Von Härskiburg 25.01.2005 23:03:21 | |
---|
Samaiset Eläkeläiset oli Saksassa keikalla ja heitä pyydettiin välttämään sanoja HOMO ja NATSI. No pojat meni lavalle ja alottivat tervehtimällä yleisöä "Hyvää iltaa HOMONATSIT!" Mä olen kuullut tämän sellaisena versiona, että Eläkeläisiä kiellettiin viittaamasta seksuaalisiin vähemmistöihin ja Saksan natsimenneisyyteen. Keikka alkoi spiikillä: "Hello you homo Hitlers!" Eli kutakuinkin sama. En tiedä kumpi sitten on oikein. Alassyöksy alkoi nyt. |
Mä olen kuullut tämän sellaisena versiona, että Eläkeläisiä kiellettiin viittaamasta seksuaalisiin vähemmistöihin ja Saksan natsimenneisyyteen. Keikka alkoi spiikillä: "Hello you homo Hitlers!" Eli kutakuinkin sama. En tiedä kumpi sitten on oikein. No tuosta on auditiivinen havainto keikkatallenteelta, joten tuolle minä ääneni antaisin. |
fifehole 27.01.2005 08:30:56 | |
---|
No tuosta on auditiivinen havainto keikkatallenteelta, joten tuolle minä ääneni antaisin. Hyvä, no ei tuo tarina ole niin paljon matkalla muuttunut. Kuten esim. intin taisteluharjoituksissa tapahtuu =) Head for an eye |
hörhö 27.01.2005 09:53:40 | |
---|
Kielipoliisin ylikonstaapelien johtokunnan kahvinkeittäjien mietintö 27/1/05 §3 kohta 4: Minua rasittaa se, mihin suomenkieli onkaan menossa. "Parhaat spiikit"?!? Miksei vaikkapa parhaat juonnot? Kun asialle kerta on suomenkielinen vastine, miksei sitä voi käyttää? Aivan kuten tulostimella tulostetaan, eikä printterillä printata. Kuulostaa tyhmältä. Ei tässä mitään uusia sanoja vaadita, mutta noille sanoille on jo vakiintuneet suomalaiset vastineet. Well, on sen verran off-topic kompleinaamista, että stoppaanpa tähän. Sori, kun head vähän klikkasi. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
Progressor 27.01.2005 12:13:17 (muokattu 27.01.2005 12:14:52) | |
---|
Kielipoliisin ylikonstaapelien johtokunnan kahvinkeittäjien mietintö 27/1/05 §3 kohta 4: Minua rasittaa se, mihin suomenkieli onkaan menossa. "Parhaat spiikit"?!? Miksei vaikkapa parhaat juonnot? Kun asialle kerta on suomenkielinen vastine, miksei sitä voi käyttää? Aivan kuten tulostimella tulostetaan, eikä printterillä printata. Kuulostaa tyhmältä. Ei tässä mitään uusia sanoja vaadita, mutta noille sanoille on jo vakiintuneet suomalaiset vastineet. Well, on sen verran off-topic kompleinaamista, että stoppaanpa tähän. Sori, kun head vähän klikkasi. Olen kyllä periaatteessa täysin samaa mieltä, mutta tämä tapaus on minusta vähän hankalampi. "Juonto" ei minusta oikein kuvaa sitä, mitä muusikko puhuu lavalla kappaleiden välissä. "Esittely" (kappaleen tai yhtyeen) voisi sopia paremmin, mutta entäpä, jos kyseessä ei ole esittely, vaan muusikko puhuukin aivan jostain muusta? Myönnän, että "spiikki" on vähän huonoa suomea ja herättää minussakin ristiriitaisia tunteita, mutta sen kuvaavuutta on paha ruveta kiistämään. Sivuhuomautus: "suomen kieli" kirjoitetaan erikseen... anteeksi, oli pakko ;-) EDIT: Miten olisi "lavapuhe"? |
hörhö 27.01.2005 12:54:06 | |
---|
EDIT: Miten olisi "lavapuhe"? Juonnoiksi nuo on perinteisesti käsitetty. Juonto mielestäni käsittää tulevan ja menevät ohjelmiston esittelyn, sekä muun löpinän ohessa. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
Jesus Muerte 27.01.2005 15:31:21 | |
---|
Juonnoiksi nuo on perinteisesti käsitetty. Juonto mielestäni käsittää tulevan ja menevät ohjelmiston esittelyn, sekä muun löpinän ohessa. Minustakaan tuo juonto ei oikein sovi. Toki jos ollaan jossakin Tangomarkkinoilla, niin sitten tuo kyllä puolustaa paikkaansa, mutta jotenkin hankala kuvitella räkäisen punkkibändin laulajaa vielä räkäisemmässä baarissa pitämässä "juontoa". Tsekkaa Impishin uusi demo!
