KoRn88. 16.01.2005 13:48:36 | |
---|
näistä nyt on ollu täällä aika paljon puhettaki, mutta en haulla löytänyt kovin hirveästi nuita tomien alakalvoihin liittyviä juttuja niin pistetään nyt vielä yks topikki. Eli tomikalvojen vaihto ois tässä kohta ajankohtasta nuihin mun Sonoreihin (tomit 10", 12", 14" ja 16") ja semmosta potkua niihin tarvis, ku jonkinlaista metallimusiikkia soitellaan. Vähän kattelin ton havun avulla, että lyöntikalvoiksi voisi ilmeisesti sopia ehkä tuo Remon Emperor clear tai sitten Evansin G2. Mutta mitä siihen suosittelisitte sitten alakalvoiksi jos lyöntipuolelle jommat kummat nuista hommais? Painotetaan vielä, että sitä potkua pitäisi saada enemmän, koska vielä on nuo Sonorin tehdaskalvot kiinni. |
Alpha 16.01.2005 13:51:36 | |
---|
Miten olis G2 ylös ja G1 alas...tuota vois kokeilla. Omassakin setissä vielä alkuperäiset kalvot. Nuo Evans Genera G1 by Tama...16" Evans Genera G2 by Tama. |
ToMi88 16.01.2005 13:56:11 | |
---|
eiköhän se clear ambassadori olis hyvä.. Tai kokeile ambassador snarea alle!! Koululla on pearleissa pinstripet päällä ja alla ambassador snare!! toimii!! |
KoRn88. 16.01.2005 16:30:22 | |
---|
joo tota G2 päälle ja G1 alle yhdistelmää voisin kyllä kokeilla. Mutta mites jos laittas emperorin päälle ja ambassadorin alle? Eikös nuo ole suunnilleen vastaavia malleja remolla? |
Paas 16.01.2005 21:56:44 | |
---|
joo tota G2 päälle ja G1 alle yhdistelmää voisin kyllä kokeilla. Mutta mites jos laittas emperorin päälle ja ambassadorin alle? Eikös nuo ole suunnilleen vastaavia malleja remolla? Juu, näin on. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
miän vain 16.01.2005 22:03:18 | |
---|
Juu, G1 tai ambassador alle. Toimii. Oli mulla jossain vaiheessa virvelin alakalvot resonanssipuolella - löytyi yksi 16" :kin - mutta paremmin toimii ihan tavallisilla. Enemmän alapäätä ja jytkettä ja sointia. Like I was a bird midflight
Fast and smooth and out of sight
-------
Monochromatic |
KoRn88. 16.01.2005 23:16:52 | |
---|
selvä homma. Olen tullut siihen tulokseen, että jomman kumman yhdistelmän hommaan. Joko G2/G1 tai sitten emperor/ambassador. Kiitos kaikille vastanneille =) |
Dr. Funkenstein 17.01.2005 00:53:09 | |
---|
Evansin kalvot muuten kestää ainakin mulla pidempään, siis pinnoitetut versiot. Ihan vaan kustannuspoliittiselta kannalta ajatellen. |
Pacifig 17.01.2005 09:10:36 | |
---|
Remo Emperor coated päälle (tai diplomat), Clear ambassador alle. Toimii ku junan vessa. |
Garri Hunes 18.01.2005 01:19:22 | |
---|
mites se toimii jos laittas vaikka ylle ja alle esim. evanssin g2:t?tai maalatun alle ja kirkkaan lyöntikalvoks? |
ToMi88 26.01.2005 12:21:11 | |
---|
mites se toimii jos laittas vaikka ylle ja alle esim. evanssin g2:t?tai maalatun alle ja kirkkaan lyöntikalvoks? ei se toimi kunolla.. kannattaa laittaa se yksikerroskalvo. Tuosta aiheesta löytyy lisääkin täältä..kokeile hakua. |
Tama (Royal Star) 26.01.2005 16:46:51 | |
---|
mikä ihmeen zildjian.....? |
Bacchus 26.01.2005 16:51:54 | |
---|
mites, mulla kun on kannuissa yläkalvoina remon pin stripet, ja ajattelin vaihtaa alakalvot. miten olis joku evansin satsi?----> http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=9cea1d8e54c0e6d876cffbe7ea1ee491 nykyään on taman omat alakalvot kiinni. G1:set toimii oikein hyvin alakalvoina. Sitten vielä lyöntikalvoiksi G2:set niin johan jytyyttää. No, kyllä niillä pinstripeillakin voi vedellä jos tykkää. - |
Youni 26.01.2005 18:01:09 | |
---|
Mitkähän olisivat sitten suositeltavat resokalvot, jos lyöntikalvoina on Ambassadorit? Toiset Ambassadorit? Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |
Mitkähän olisivat sitten suositeltavat resokalvot, jos lyöntikalvoina on Ambassadorit? Toiset Ambassadorit? Joo. Tai sitten vähän ohuemmat Diplomatit, jos haluaa herkempää soundia. Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. |
Youni 26.01.2005 20:47:03 (muokattu 26.01.2005 21:02:55) | |
---|
Minä tässä vaan mietin snareen kalvojen vaihtoa, kun tuppaa menemään tukkoon helposti. Jos lyönti ei osu 5cm halkaisijan omaavalle alueelle keskellä, matto jää resonoimaan iskun jälkeen, eli snare menee tukkoon. En tiedä mitkä kalvot auttaisivat. Voisi koettaa virittääkin. Katson, mitä saan aikaan. Edit: Nyt virittäessä ja kokeillessa huomasin, että jonkinlainen demppirengas voisi olla hyvä. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
