Aihe: Pat Metheny-The Way up
1 2
Notefix
25.01.2005 19:11:13 (muokattu 25.01.2005 19:20:35)

Saaskeli kun kuulostaakin makeelta ja tuoreelta...aikamoinen järkäle!! Edellinen oli vähän pettymys, mutta tästä voin kyllä pitää. AInoa ongelma on vaan se että informaatiota ja nuotteja on sellainen määrä että noten pää menee ihan pyörälle..vaatii aika usean kuuntelukerran. Ei voi kun nostaa hattua kun jäbät koko ajan keksii uutta. Ja ei tälläkään kertaa kiertua ulotu Suomeen, prkl!
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
Notefix
25.01.2005 22:58:14

Mikä tää o?

PMG:n uusin levy. Yks ainoa 4-osainen biisi.
blastoff
25.01.2005 23:51:59 (muokattu 27.01.2005 14:45:27)
Ekan osan voipi kuunnella täällä: http://www.npr.org/programs/asc/archives/lookahead05/

EDIT: linkki vaihtui
"Hey, It's the sun and it makes me shine"
mr.muzak
26.01.2005 01:07:44
Piti itekin tsekata kun Note suosittelee, kaikki tähän mennessä olleet huippuja, tämäkin, plussaa sait!:)
Jucciz
26.01.2005 23:59:21
Heei! Se on tullut.. ja cdon.com esiin heti!
kalamies#11 >-)))>
« bändi · kalusto · räpellystä »
JC
27.01.2005 00:16:46
CDON:in tilausstatukseni kertoo, että "tavaroita pakataan". Hieman yllätyksettömän Speaking of Now -levyn jälkeen odotukset ovat korkealla The Way Upin suhteen.
Meisseli
27.01.2005 10:41:48

Methenyltä muuten kannattaa tsekata sellanen akustinen levy nimeltä Map of the world. Upeaa kitaransoittoa. pelkkä kitara (akustinen) ja jotain viulutaustoja siellä täällä.
Mull' on rytmi veressä, ja housut jalassa! www.strangefruitband.net
Notefix
27.01.2005 13:37:06 (muokattu 27.01.2005 17:11:59)

CDON:in tilausstatukseni kertoo, että "tavaroita pakataan". Hieman yllätyksettömän Speaking of Now -levyn jälkeen odotukset ovat korkealla The Way Upin suhteen.

Mä oon kuunnellu aika paljon tätä ny pari päivää, ja koko ajan tulee uutta juttua vastaan. Tää on ehkä kompleksein PMG levy, vaikka tavallaan siinä on ehkä jopa hipeus minimalismia toistuvien äänien muodossa. Itte diggaan edelleen paljon...vaikka ei ole helpoin platta tää. Nousee niskakarvat monissa kohdissa...pitkiä kehittelyjä. Siin vikassa osassa ku tulee se mikä lie F#m11 tms, niin jäi kyllä suu auki...
mr.muzak
27.01.2005 14:39:27
Mä oon kuunnellu aika paljon tätä ny pari päivää, ja koko ajan tulee uutta juttua vastaan. Tää on ehkä kompleksein PMG levy, vaikka tavallaan siinä on ehkä jopa hipeus minimalistmia toistuvien äänien muodossa. Itte diggaan edelleen...vaikka ei ole helpoin platta tää. Nousee niskakarvat monissa kohdissa...pitkiä kehittelyjä. Siin vikassa osassa ku tulee se mikä lie F#m11 tms, niin jäi kyllä suu auki...

Vähän tulee Yellowjackets:t paikotellen mieleen, vaikkapa se politics:n tortoise&hare tms. mikä se olikaan..ai hitto, mullahan on siitä transkribointi vielä kesken.
Jucciz
15.02.2005 14:14:02
Ja ei tälläkään kertaa kiertua ulotu Suomeen, prkl!

Käväistäänpä Ruotsin puolella katsastamassa keikka. Samanlaiseen ratkaisuun päädyin edellisenkin PMG-levyn kiertueen kanssa: varasin konserttiliput netin kautta, lensin Tukholmaan keikalle ja tulin laivalla takaisin. Aivan upea keikka, kesti kolme tuntia. Olen valmis tekemään saman uudestaan.

Kylläpä tällä levyllä onkin paljon materiaalia. Kestää varmasti kuuntelua pitkään. Huomasiko joku, että levyn kakkosraidan kohta 6:44 -> 8:40 on kyllä niin Pekka Pohjolaa että ihan kylmät väreet tuli. Soundit vaan on Methenyä, mutta nuo sointujutut on aivan kuin bassomestarimme kynästä.
kalamies#11 >-)))>
« bändi · kalusto · räpellystä »
M.i.k.key
15.02.2005 23:00:53
Koskas keikka on, minäkin olin edellistä Tukholmassa katsomassa!
Mä lopetan nää hommat!
Jimi Henri
15.02.2005 23:10:08
http://www1.ticnet.se/EventGroupLis … metheny&search=true&outlet=

Voi hitto. Tonne varmaa täytyy lähtee. Kunpa Scou tulis edes pohjoismaihin European Tourillaan marraskuussa.
Talk Less Play More
clave
16.02.2005 17:26:32

Hyvältä kuullostaa kuten aina. Pitää laittaa hankintaan. Onko Lyle Mays kehissä?
"Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan"
Notefix
16.02.2005 17:37:45

Koskas keikka on, minäkin olin edellistä Tukholmassa katsomassa!

Mä olin viimeks kattomassa stokiksessa Van Halenia...mikähän se vuos oli...saakeli TWU on varmasti aika massiivinen kokemus livenä.
Cup
23.02.2005 16:09:41
Aivan mieletön levy. Ostin sen joku viikko sitten enkä ole pystynyt sitä kädestäni laskemaan. Pidän pidän ja pidän.
Some people wouldn't know good music even if it came up and bit them in the ass. -Frank Zappa
Eeli Sarmanto
22.03.2005 23:24:44

Kyllä kuuluu aika vahvasti Steve Reichin vaikutus. Mutta miten Reichin minimalismi on kytketty sellaiseen musiikillisen informaation tulvaan, on uskomatonta!
blastoff
31.03.2005 02:24:57
http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=4565323

^Vajaan tunnin mittainen live/haastattelu-sessio liittyen The Way Up -levyyn.
Allupallu
17.05.2005 22:34:36
Pakko alkaa suosittelemaan!!
Aivan loistava levy!!
Pelkään kuuroutta enemmän kuin kuolemaa. (Kirjastossa on kivaa.)
oprahk
18.05.2005 00:20:57
Ja ei tälläkään kertaa kiertua ulotu Suomeen, prkl!

Juurikinniin. Pitais lahtea vahintaan Tukholmaan katsomaan. Road To You albumin kansista loytyy aika makeita kuvia keikoilta jostain valimerelta. Kuvittele olevasi Methenyn keikalla jollain piazzalla Italiassa tai linnan raunioilla Ranskassa.

Kandee tsekata http://www.antoniosanchez.net/pictures.html

Siel on Metheny Groupin ja Trion keikkakuvia rumpalin kotisivuilla.
Olo on kuin orvokilla
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)