Aihe: Kahler talla
1
Tim
26.01.2005 16:38:33

Mietin seuraavaksi custom projektikseni jotain tremololla varustettua kitaraa. Joko joku originaali- tai laadukas lisenssifloikka (schaller?). Tai joku wilkinsonin lukoton.
Tuli sitten vastaan mainintoja Kahler tallasta, joita kai on joskus ollut BC Richeissä etc. Noita on kai nyt ruvettu valmistamaan uudestaan tauon jälkeen.
Onko kellään tuosta tallasta mitään kokemuksia/tietoa.
Täytyy vain toivoa, että tuo hinta tuosta laskee kun tuotantomäärät kasvavat.

http://www.nealmoser.com/kahlerbridges.htm
Wolffie
26.01.2005 16:59:13
Mulla on Carvinissani Kahler pro talla. Oikein hyväksy systeemiksi olen todennut, Steve Vai tyylisiä kikkoja sillä (IMO) ei tehdä mutta erittäin toimiva kelluva talla. Vireen pidossa ei ole mitään ongelmia, säätövaraa on. Tuossa on hyvä floikkiin nähden että vaikka yhden kielen virettä vaihtaa niin tuossa muut pysyvät vielä vireessä (tai tietysti pieni vireheitto mutta aivan minimaalinen mun ibanezin edgeen nähden).

Enpä tässä nyt keksi mitä siitä kirjoittaa voisi, kysele mitä haluat tietää. Hintojen laskuun en osaa sanoa mitään mutta voipi olla että ei ne hinnat sieltä niin tule laskemaan.
Liiallisella käytöllä voi olla laksatiivisia vaikutuksia
Tim
26.01.2005 17:07:32

No lähinnä kiinnostaa tietää juuri toimivuudesta. Eli kannattaako tuota hommata, kun hinta kuitenkin on melkein kaksinkertainen originaali floikkaan verrattuna.
Asennus luulisi olevan helppo kun vaan vedetään 4 ruuvilla kiinni kanteen. Siellä on kai 2 jousta mitkä on kiinni vaan tallassa, eikä bodyssä niin kuin yleensä.
Noi floikkavalitukset tuntuu olevan yleensä noista huonoista lisenssifloikista.
Tuossa Kahlerissa olisi sekin kiva puoli, että sitä ei ehkä niin usein tulisi vastaan. Tosin kukapa mun kitaroita missään näkee, jos ei tule olohuoneeseen katteleen :P
Crossroad
26.01.2005 17:22:37
itse noteraan tosi korkealle kahlerin tallat..mulla on ollut kahler pro ja spyder malleja ja molemmat on toimineet erinomaisesti,mutta osien saanti on erittäin hankalaa..
Wolffie
26.01.2005 17:46:58
Siellä on kai 2 jousta mitkä on kiinni vaan tallassa, eikä bodyssä niin kuin yleensä.

En tiedä siitä että monta jousta mutta joka tapauksessa tallassa ne ovat jotenkin sisäisesti, eikä bodyssä, kiinni. Erittäin helppo niitä on myös säätää, ruuvarilla vaan ruuvaa niin jouset kiristyy/löystyy.

Tuo mun Carvin on vuodelta 89, eikä tallassa mitään ongelmia eli pitäisi olla jykevää tekoa. Erittäin tyytyväinen tuohon tallaan olen kyllä. Tietysti tuo lähes 400e Suomeen veroineen tuntuu erittäin korkealta pelkälle tallalle (vai ymmärsinköhän hinnan kokonaan väärin?).
Jormaz
26.01.2005 18:00:22
Aloin kattelemaan olisko Ebäyssä Kahlereita ja en voi taas sanoa kuin että voi vittu mitä idiootteja. Siis kuinka paljon ihmisellä pitää olla paskaa päässä että tekee tämmösen otsikon kaupattavalle tuotteelleen: "KAHLER TREMELO 2200 GIBSON FENDER NEW , OLD , VINTAGE"

Joo-o, tulee kyllä haussa enemmän osumia mutta keskiverto käyttäjä pitää myyjää retardina.
Dragonheros - Autumn in the Temporary Labyrinth
fox
26.01.2005 19:28:05

Kahlerit on mun kategoriassa hyvin korkeella vibra-vatkuttimina, Flyerit ja Proot..Jouset on tosiaan "sisäisesti" siellä. Vähän kuin Jaguar-Jazzmaster-Mustang talloissa..
Fortune
26.01.2005 20:03:21
Yhdessä kitarassani on Kahler-talla. On mielestäni todella toimiva systeemi. Monipuoliset säädöt, ei tosin ole tarvinnut vielä säädellä. Omasta puolestani voin suositella.

