Progressor 25.01.2005 17:20:01 | |
---|
Party In Simon's Pants ja Dave's Gone Skiing.. vetää aika hiljaiseksi.. uskomatonta soittoa. Kommentteja? |
rbt 25.01.2005 17:32:39 | |
---|
No siis hullu se on. Ei ihminen soita niin. Kun saisi Larssin 80 luvun voiman ja phillipsin tekniikan, niin olisin iloinen. |
hollmi-5 25.01.2005 17:55:38 | |
---|
Simon oli jo teininä kova luu ja ihmelapsen maineessa. Paljon on hyviä levytyksiä, ennen Totoakin. Se Toton 25-vuotis DVD on hyvä näyte miehen hienosta soitosta. Mika Hollström |
Kaneli 25.01.2005 17:56:18 | |
---|
Se African komppi on kyl nerokas. - Si dej i reven!!
- Mee ite.
(Siberiankathru PolFukselle) |
Progressor 25.01.2005 17:57:18 | |
---|
Se African komppi on kyl nerokas. Se oli tosin Jeff Porcaron käsialaa... |
Kaneli 25.01.2005 17:58:09 | |
---|
Se oli tosin Jeff Porcaron käsialaa... Yritin täs näyttää osaamistani rumpalista josta en tiedä paljon mitään, ja epäonnistuin surkeasti. - Si dej i reven!!
- Mee ite.
Progressor 25.01.2005 18:15:40 | |
---|
Yritin täs näyttää osaamistani rumpalista josta en tiedä paljon mitään, ja epäonnistuin surkeasti. Ei se mitään, ainakin liikutaan oikeissa asiayhteyksissä :-) |
Kaneli 25.01.2005 18:16:40 | |
---|
Ei se mitään, ainakin liikutaan oikeissa asiayhteyksissä :-) Jeff Porcaro on kyllä kova.. - Si dej i reven!!
- Mee ite.
ddrum54 25.01.2005 18:22:14 | |
---|
Ei se mitään, ainakin liikutaan oikeissa asiayhteyksissä :-) Juu, sentään rumpaleita molemmat. Simon on kova hemmo, mun rankingissa kärkipäässä. 2`n 4 |
juoksuarpeni 25.01.2005 18:34:07 | |
---|
Kannattaa kuunnella Derek Sherinianin Inertiatialta herran(Simon Phillips) soittoa. Vaikka tuo Derek ei mulle uppoa niin Phillipsin taituroinnin takia jo jaksaa kuunnella. Aiheeseen liittyen.. http://www.simon-phillips.com/Jooh jooh! |
joHa 25.01.2005 21:51:12 | |
---|
Party In Simon's Pants ja Dave's Gone Skiing.. vetää aika hiljaiseksi.. uskomatonta soittoa. Kommentteja? Koko levy jolla toi Party In Simon's Pants on (Los Lobotomys; Candyman) on aivan loistava. Ja varsinkin saman porukan Live DVD!! Siitä saa kiksejä! Phillips on kunkku! Olen, siis rummutan. |
Progressor 25.01.2005 22:05:40 | |
---|
Koko levy jolla toi Party In Simon's Pants on (Los Lobotomys; Candyman) on aivan loistava. Tuo on muuten siitä kumma levy, että Amerikassa esittäjä on tosiaan Los Lobotomys, mutta täällä Euroopassa samaa levyä myydäänkin Steve Lukatherin nimellä varustettuna. Ilmeisesti on katsottu, että Lukatherin nimi tunnetaan täällä paremmin. |
M.i.k.key 26.01.2005 00:44:59 | |
---|
Tuo on muuten siitä kumma levy, että Amerikassa esittäjä on tosiaan Los Lobotomys, mutta täällä Euroopassa samaa levyä myydäänkin Steve Lukatherin nimellä varustettuna. Ilmeisesti on katsottu, että Lukatherin nimi tunnetaan täällä paremmin. Taitaa jommasta kummasta puuttua joku biisi, en nyt ihan varmaksi muista... Mä lopetan nää hommat! |
ultra 26.01.2005 12:26:47 | |
---|
Aika jännä juttu että jossain TOTO:ssa on kohtuullisen kovat rumpalit ollu vähän niinkuin aina.. I'm a gooner |
Progressor 26.01.2005 12:39:55 | |
---|
Aika jännä juttu että jossain TOTO:ssa on kohtuullisen kovat rumpalit ollu vähän niinkuin aina.. Mitähän tämä tarkoitti? Toton jäsenet ovat kyllä kaikki aikamoisia virtuooseja, ja sen kyllä huomaa, kun kuuntelee mitä tahansa bändin levyä vähänkin tarkemmin. Eivät ne Toton kappaleet mitään helppoja ole. Vai ymmärsinkö kirjoituksen sävyn täysin väärin? |
Simbe 26.01.2005 12:46:36 (muokattu 26.01.2005 13:02:05) | |
---|
