Aihe: Metallican korvatulpat
1
thrashmetallisti
03.03.2003 11:30:10

Niin, mitäköhän tulppia Metallican äijänkäppyrät käyttää. Ainakin laulu sujuu hetfieldiltä erittäin hyvin tulpatkin päässä.
Thrash till death!
lxi
03.03.2003 11:37:37
Luulenpa, että herralla on kovan tason korvamonitorijärjestelmä käytössään.
Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
Fortune
03.03.2003 11:56:25
Saattaa tietysti riippua paikasta, että onko korvamonitorointi.

No ei riipu tuon tason bändillä, kun mukana kulkee koko äänentoistojärjestelmä ja lavasysteemit, ts. korvamonitorointisysteemikin kulkee aina mukana.
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Galleria avattu.
thrashmetallisti
03.03.2003 12:06:01

Rumban haastattelu:

135 dB!
Jason, sinun äitisi työskentelee kaupassa, jossa myydään kuulolaitteita. Paljon puhutaan tinnituksesta ja muista kuulovammoista, jotka vaivaavat muusikoita. Onko joku teistä tulossa kuuroksi?
Newsted: ­ Me käytämme korvatulppia ja tunnemme hyvin äänen aiheuttamat vauriot. Minä olen käyttänyt korvatulppia jo kymmenen vuoden ajan ja olen soittanut livenä 20 vuotta. Joskus treeneissä ääni on kovempi kuin lavalla, joten treenitkin ovat vaarallisia. Me käytämme sellaisia korvatulppia, jotka alentavat äänenvoimakkuutta vain 10 tai 20 desibeliä. Olen basisti, joten olen onnekkaampi kuin muut: bassoaallot kulkevat neljä metriä ennen kuin saavuttavat täyden tehonsa, joten suurin vaikutus osuu sisuskaluihin. Kitara, symbaalit ja rummut sen sijaan vaikuttavat korviin. Olen menettänyt vain pari prosenttia korkeiden äänien kuulostani. Larsilla sen sijaan on aika paha kuulovaurio. Hänen monitoreistaan tulee ääntä 135 desibelin voimalla, eli lujempaa kuin suihkukoneesta. Hän pistää äänen niin kovalle, jotta hän pystyy tuntemaan musiikin. Joskus hän laittaa monitorien lisäksi kuulokkeet korvilleen. Hänen täytyy tuntea musiikki.
Thrash till death!
Ussr
03.03.2003 17:58:51

Larsilla sen sijaan on aika paha kuulovaurio. Hänen monitoreistaan tulee ääntä 135 desibelin voimalla, eli lujempaa kuin suihkukoneesta. Hän pistää äänen niin kovalle, jotta hän pystyy tuntemaan musiikin. Joskus hän laittaa monitorien lisäksi kuulokkeet korvilleen. Hänen täytyy tuntea musiikki.

Ulrichilla on ainakin Cunning Stuntsilla älytön monitoriläjä selän takana, taitaa niillä vehkeillä musiikki jo vähän tuntua..
Rok rok.
MäcFinn
04.03.2003 22:27:20

Joo cunnig stuntsissa käyttävät (ainakin James) niitä keltasia korvatulppia mitö saa vaikka K-Raudasta...
Mutta sittten S&M jutussa taitaa olla semmoset erikoiset, jotka on muotoiltu korvan mukaan.. en teidä miksikä niitä mainitaan (huono suomi).
james kärsii tinnutuksesta (soitti joskus alku urasta ilman korvatulppia...135db tekee hyvää korville. Eikä olisi ihme jos muutkin kärsii tinnutuksesta
Growing darkness taking dawn. I was me, but now He's gone. -James Hetfield-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)