Kätevintä siinä Kahler Prossa on se kammen pyörimisjäykkyyttä säätävä kuusiokoloruuvi. Superkiva. Tosin tajusin sen olemassaolon vasta kaksi päivää ennen kuin myin Carvinini Wolffie-nimimerkille.

Pidä hyvää huolta siitä, minulla on jo ikävä!
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Tilaa Mnet-paita!
Wolffie
26.01.2005 20:47:08
Kätevintä siinä Kahler Prossa on se kammen pyörimisjäykkyyttä säätävä kuusiokoloruuvi. Superkiva. Tosin tajusin sen olemassaolon vasta kaksi päivää ennen kuin myin Carvinini Wolffie-nimimerkille.

Pidä hyvää huolta siitä, minulla on jo ikävä!

Hyvää huolta on pidetty ja vietetty loistohetket yhdessä :) Ja kiitoksia nyt vielä kerran hyvistä kaupoista :)
RjW
26.01.2005 21:08:59
Mulla on kanssa Kahler flyer (näkyy omakuvassa), joka on kyllä todella hyvä vekotin. Tosin itse otin hienovirittimet ja kammen pois kun olen enempi kiinteätallaisten perään, mutta sen verran on tolla tullut kikkailtua että suositella todella uskaltaa. Vireen pitää just eikä melkein, kielilukkojakaan ei tarvitse välttämättä käyttää ja sitä voi säätää monipuolisesti juuri mieleisekseen. Saundiakaan se ei onnistu tappamaan floikan tapaan.
lukeman
26.01.2005 22:28:32
Ja kättä voi lepuuttaa tallan päällä, ei vaikuta vireeseen.
p130
27.01.2005 09:09:31

Kahlerit ovat helkkarin hyviä laitteita. Floikkaan verrattuna parempi sustain, helpompi säädettävä ja demppaaminen on huomattavasti helpompaa yleensä kiinteätallaista kitaraa soittavalle.

Floikka voitti kuitenkin kilpailun Kahleria vastaan, mutta ei missään nimessä paremmuutensa tai teknisen ylivertaisuutensa vuoksi. Floyd Rosella hinnat painettiin alas lisensoinnilla. Kun aito Kahler maksoi moninkertaisesti sinänsä ihan hyvään lisenssifloikkaan verrattuna ei kitaravalmistajilla ollut suurempaa miettimistä tallapolitiikan suhteen.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Tim
27.01.2005 11:31:05

Kiitoksia vastauksista.
Täytyy pitää tuo Kahler mielessä, kun rupeaa tarkemmin suunnittelemaan kitaraa. Kallishan se on, mutta eipä tällä kitaranteolla kyllä näin harrastuspohjalla paljoa muutenkaan voitolle pääse ostokitaraan verrattuna.
Kossu
27.01.2005 14:55:49
Kahler taisi itseasiassa kaatua kopio- ja lisessiriittojen oikeudenkäynti kuluihin - niin se käy.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Tim
27.01.2005 16:44:51

Kahler taisi itseasiassa kaatua kopio- ja lisessiriittojen oikeudenkäynti kuluihin - niin se käy.
Tai siis tallojen tuotanto loppui. Ne kai rupes tekeen golf mailoja kun rahaakin piti saada :)

Tommonen factory tour löyty:
http://www.nealmoser.com/kahlerusa.htm
Vielä näemmä kesällä oli tehtaan muutostyöt kesken.
trih
27.01.2005 18:15:42
Kahler on ihan mukavan tuntuinen floikkaan verrattuna, kevyempi ja jotenkin "tasaisempi". Mielestäni näyttää kuitenkin rumemmalta (ei ole floikkakaan kaunistus) joissain kepukoissa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)