markkuliini 26.01.2005 22:54:05 | |
---|
Minä tässä vaan mietin snareen kalvojen vaihtoa, kun tuppaa menemään tukkoon helposti. Jos lyönti ei osu 5cm halkaisijan omaavalle alueelle keskellä, matto jää resonoimaan iskun jälkeen, eli snare menee tukkoon. En tiedä mitkä kalvot auttaisivat. Voisi koettaa virittääkin. Katson, mitä saan aikaan. Edit: Nyt virittäessä ja kokeillessa huomasin, että jonkinlainen demppirengas voisi olla hyvä. No tuota noin... ensinnäkin virvelin tukkoon menemisellä ei yleensä tarkoiteta tuota yllä kuvailtua asiaa. Yllä kuvailtu tarkoittaa sustainia eli virvelin sointia. Ja toiseksi jos haluaa virvelistä ainoastaan vain sen yhden soundin niin miksei sitten käytä vaikka sähkörumpua tms... Virvelirummun ja minkä tahansa muun soittimen tarkoitushan on tuottaa monia erilaisia ääniä. Se on sen virvelirummun luonne että keskeltä ei soi ja reunalla soi. Jos siis ,ihan soittamalla, haluat virvelistäsi sen yhden soundin niin opettele sitten soittamaan siihen ihan keskelle. Treenaamisesta tässä on kyse, eikä mistään viallisista kalvoista. Sori jos en ole kovin johdonmukainen, pari kaljaa alla. Siis ei dempatuissa diskosoundeissa ole mitään vikaa, mutta kyllä sitä rumpua pitäisi opetella soittamaan ja soundia manipuloimaan myös ihan ilman demppiäkin. Itse demppaan välillä rankastikin, mutta saan virvelistä läskiä ilmoille ihan paljaallakin... :) |
Toro 27.01.2005 07:19:38 | |
---|
Remo Emperor coated päälle (tai diplomat), Clear ambassador alle. Toimii ku junan vessa. ööö...tuot tuot....mie ku oon käsittäny ,et toi Emperor on niinkun Ambassadorista seuraava (paksumpi) kalvo ja sit taas Diplomat Ambassadorista ohuempi... |
Jeltz 27.01.2005 18:29:36 (muokattu 27.01.2005 18:29:50) | |
---|
ööö...tuot tuot....mie ku oon käsittäny ,et toi Emperor on niinkun Ambassadorista seuraava (paksumpi) kalvo ja sit taas Diplomat Ambassadorista ohuempi... Joo, niin se onkin, Emperor tosin on kaksikerroskalvo. Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. |
Youni 27.01.2005 22:24:14 (muokattu 27.01.2005 22:26:49) | |
---|
No tuota noin... ensinnäkin virvelin tukkoon menemisellä ei yleensä tarkoiteta tuota yllä kuvailtua asiaa. Yllä kuvailtu tarkoittaa sustainia eli virvelin sointia. Ja toiseksi jos haluaa virvelistä ainoastaan vain sen yhden soundin niin miksei sitten käytä vaikka sähkörumpua tms... Virvelirummun ja minkä tahansa muun soittimen tarkoitushan on tuottaa monia erilaisia ääniä. Se on sen virvelirummun luonne että keskeltä ei soi ja reunalla soi. Jos siis ,ihan soittamalla, haluat virvelistäsi sen yhden soundin niin opettele sitten soittamaan siihen ihan keskelle. Treenaamisesta tässä on kyse, eikä mistään viallisista kalvoista. Sori jos en ole kovin johdonmukainen, pari kaljaa alla. Siis ei dempatuissa diskosoundeissa ole mitään vikaa, mutta kyllä sitä rumpua pitäisi opetella soittamaan ja soundia manipuloimaan myös ihan ilman demppiäkin. Itse demppaan välillä rankastikin, mutta saan virvelistä läskiä ilmoille ihan paljaallakin... :) Eeeei...käsitit väärin. Tuossa olet oikeassa, että puhuin tukkoonmenemisestä ja tarkoitin muuta. Mutta siis siinä vaiheessa, kun tämä sustaini kestää noin kaksi sekuntia, niin se alkaa olla ongelma. Kaiken lisäksi tämän särinän taajuus nousee loppua kohti, lähinnä ärsyttävä ääni. En hae diskodaundia todellakaan, vaan hyvää saundia. Tuppaa ärsyttämään, kun rollit snareen menevät oikein huolella mössöksi. Soittokunnan snaressa ei tätä ilmiötä ole, mutta kyseessä onkin kai joku Ludarin 80-luvun terässnare. Cabrian snaresta olen muiltakin kuullut huonoa palautetta ja itsekin olen huomannut sen Premierin Cabrioiden kompastuskiveksi. Kyllä minä sen demppirenkaan laitan, kokeilin dempata kädellä kevyesti kalvon reunaa ja heti kuulosti paremmalta. Mielummin demppirengas kuin teippiä, se on periaatekysymys. ;D Ps: En myöskään ymmärrä ihmisiä, jotka kirjoittavat enemmän tai vähemmän maistissa foorumille ja selittävät siitä siellä... Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.