Vapour 21.01.2005 18:24:50 | |
---|
Missäpäin, mieluiten Helsingissä on mahdollisuus tehdä kitaroita? Ei jotenkin innosta omia tiloja ja kaluja, vielä, ostaakaan.Yritin haulla etsiä, menestys oli huono. En ole kitaraa eläissäni tehnyt, joten kysynkin Teiltä, jotta onko jollain hyviä kokemuksia ensikitaran rakentamisesta pelkästään netti- yms. ohjeiden avulla, ilman kursseja? Tietysti edullistakin saisi olla, persaukinen opiskelija kun olen. |
justus5 22.01.2005 12:27:33 | |
---|
Missäpäin, mieluiten Helsingissä on mahdollisuus tehdä kitaroita? Helsingin tilat taitavat olla hyvin pitkälti nuorille ja työttömille suunnattuja. Itse olen käynyt Espoon Nikkariverstaalla tuntilaskutuksena tekemässä omaa projektiani aina silloin tällöin ja olen ollut ihan tyytyväinen. Sijainti on vaan hieman syrjäinen, mutta dösällä(kin) pääsee kyllä perille. Tuolta löytyy melkeinpä kaikki laitteet mitä toivoa saattaa ja 'ohjaajat' auttavat jos tulee pulmia. ..onko jollain hyviä kokemuksia ensikitaran rakentamisesta pelkästään netti- yms. ohjeiden avulla, ilman kursseja? Oma tausta on Melvyn Hiscockin "Build your own electric guitar"-kirja, ala-asteen puutyötunnit ja 'jokunen' tunti netissä roikkumista + ihmettelyä ja toistaiseksi ei ole tullut pahempia kämmejä tehtyjä, joten vielä voidaan puhua hyvistä kokemuksista ;). Mainintana tässä voisin sanoa että tuosta kirjasta ei omalla kohdalla ole juurikaan ollut hyötyä - monet sitä ovat kyllä kehuneet.. Remember to rebel against authorities, kids! |
Nostan ylös... Tosiaan, kiinnostaisi kuulla useampiakin mietteitä "independent" -ensiprojekteista. Myös mikkien ja vahvistimien (Uraltone jr. erityisesti) tekemisestä. Saisin kenties lisää varmuutta lähteä duunaamaan, tai sitten järkeä ja kärsivällisyyttä odottaa jonkinlaista kurssia (työväenopistot??). Näkö ja luulo ovat ihmisen vahvimmat aistit. Niillä kuulee ne hienoimmatkin vivahteet. |
efunkelist 26.01.2005 17:39:01 | |
---|
No tuo uraltone jr vaikuttaa erinomaiselta valinnalta ekan vahvarin projektiksi, aion sellaisen itsekin joku päivä tehdä. Aiheesta on myös lehtiartikkeli, tsekkaa viimeinen rytmi-lehti. Siinä on kolmiosainen artikkeli jossa aiheeseen aiemmin vihkiytymätön rakentaa uraltone juniorin. Kalamies#9 >-)))> Pastilli? Tästä tietoa rauhasta. |
Vapour 27.01.2005 20:08:04 | |
---|
Kertoisitteko, jos tiedätte noin lonkalta, onko Helsingin jossain opistossa tms. tulossa lähitulevaisuudessa kitaranrakennuskursseja? Itse en Helsingistä tiedä, kuin työväenopiston, enkä löytänyt Googlella toimivia sivuja (opisto.hel.fi ei toiminut). Hjälp behövs!! Näkö ja luulo ovat ihmisen vahvimmat aistit. Niillä kuulee ne hienoimmatkin vivahteet. |
m6mm 27.01.2005 21:20:48 (muokattu 27.01.2005 21:23:08) | |
---|
En ole kitaraa eläissäni tehnyt, joten kysynkin Teiltä, jotta onko jollain hyviä kokemuksia ensikitaran rakentamisesta pelkästään netti- yms. ohjeiden avulla, ilman kursseja? No, pelkästään tämän palstan juttujen lukemisella oppii tärkeimmät. Itse en oo tainnut muuta lukeakaan, lukuun ottamatta joitain tänne laitettuja linkkejä.Silti sain mielestäni ihan hyvän pelin tehtyä. Ja jos kesken rakentamisen tulee joku ongelma, uskoisin, että monet tämän alueen lukijoista auttaa jos kysäsee vaikka pikaviestillä. Edit. Tein myös yläasteella kanteleen(hoho) ilman mitään sen kummempaa opastusta. Katselin vain valmiista mallia... Kannattaa siis luottaa omiin taitoihin, ja varmasti monet auttaa tarvittaessa. Oho,wau! |
Vapour 28.01.2005 15:42:04 | |
---|
No, pelkästään tämän palstan juttujen lukemisella oppii tärkeimmät. Itse en oo tainnut muuta lukeakaan, lukuun ottamatta joitain tänne laitettuja linkkejä.Silti sain mielestäni ihan hyvän pelin tehtyä. Minkä mallinen tuote oli kyseessä? Itselläni ajatuksissa on Talman -mallinen sähkis kiinteällä tallalla. Tavoitteena on myös veistellä muotoiltu kaulaliitos. Kuinka järkevä ensiprojekti tämä on teidän kokeneempien mielestä? Näkö ja luulo ovat ihmisen vahvimmat aistit. Niillä kuulee ne hienoimmatkin vivahteet. |
m6mm 28.01.2005 18:15:00 | |
---|
Minkä mallinen tuote oli kyseessä? Itselläni ajatuksissa on Talman -mallinen sähkis kiinteällä tallalla. Tavoitteena on myös veistellä muotoiltu kaulaliitos. Kuinka järkevä ensiprojekti tämä on teidän kokeneempien mielestä? Itse alotin siitä missä aita on matalin, eli telen tein. Jos työkalut kädessä pysyvät, voi varmasti tehdä mitä vain. Ei kitara loppujen lopuksi kovin mahdoton ole rakentaa. Seuraavaksi on tulossa luultavasti lespa, osittain ontolla kopalla ja f-aukolla. Pulttikaulalla varustettu kitara oli odotuksiini nähden niin helppo, että nyt on saatava haastetta. ;) Oho,wau! |