LaXu 26.01.2005 14:33:09 (muokattu 26.01.2005 14:33:34) | |
---|
Totta! Nyt arvot koetukselle, jos tässä olisi ylivoimaisesti maailman paras saundi niin vaihtaisitko vatkainta? http://www.carverdoug.com/wang.html Totta helvetissä! Sitä paitsi tuossa kitarassa on munaa! ;) |
Explorer 26.01.2005 15:03:21 | |
---|
Eikä kun Jazz Blues tulee JB:stä mikä taas tuli Jeff Beckistä. JB varmaan tuli Beckistä, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa mihinkään, että sen mikin NIMI ei ole koskaan ollut Jeff Beck vaan se on alusta alkaen ollut JB. Mutta edelleenkään sillä ei ole mitään väliä. Ei niin. (sarkasmi)Mulla on yhdessä kitarassa muuten tallassa EMG Jeff Hanneman -malli, mikä on hyvä mikki myös, ja kaverin stratossa on Fenderin SRV-mikit.(/sarkasmi) This fractal illusion burning away all structure toward the obscene. |
Gypsy 26.01.2005 15:08:00 | |
---|
Ei niin. (sarkasmi)Mulla on yhdessä kitarassa muuten tallassa EMG Jeff Hanneman -malli, mikä on hyvä mikki myös, ja kaverin stratossa on Fenderin SRV-mikit.(/sarkasmi) Ja EMG 81 on alunperin suunniteltu ja tehty Jeff Hannemanille niinkun JB on Jeff Beckille? |
Juzzu 26.01.2005 15:11:00 | |
---|
Ja EMG 81 on alunperin suunniteltu ja tehty Jeff Hannemanille niinkun JB on Jeff Beckille? Eikä Fenkun SRV-settiä ole koskaan tehty Stevielle. Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen |
Explorer 26.01.2005 15:14:19 (muokattu 26.01.2005 15:15:58) | |
---|
Ja EMG 81 on alunperin suunniteltu ja tehty Jeff Hannemanille niinkun JB on Jeff Beckille? Mielenkiintoinen logiikka. Kutsutko kaikkia lankkusähkökitaroita Les Pauleiksi, koska Les Paul keksi lankkusähkökitaran idean? EDIT: sähkökitara=lankkusähkökitara This fractal illusion burning away all structure toward the obscene. |
Gypsy 26.01.2005 15:19:47 (muokattu 26.01.2005 15:20:23) | |
---|
Mielenkiintoinen logiikka. Kutsutko kaikkia lankkusähkökitaroita Les Pauleiksi, koska Les Paul keksi lankkusähkökitaran idean? Kutsunko mä kaikkia mikkejä Jeff Beck malleiks? Tai edes humbucker mallisia? |
Juzzu 26.01.2005 15:21:34 (muokattu 26.01.2005 15:23:04) | |
---|
Kutsutko kaikkia lankkusähkökitaroita Les Pauleiksi, koska Les Paul keksi lankkusähkökitaran idean? Kutsutko sinä Tokain Les Paul-kopioita Les Paul -malleiksi, ovathan ne kopioita Gibsonin kopioista? Jos kutsut, niin miksei samalla JB:tä voisi kutsua Jeff beck -malliksi. Parempihan sitä on näin kutsua kun sentään on autenttinen kopio esikuvastaan toisin kuin Tokain LP.
Kutsunko mä kaikkia mikkejä Jeff Beck malleiks? Tai edes humbucker mallisia? Heh.. :o) Mä alan tästä lähin kutsumaan kaikkia humppareita Seth Lovereiksi! Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen |
Juzzu 26.01.2005 15:22:08 (muokattu 26.01.2005 15:22:18) | |
---|
damn... Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen |
Explorer 26.01.2005 15:24:37 | |
---|
Kutsutko sinä Tokain Les Paul-kopioita Les Paul -malleiksi, ovathan ne kopioita Gibsonin kopioista? Kutsun niitä Tokai Love Rockeiksi, koska niin niiden lavassakin lukee. Jos kutsut, niin miksei samalla JB:tä voisi kutsua Jeff beck -malliksi. Kutsun sitä Seymour Duncan JB:ksi, koska niin sen mikin pakkauksessa ja Duncanin veppisivulla lukee. This fractal illusion burning away all structure toward the obscene. |
Juzzu 26.01.2005 15:25:35 (muokattu 26.01.2005 15:25:52) | |
---|
Kutsun niitä Tokai Love Rockeiksi, koska niin niiden lavassakin lukee. Kutsun sitä Seymour Duncan JB:ksi, koska niin sen mikin pakkauksessa ja Duncanin veppisivulla lukee. Täsmällisyyttä! :o) Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen |
Täsmällisyyttä! :o) Näino! This fractal illusion burning away all structure toward the obscene. |
Gypsy 26.01.2005 15:34:29 (muokattu 26.01.2005 15:40:30) | |
---|
Kutsun sitä Seymour Duncan JB:ksi, koska niin sen mikin pakkauksessa ja Duncanin veppisivulla lukee. Kutsu vaikka peräreiäks jos tulee painovirhe. Älä kuitenkaan sekota mun ajatuksia noihin hanneman vertauksiis kun ne ei ollenkaan käy yksiin. Ne on Jeff Beckin nimikirjaimet ja malli on suunniteltu Jeff Beckille. Se on mulle yks ja sama mitä merkityksiä Seymour Duncan tripeillään niille keksii. |