Aika jännä juttu että jossain TOTO:ssa on kohtuullisen kovat rumpalit ollu vähän niinkuin aina.. Mikäs jännä se sitten on? Toto on kova bändi kokonaisuudessaan. Kyllä sitä pitää saada kova kannuttaja tilalle, jos edellinenkin on ollut. Tuskin Lukatherit sun muut jaksaisivat kauaa katsella jotain tusinabiitin vääntäjää. Helppoa ei varmaan ole ollut valinnan kanssa. Eikös bändissä soita myös Jeffin veli Mike bassoa? Varmaan on ollut kova paikka jatkaa bändiä ilman Jeffiä. Eihän Led Zeppeliniäkään juuri ole lavoilla nähty Bonhamin kuoleman jälkeen. Hyvä Toto-kokoelma on XX, mukana sekä Porcaro että Phillips. Etelä-Afrikan livekeikan versio 'Africasta' (Phillipsin kanssa) on hulppeaa kuunneltavaa. Uskomattomat soundit. 'On the run' on hieno esimerkki Jeffin rullaavista shufflekompeista. Simon Phillips toimii myös tuottajana ja kyllä se kuuluu hänen rumpusoundeissaankin. Haastattelussa hän kertoi soittavansa studiossa paljon hiljempaa, kuin miltä välttämättä kuulostaisi. Niin tomit tallentuvat pyöreämpinä ja melodisempina. Hän myös painotti yksikerroskalvon osuutta hyvässä livesoundissa, koska niistä saa enemmän volyymia ja tonea. EDIT: Vielä Simonin soittotyylistä. Hän on ihan alunperin perinteinen oikeakätinen rumpali, mutta ihannoi Billy Cobhamia niin paljon, että siirsi riden ja chinan setissä vasemmalle ja opetteli soittamaan niitä vasurilla. Ei kuulemma vasuri ole vieläkään yhtä hyvä kuin oikea käsi... Rock'n roll'n blues'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. |
Brian May jr. 26.01.2005 13:40:09 | |
---|
Kumpaa TOTO:n rumpalia muuten pidätte sopivampana kyseiseen bändiin? Tiedä sitten mistä johtuu, mutta musta, niin kova kuin Phillips teknisesti onkin, niin Porcaro on näistä kahdesta se totomaisempi ja sopivampi tuohon bändiin. No en mä paljoa sitä Phillipsin tuotantoa tosin ole kuullutkaan. Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi! |
Progressor 26.01.2005 14:11:26 | |
---|
Kumpaa TOTO:n rumpalia muuten pidätte sopivampana kyseiseen bändiin? Tiedä sitten mistä johtuu, mutta musta, niin kova kuin Phillips teknisesti onkin, niin Porcaro on näistä kahdesta se totomaisempi ja sopivampi tuohon bändiin. No en mä paljoa sitä Phillipsin tuotantoa tosin ole kuullutkaan. Aluksi, kun kuuntelin Jeff Porcaron jälkeistä Totoa, en voinut kerta kaikkiaan sietää Phillipsin soittoa, koska siihen aikaan olin juuri tajunnut, miten loistava rumpali Porcaro oli. Phillips oli niin täysin erilainen, että mielestäni bändi oli mennyt mokoman tiluttajan takia täysin pilalle. Tässä vuosien mittaan olen kuitenkin oppinut arvostamaan häntä yhtä paljon kuin Porcaroa. Nykyään olen sitä mieltä, että Phillips sopii Totoon mainiosti ja on myös tuonut bändiin tietynlaista tuoreutta. (Rosannaa mies ei tosin osaa vieläkään soittaa samanlaisella groovella kuin edeltäjänsä.) Mitä tulee aiemmin mainittuun valinnan vaikeuteen, niin itse asiassa Simon Phillips oli ainoa vaihtoehto, joka Toton jäsenille tuli mieleen, kun keskusteltiin bändin jatkamisesta. Haluttiin nimenomaan joku persoonallinen ja taitava tyyppi eikä pelkkää Porcaro-kopiota. |
Phillips soittaa yli-inhimillisen hienosti ja huippusoundeilla. Häntä ei voi arvostella oikein millään osa-alueella. Candyman on pelkästään niin mahtava levytys että... Silti Jeff Porcaro on suurempi vaikuttaja minulle. Jeff oli täysin groove -orjentoitunut rumpali. Hän ei soittanut varsinaista rumpusooloakaan vissiin ikinä, mutta niitä komppeja on vaikea kuunella alkamatta tanssimaan. |
welho 26.01.2005 19:28:16 | |
---|
Kun aloitin rumpujen soiton toi eka ope mulle VHS:n kopionkopionkopion mistä löytyi Phillipsin, Porcaron ja Wecklin videot... Simon oli siinä ekana ja kyllä kolisi!!! Se oli kyllä mahtavan näköistä/kuuloista touhua. Ja voi risteeni minkälainen setti!!!=D Miehen mietteitä ja toimintaa on sen jälkeen tullut seurailtua melko tiiviisti ja on kyllä yks mun suosikkirumpaleista. http://www.simon-phillips.comSetit kuntoon, setit kunnossa!! |