http://www.impish-band.com |
käsi 27.01.2005 16:24:23 | |
---|
jollain meidän bändin keikalla kitaristi kysyi kuka haluaa lihapullia? ja heitteli yleisöön niitä halukkaille. harmi että en itse silloin soittanut bändissä mutta livelyvyltä on aika hauska kuunnella muista spiikkausta biisien välissä jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
hörhö 27.01.2005 17:08:38 | |
---|
Minustakaan tuo juonto ei oikein sovi. Toki jos ollaan jossakin Tangomarkkinoilla, niin sitten tuo kyllä puolustaa paikkaansa, mutta jotenkin hankala kuvitella räkäisen punkkibändin laulajaa vielä räkäisemmässä baarissa pitämässä "juontoa". Tangomarkkinoilla sedällä on puku päällä, kun taas rockkeikalla sedällä on risat farkut tai nahkahousut. Tangomarkkinoila setä on sliipattu ja puhuu sovinnaisia. Rockkeikalla setä on hikinen ja voi huudella rivouksia. Siitä huolimatta sekä tangomarkkinoilla, että rockkeikalla setä kertoo kuivia vitsejä ja esittelee artisteja ja kappaleita. Päätarkoituksenaan jälkimmäinen. En ymmärrä, miten tuo rokkareiden toiminta sitten poikkeaa juontamisesta niin, ettei sitä voi sanoa juontamiseksi. |
lxi 27.01.2005 23:12:13 | |
---|
setä kertoo kuivia vitsejä ja esittelee artisteja ja kappaleita. Päätarkoituksenaan jälkimmäinen. Ei välttämättä. Monesti näiden "juontojen" luonne on jotain aivan muuta kuin esitellä edellinen tai seuraava kappale. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
hörhö 28.01.2005 09:42:30 | |
---|
Ei välttämättä. Monesti näiden "juontojen" luonne on jotain aivan muuta kuin esitellä edellinen tai seuraava kappale. Myöskin erotella kappaleet toisistaan ja pitää pieni hengähdystauko yleisölle sulattelua varten. |
Jesus Muerte 31.01.2005 17:23:21 | |
---|
En ymmärrä, miten tuo rokkareiden toiminta sitten poikkeaa juontamisesta niin, ettei sitä voi sanoa juontamiseksi. Minä puhunkin nyt vain siitä itselleni sanasta 'juonto' syntyvästä mielikuvasta. Se ei vaan minun päässäni millään tavalla assosioidu rock-keikkaan. Lähinnä siitä syystä, että mielestäni juonnon tekee erillinen juontaja, ei yhtyeen laulaja tai muu jäsen. Tsekkaa Impishin uusi demo!
http://www.impish-band.com |
Von Blåmberg 02.02.2005 23:50:36 | |
---|
Maynard Toolin keikalla Provinssissa: "We could turn this to a costume party, what do you say? Or of course you can take all your clothes off and start making love... or both!" Practise makes pervert |
Fortune 03.02.2005 10:57:36 (muokattu 03.02.2005 10:58:41) | |
---|
Kielipoliisin ylikonstaapelien johtokunnan kahvinkeittäjien mietintö 27/1/05 §3 kohta 4: Minua rasittaa se, mihin suomenkieli onkaan menossa. "Parhaat spiikit"?!? Miksei vaikkapa parhaat juonnot? Kun asialle kerta on suomenkielinen vastine, miksei sitä voi käyttää? Aivan kuten tulostimella tulostetaan, eikä printterillä printata. Kuulostaa tyhmältä. Ei tässä mitään uusia sanoja vaadita, mutta noille sanoille on jo vakiintuneet suomalaiset vastineet.