Gypsy 26.01.2005 15:48:40 (muokattu 26.01.2005 15:56:18) | |
---|
|
Tompsi 26.01.2005 16:00:09 | |
---|
|
McNulty 26.01.2005 22:13:53 | |
---|
Japsi-Tokait "sisältävät" kahta erilaista mikkiä... MK-3 niissä halvemmissa ja MK-2 kalliimmissa. MK-2 mikit toimii ihan kiitettävästi kotona, reeniksellä ja keikallakin. Mikit ovat kuitenkin vain yksi osa sitä saundia johon vaikuttaa kaikki muutkin soittajan sormista aina kaiutinelementtiin asti. Itse olin ainakin kovin tyytyväinen Tokai LC80:n kokomahonkiseen bodyyn ja mk2-mikkien saundiin. Ei turhia hurinoita eikä surinoita ja olivat riittävän erottelevat mikit. |
Arabian Lauri 27.01.2005 08:16:16 | |
---|
Als48:ssa on MK4:t ja Ls-XX ja Lc-XX malleissa tällä hetkellä MK2:t valmistaja on Gotoh. Soundi lähtee sormista, mutta jostain syystä mikeissä on kuitenkin eroa, toisista lähtee piskuinen pihinä, toisesta vahva. Ero on lähinnä siinä miten hyvältä jollain mikillä soittaminen tuntuu. Sormissa?!? Jos saman vahvistimen läpi pitää soittaa huonomikkisellä ja hyvämikkisellä kitaralla, niin minä ainakin haluan mieluummin soittaa sillä hyvämikkisellä. Outo juttuko? Mutta wittu että jaksatte jauhaa tosta JB-jutusta. Tuonkin ajan olisi voinut käyttää paremmin, vaikka nyt sitten tatsin hiomiseen. ü On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä! |
Sintti 27.01.2005 08:36:55 (muokattu 27.01.2005 08:37:24) | |
---|
Mutta wittu että jaksatte jauhaa tosta JB-jutusta. Tuonkin ajan olisi voinut käyttää paremmin, vaikka nyt sitten tatsin hiomiseen. ü Nii, tai piereskelyyn ja kattoon syleskelyyn. EDIT: On muuten vittu aika ohvitopikiksi menny tämä jo. Don't be stoopid now! |
carlos 11.03.2005 19:14:09 | |
---|
Enpä oo koskaan pahemmin mikkeihin perehtynyt, joten kertokaahan viisaammat minulle kysymykseen vastaus. Onko näissä tokain halvimmissa malleissa tokain omavalmistamat mikit, vai minkä merkkisiä ne ovat? Itellä on Ls-70 ja mikeiksi ilmoitetaan PAF-vintage MK3 Pickups. repikää siitä. niin ja mikkituntemukseni parantuu kyllä huomattavasti, kunhan ehdin kesällä eri merkkejä ja malleja testailla :) I can't hide but I can run for miles |
fox 11.03.2005 19:25:49 | |
---|
Enpä oo koskaan pahemmin mikkeihin perehtynyt, joten kertokaahan viisaammat minulle kysymykseen vastaus. Onko näissä tokain halvimmissa malleissa tokain omavalmistamat mikit, vai minkä merkkisiä ne ovat? Itellä on Ls-70 ja mikeiksi ilmoitetaan PAF-vintage MK3 Pickups. :) No juu, ne ei kyllä ilmoita valmistajaa, mutta lienee joku suurempi kaukoidän laitos, saattaa olla Maxxon, joka tekee useallekin valmistajalle mikkejä.. Toki mahdollista on, että nuo halvemmat versiot on jonkun täällä tuntemattoman massavalmistajan tekemiä. Niinkuin tässä on jo useasti todettu, mikki on mikki, käämilankaa kelalla ja magneetit.. Tuo usein mainittu liian suuri kiertoherkkyys korjaantunee vahauksella, mutta on syytä olla perinpohjainen siinä. Syy ujellukseen tulee eräitten mikki-gurujen mukaan suurista käämimisnopeuksista, tulee kelasta sellainen "spongy" eli joustavahko. Ja tuohonhan vaatii tietenkin se, että sitä valmistuskapasiteettia vaaditaan tehtaalta paljon. Eli vastaus kysymykseen jää kyllä saamatta, tarkan tiedon puuttuessa. Saattaa olla Japanin Maxxon, mutta voi aivanhyvin olla Korean joku tuotantolaitos, vaikka Saejin. =) |
carlos 11.03.2005 19:37:25 | |
---|
No juu, ne ei kyllä ilmoita valmistajaa, mutta lienee joku suurempi kaukoidän laitos, saattaa olla Maxxon, joka tekee useallekin valmistajalle mikkejä.. ........... Kiitoksia! Onneksi täältä löytyy myös henkilöitä, jotka eivät pelkästään esitä tietävänsä asioista :) Mikeissäni ei mitään vikaa ole, eivät ne lähde kiertämään tai muuta vastaavaa. Mutta pitää kyllä testailla jotain ns. laatumikkejä. I can't hide but I can run for miles |