Aihe: Damn Seagulls
1 2 3 4 5 6
justus5
18.01.2005 18:24:42
Mites tuo nyt pitäis tulkita?

Mitenniin? En ollut pumppua aikaisemmin nähnyt mutta hyvältähän se kuulosti. Tosin siinä vaiheessa kun pääsin juoneen mukaan, eli n. 14 minuutin setin jälkeen, laulaja sanoo että "noniin, sitten illan vika biisi"

Sen takia "lyhyt ja ytimekäs".
Remember to rebel against authorities, kids!
Sarko
21.01.2005 12:09:09
Hieno, hieno bändi.
"Rock is dead" - Billy Gorgan, "Billy Gorgan is dead" -Rock
Tympee Huttunen
26.01.2005 10:16:28
Tuntuu olevan Rumbalaisten lempibändejä (kaveribändejä) taas(?).

En biisin biisiä ole kuullut mistään ja ensimmäinen levykin tuli vasta, mutta jotenkin sitä on jo nyt saanut bändistä lukea liikaakin.
Feggy
26.01.2005 10:35:55 (muokattu 26.01.2005 11:37:41)

Tuntuu olevan Rumbalaisten lempibändejä (kaveribändejä) taas(?).

En biisin biisiä ole kuullut mistään ja ensimmäinen levykin tuli vasta, mutta jotenkin sitä on jo nyt saanut bändistä lukea liikaakin.

Rumba on ketterä rockin ajankohtaislehti, jossa tykätään hyvistä bändeistä, joissa on hyviä tyyppejä. Pitäiskö Rumban kehua huonoja bändejä ja olla niiden kanssa kavereita? Soundissa tykätään tamperelaisista bändeistä, joiden kanssa ollaan kavereita ja Suessa tykätään turkulaisista bändeistä, joiden kanssa ollaan kavereita. Ja kaikkien kolmen suhteen on paaaljooon poikkeuksia. Kuten esimerkiksi se, että Rumban päätekijät ovat kotoisin Tampereelta.
Less is more.
Tympee Huttunen
26.01.2005 11:13:40
Rumba on ketterä rockin ajankohtaislehti, jossa tykätään hyvistä bändeistä, joissa on hyviä tyyppejä. Pitäiskö Rumban kehua huonoja bändejä ja olla niiden kanssa kavereita. Soundissa tykätään tamperelaisista bändeistä, joiden kanssa ollaan kavereita ja Suessa tykätään turkulaisista bändeistä, joiden kanssa ollaan kavereita. Ja kaikkien kolmeen suhteen on paaaljooon poikkeuksia. Kuten esimerkiksi se, että Rumban päätekijät ovat kotoisin Tampereelta.

Joo onhan se näinkin ehdottomasti. Turha sitä täällä minun valitella tämän enempää. Siksi näin turkulaisena kannankin korteni kekoon ja lopetin Rumban tilauksen.
Feggy
26.01.2005 11:40:02

Joo onhan se näinkin ehdottomasti. Turha sitä täällä minun valitella tämän enempää. Siksi näin turkulaisena kannankin korteni kekoon ja lopetin Rumban tilauksen.

Odotan innolla mitä Sue ja Soundi sanovat Damn Seagullsista...
Less is more.
Tympee Huttunen
26.01.2005 11:48:21 (muokattu 26.01.2005 11:49:52)
Odotan innolla mitä Sue ja Soundi sanovat Damn Seagullsista...

Kolme tähteä taisi Soundikin antaa. Pointti olikin se, että Rumbasta on saanut jo liiankin kauan jo lukea juttua bändiläisten toilauksista ja alkaa vähän kyllästyttää. Käsittääkseni bändikin haluaisi tulla enemmän tunnetuksi musiikistaan kuin Maija Vilkkumaa-jutuista?

Tulee vähän mieleen Manboyn ensimmäisen levyn aikaiset jutut.

Lopettamispäätöksen aiheutti tietenkin muutkin asiat. Hamaran julkaiseminen ei ehkä ollut eniten minun mieleen Rumban tilaajana. Rumbasta hävisi miltei tyystin nämä raskaampien yhtyeiden levyarviot yms.
Janne F
26.01.2005 12:05:45
Pointti olikin se, että Rumbasta on saanut jo liiankin kauan jo lukea juttua bändiläisten toilauksista ja alkaa vähän kyllästyttää.

Kolme Damn Seagullsin tempausta on raportoitu Nisse M:n palstalla: Jelmun Jonnan päälle kuseminen ja siitä seurannut porttikielto Lutakkoon, Lutakon kakkaa munassa -kepponen ja tää kuuluisa Maija Vilkkumaa -episodi.

