kärki kävi välillä melkein lattiassa. Melkoista huitomista. Tuokin oli käytössäni hetken, kunnes kenelläkään bändissä ei enää ollut kuuloa jäljellä. Eipä ole kyllä sekään soittaja enää Godsmackissakaan.

EDIT: korjataan vielä, että enempi mulla kyse on oikean käden taantumuksesta, kuin vasemman käden hyvyydestä ;)
Rock'n roll'n blues'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass.
joHa
27.01.2005 11:45:18

B. OVOOVOVVOVOOVOVV jne.
S. O V O O V O V V jne.

Ja sit vielä toisin päin, eli:

S. OVOOVOVVOVOOVOVV jne.
B. O V O O V O V V jne.
Olen, siis rummutan.
Totofan
18.11.2006 21:40:09

EDIT: Vielä Simonin soittotyylistä. Hän on ihan alunperin perinteinen oikeakätinen rumpali, mutta ihannoi Billy Cobhamia niin paljon, että siirsi riden ja chinan setissä vasemmalle ja opetteli soittamaan niitä vasurilla. Ei kuulemma vasuri ole vieläkään yhtä hyvä kuin oikea käsi...

Mulla on setti aseteltu samalla lailla kun Simonilla, ei sillä että olisin joku vanapii, mut jumalauta tuo setuppi toimii hyvin. JA toisekseen,. Simonin vaikutus näkyy soitossani nykyään aikas H*levtin paljon.. Ettäh niin, :)
It´s Gonna take a lot to drag me away from you, theres nothing that a hunred men, or more could ever do. Toto: Africa
moderndrummer88
19.11.2006 11:46:34
Mulla on setti aseteltu samalla lailla kun Simonilla, ei sillä että olisin joku vanapii, mut jumalauta tuo setuppi toimii hyvin. JA toisekseen,. Simonin vaikutus näkyy soitossani nykyään aikas H*levtin paljon.. Ettäh niin, :)

Hienoja nostoja kamu
Anyone using any such item will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours
Bacchus
19.11.2006 12:49:15
Hienoja nostoja kamu

Jep, hyödyllisiä. Eiköhän laiteta äksää naamaan.
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
markkuliini
19.11.2006 17:34:58

Mulla on setti aseteltu samalla lailla kun Simonilla, ei sillä että olisin joku vanapii...

Ei kukaan niin varmaan ajatellutkaan...
www.vasamayhtye.com
moderndrummer88
19.11.2006 18:13:48
Ei kukaan niin varmaan ajatellutkaan...

Eikä avatar, allekirjoitus ja nimimerkki anna mitään tällaisia ennakkoluuloja
Anyone using any such item will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours
Totofan
19.11.2006 19:12:44

Hienoja nostoja kamu

Sori, nyt ei ihan sytyttänyt.. :D
It´s Gonna take a lot to drag me away from you, theres nothing that a hunred men, or more could ever do. Toto: Africa
Deino
19.11.2006 19:13:53

Sori, nyt ei ihan sytyttänyt.. :D

Niin, että nämä on melkein 2 vuotta vanhoja topikkeja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)