Kielipoliisille tiedoksi, että sana "suomen kieli" kirjoitetaan erikseen. EDIT: Ja johan se siellä tulikin aiemmin :) Ja toisekseen, kieli ja sanasto eivät ole staattisia, vaan elävät. Ja kolmanneksi, internetin keskustelupalstalla käytettävä kieli on mielestäni varsin joustavaa, jos joustoa käytetään osaavalla tavalla. Spiikki, bändäri, pedalboard jne. ovat vakiintuneita termejä, joista kaikki tietävät heti, mistä puhutaan. Eräänlaista jargonia siis ja käyttö on varsin hyväksyttävää. Eri asia olisi, jos mentäisiin esittämään sama kysymys musiikintekemisestä mitään tietämättömille maallikoille ja esimerkiksi päivälehdessä. Käytettävä kieli riippuu kielenkäyttötilanteesta. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Prowleri 05.02.2005 02:25:49 | |
---|
Yhtäkkiä tulikin mieleen Liimatta Lutakossa. Joku yleisön edustajista huusi "Soittakaa vanhoja biisejä!" johon Liimatta totesi tylysti "..vanhat biisit o levyllä." ja taisi vuorossa olla joku tuoreehko kipale taas :) "Ei niin, mutta ei toki huonoakaan. Eivät soittimet yleensäkään tee kenestäkään yhtään mitään." -Ylläri |
Anzuman 08.02.2005 13:38:33 | |
---|
Aleksi Laiho Provinssirockissa "Nyt huudetaan niin että kaikki kuollaan!" Ja Wirmanin soitellessa Rainbow in the Darkia "Sä et edelleenkään soita Diossa!" |
Ostinaatio 08.02.2005 19:33:14 | |
---|
Liimatalta ja Juha Kuhalta on melkeen tullu noi parhaat löpinät kuultua. Mieleen on jäänyt Juha Kuha:n vakuuttavat "HILJAA!" huudot semifinaalissa, kun yleisö yrittää aploodeerata. Myöskin Liimatan pitämä välispiikki siitä ovatko välispiikit kunnon vastinetta rahalle oli hupaisa. Ei voi kyllä sanatarkkaan mitään muistaa. "Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein |
kurpitsapää 08.02.2005 19:46:13 | |
---|
tuli tämmönen tuossa äsken mieleen: oltiin salossa (kotipaikkakuntani, valitetttavasti) keikalla yhdessä baarissa, ekan biisin jälkeen laulaja tokaisi että: "hyvää iltaa, perniö" tää ei oo varmaan muiden ku salonseutulaisten mielestä hauska... jos niittenkään. ai niin, kaveri oli yleisön joukossa ja kerto myöhemmin että yks muija oli kuulemma huutanu sieltä että "salo!" guns don't kill people, APES with guns kill people! |
JuhaPK 08.02.2005 20:56:13 | |
---|
tuli tämmönen tuossa äsken mieleen: oltiin salossa (kotipaikkakuntani, valitetttavasti) keikalla yhdessä baarissa, ekan biisin jälkeen laulaja tokaisi että: "hyvää iltaa, perniö" Tämähän jo ihan perinteinen, jota olen useammankin bändin kuullut käyttävän. Yksi versio taisi olla: "Mikä meininki Peräseinäjoki!?" Tai jotain siihen suuntaan. Ja paikka oli luonnollisesti Seinäjoki. Ja yleisön huutojen määrä on aina kovin vaihtelevaa :) Sitä sitten tiedä ketä tuon joskus keksinyt on, vaiko lieneen sitten jokaisen ihan oma idea. |
miän vain 08.02.2005 22:15:04 | |
---|
Liimatalta ja Juha Kuhalta on melkeen tullu noi parhaat löpinät kuultua. Muistelen, että näin kävi - saattaa olla kyllä yhdistelmä eri keikoilta. Kuitenkin. Liimatta esittelee bändin: hyvää iltaa, me olemme hekuman huipulle päästessä hiljaa uikuttajat. Pari biisiä soittavat. Sitten Krutsin huikkaa: sano top, kun olet huipulla - ja Sukututkimus lannistaa kehiin. Heh. Juha Kuhan selityksiä kuuntelee kanssa mielellään. Etenkin kun se vetää silä tylytysäänellä, ja sitten onnistuu vääntämään sellaisen lauserakennehelvetin, ettei sieltä osaa ulos tyylikkäästi. Nyt ei kyllä muistu mitään kivaa, tietenkään. |