Mun mielestä se olisi ollut väärin, jos Nisse M olisi jättänyt kertomatta nämä episodit.

Jos sitten muut lehdet kertoo näistä Nissen raportoimista tapahtumista kaikissa Damn Seagulls -haastatteluissa ja jopa levyarvioissa, turha siitä on Rumbaa syyttää.

Käsittääkseni bändikin haluaisi tulla enemmän tunnetuksi musiikistaan kuin Maija Vilkkumaa-jutuista?

Krhm. Käsittääkseni bändi on kyllä "tiedottanut" mokistaan ihan itse...
Feggy
26.01.2005 12:09:44

Jaa jaa. Nyt olen kuullut yhtyeeltä peräti yhden biisin ja hyvältä kuulosti. Pitänee kuulla lisääkin tai mennä peräti keikalle:

DAMN SEAGULLS tällä viikolla:

26.1. Tampere, Klubi
27.1. Turku, Klubi
29.1. Helsinki, Kipsari
Less is more.
Tympee Huttunen
26.01.2005 12:10:15
Krhm. Käsittääkseni bändi on kyllä "tiedottanut" mokistaan ihan itse...

Tiedottanut suoraan teille?:) En nyt ole ihan varma, mutta olin lukevinaan uusimman Rumban Damn Seagulls-jutusta jotain joka viittasi tähän musiikki vs. juorut-juttuun(?).
parinc.
27.01.2005 18:46:55 (muokattu 27.01.2005 18:47:10)
joskus parisen vuotta sitten nähnyt DS:n keikalla, mutta muuta ei 'erinäisistä syistä' johtuen jäänyt päähän kuin kova meteli ja hyvä meininki.

Kiinnostus heräsi taasen kun olen lukenut parista-kolmesta lehdestä Afghan Whigs -vertauksia, mahtaako näissä olla perää?
aivokuolio
28.01.2005 12:29:21
Ja niinkuin minä ajattelin että joko se Rumban lokkiesittely olisi ohi, niin uusi numero näyttäisi sisältävän seuraavanlaista:

Live - Damn Seagulls, Tavastia - Tampere
Uutisaiheita - Lokit juhlivat railakkaasti.

Ja eiköhän tuolla "tulevaisuuden tusinoissa" ole jossain rokkipuolella tulevina jeesuksina samainen sakki. Bändiä en niinkään vastustele, en vaan tajua mitä ihmeellistä se on tehnyt että pitää nostaa esille joka numerossa, jopa kansikuvan verran. Toisaalta itse levy taisi kerätä samaisessa lehdessä vain kolme tähteä. Samaan aikaan oululainen Ruotomieli-orkesteri sai viisi tähteä ja "vuoden kotimainen levy"-tittelin arvostelijalta, mutta bändi ei ole saanut huomiota kuin pienen esittelyn verran. Aika ristiriitaista.
mustan huoneen testi.
Tympee Huttunen
28.01.2005 12:37:40
Ja niinkuin minä ajattelin että joko se Rumban lokkiesittely olisi ohi, niin uusi numero näyttäisi sisältävän seuraavanlaista:

Ja eiköhän tuolla "tulevaisuuden tusinoissa" ole jossain rokkipuolella tulevina jeesuksina samainen sakki. Bändiä en niinkään vastustele, en vaan tajua mitä ihmeellistä se on tehnyt että pitää nostaa esille joka numerossa, jopa kansikuvan verran. Toisaalta itse levy taisi kerätä samaisessa lehdessä vain kolme tähteä. Samaan aikaan oululainen Ruotomieli-orkesteri sai viisi tähteä ja "vuoden kotimainen levy"-tittelin arvostelijalta, mutta bändi ei ole saanut huomiota kuin pienen esittelyn verran. Aika ristiriitaista.

Tässä aika paljon samaa mitä minäkin mietin. Kääntyy itseään (bändiä) vastaan liika hypettäminen. Sitä vihaa bändiä jo ennen sen kuulemista. Tätä voisi verrata ihan soittolistaan. Yhden biisin voimasoitto alkaa vituttaa niin paljon, että levykin jää sinne hyllylle.

Flaming Sideburnsistakin sai lukea välillä aivan liikaakin juttua. Onneksi sentään siihen sitten tutustuin. Mainio bändi, kuten varmaan Damn Seagullskin.
Janne F
28.01.2005 13:07:31
Ihan ekaksi tehtäköön vielä selväksi, että mä en puhu tässä(kään) viestiketjussa Rumban edustajana, vaan ihan omana itsenäni.

Ja eiköhän tuolla "tulevaisuuden tusinoissa" ole jossain rokkipuolella tulevina jeesuksina samainen sakki.

Ei ole. Viime tai toissa vuonna olisi voinut ollakin.

Bändiä en niinkään vastustele, en vaan tajua mitä ihmeellistä se on tehnyt että pitää nostaa esille joka numerossa, jopa kansikuvan verran.

Heitäpä joku muu yhtä kiinnostava julkaisu joulukuun lopusta/tammikuun alusta. Vuodenvaihde on levyrintamalla kuollutta aikaa, kun joulumarkkinoille julkaistut levyt on käsitelty, ja kevään julkaisupiikkiin on vielä aikaa.

Siinä "Lokit juhlivat railakkaasti" -jutussa muuten puhuttiin paitsi Seagullsista, myös R&P-festarista (ja esim. paljastettiin Tehis-Matin uuden bändin nimi). Ja jos joku yhtye soittaa debyyttilevynsä julkaisukeikan loppuunmyydylle Tavastialle, kyllä siitä keikasta mun mielestä pitää kirjoittaa. Sellaista ei meinaan tässä maassa usein tapahdu.

Toi puhe ylihypettämisestä ja sen aiheuttamasta vitutuksesta on ihan totta. Sen takia mä en ole enää muutamaan vuoteen NME:täkään jaksanut lukea satunnaista selailua enempää.

Mut jos pitää valita lupaavien tulokkaiden aktiivisen tonkimisen ja dinosaurusten pientenkin nytkähdysten raportoimisen välillä, niin kyllä mä valitsen mieluummin ensimmäisen vaihtoehdon - vaikka niitä ylilyöntejä välillä tulisikin.
aivokuolio
28.01.2005 13:26:42
Mut jos pitää valita lupaavien tulokkaiden aktiivisen tonkimisen ja dinosaurusten pientenkin nytkähdysten raportoimisen välillä, niin kyllä mä valitsen mieluummin ensimmäisen vaihtoehdon - vaikka niitä ylilyöntejä välillä tulisikin.

No mutta vastaas vielä siihen, että miksi juuri Damn Seagulls eikäpä vaikka Ruotomieli, joka saman lehden arvioissa on saanut huomattavasti paremmat arvosanat ?(5/5 sekä "vuoden kotimainen levy") Lupaava tulokas tuokin.
mustan huoneen testi.
Rattata
02.08.2006 18:30:28
Nostanpa tämän vanhan ketjun sillä nyt Damn Seagullsilta on kuultavissa tuleva sinkku, The Beat nimeltään. Tuolta noin: http://www.myspace.com/damnseagulls

Täytyy sanoa että kuulostaa aivan loistavalta, paranee vain mitä enemmän kuuntelee. Mukavan rento meininki. Pitkästä aikaa kuuntelin tänään myöskin One Night At Sirdie'siä ja toimihan se vieläkin erittäin hyvin. Tuleva levy menee aivan varmasti hankintaan.
"Tämä triidi muuttaa koko elämäsi!" - JCM
"Sori, Commando muutti jo." - Seppo_Howitzer
Kuuntele
Mechanizm
02.08.2006 20:39:50 (muokattu 02.08.2006 20:46:03)
Nostanpa tämän vanhan ketjun sillä nyt Damn Seagullsilta on kuultavissa tuleva sinkku, The Beat nimeltään. Tuolta noin: http://www.myspace.com/damnseagulls

Täytyy sanoa että kuulostaa aivan loistavalta, paranee vain mitä enemmän kuuntelee. Mukavan rento meininki. Pitkästä aikaa kuuntelin tänään myöskin One Night At Sirdie'siä ja toimihan se vieläkin erittäin hyvin. Tuleva levy menee aivan varmasti hankintaan.

Mä tykkään kovasti. Koskahan levy mahtaa tulla?

e: Tulee vahvasti The Solution mieleen
"Brand-new, she was. She had the smell of a brand-new car. That's just about the finest smell in the world, 'cept maybe for pussy." - George LeBay
Rattata
03.08.2006 09:51:04
Koskahan levy mahtaa tulla?

Kuulemma ens vuoden alussa.
"Tämä triidi muuttaa koko elämäsi!" - JCM
"Sori, Commando muutti jo." - Seppo_Howitzer
Kuuntele
Vainhaalee
03.08.2006 12:58:28
Damn Seagullsilta on kuultavissa tuleva sinkku, The Beat nimeltään.

Ja hyvältähän tuo kuulosti! Odottelemaan uutta levyä...
Inspiration for birth control
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)