Aihe: Virvelit
1 2 3
miän vain
21.01.2005 22:40:04

Äh. On tyhmää omistaa jotakin enemmän mitä tulee ikinä käyttämään.

Hä? Onko sellaista tilannetta, että on liikaa virveleitä?
Monochromatic etsii basistia
-------------------------------
semisuper.tk - rumpusivut
fifehole
21.01.2005 23:00:56

No on jos on saimaallla kalassa ja ei ole korttia.
Head for an eye
jazzmies
21.01.2005 23:03:58

Ennemmin kuitenkin herra .jp-Samasan virvelit, kuin yksi Pearlin mato-onki.
fifehole
21.01.2005 23:08:43

Ennemmin kuitenkin herra .jp-Samasan virvelit, kuin yksi Pearlin mato-onki.

lussaaa, jääsmiähelle! Way to go!
Head for an eye
ddrum54
22.01.2005 12:09:06

Tämä ei kyllä päde virveleihin. Virppoja pitäisi olla semmoinen sortimentti, että löytyy soundit laidasta laitaan. Tämä tietysti tarkoittaa valtavaa investointia, mutta pikkuhiljaa keräämällä onnistuu. Kaikkiahan ei tietenkään soiteta yhtäaikaa, mutta on kiva levyllekin saada jotain vaihtelua, ettei kaikissa raidoissa ole sama soundi. Sama asia pätee pelteihinkin, olisi kiva jos olisi erilaisia peltikattauksia erilaisiin musatyyleihin.
2`n 4
ilarj
24.01.2005 22:27:31
Kuinka moni oikeesti väittää tarvitsevansa yhtä monta virveliä kuin tossa kokoelmassa? Kyl nyt muutama virppa pitää olla eri musa tyyleihiin mut jotain rajaa.
hgr
24.01.2005 22:37:03
Lienevätkö mistään kotoisin nuo PDP:n virvelit(SX)? Alkaa toi mun Swingstarin roskapönttö kauhean soundinsa lisäksi vielä hajota käsiin, ja noi PDP:t ovat ainakin mukavan hintaisia ja "100% pohjois-amerikkalaista vaahteraa".
jazzmies
24.01.2005 22:59:58
Kuinka moni oikeesti väittää tarvitsevansa yhtä monta virveliä kuin tossa kokoelmassa? Kyl nyt muutama virppa pitää olla eri musa tyyleihiin mut jotain rajaa.

Keräily on keräilyä - eihän postimerkkeilijäkään oikeasti tarvitse vuoden 1912 leijonamerkkiä.
ddrum54
24.01.2005 23:00:48

Oikeasti ei tarvitse olla kuin se yksi hyvä virveli. Voihan siitäkin säätää eri soundeja. Toisaalta olen nähnyt kokoelman, jossa oli ~ 40 virveliä. Omistajansa mielestä varmasti kaikki oli tarpeellisia.
Ihminen on siitä erikoinen eläin, että se ei aina hanki vain sitä minkä se tarvitsee. Se hankkii myös sellaista, mitä se haluaa. Joku sijoittaa taiteeseen, toinen soittimiin. Onneksi me ollaan erilaisia.
2`n 4
Tama (Royal Star)
25.01.2005 07:40:30

Tämä on vm. 1967 Ludwigin viisitumainen Supra-phonic "alloy"-runko kromipäällysteellä. Tämä olisi ehkä se snare, jonka ottaisin mukaan autiolle saarelle. Pehmeä soundi kovametalliksi. Bonhamilla oli tästä se kuusi ja puolikas. Ebayssa näitä saa $200-250.
http://img93.exs.cx/my.php?loc=img9 … =ludwigsupraphonic5tuumaavm1967.jpg

tuota tuota..... mulle sattui omien tamojen mukaan samanlainen virveli (ainakin näin nopeasti katsottuna), mutta nyt on 6,5" haussa. haluaisin myydän kyseisen virvelin, joten voisiko joku kertoa, paljon siitä kehtaisi pyytää? tai siten joku voi jo tarjota jotain :D
ddrum54
25.01.2005 09:03:36
tuota tuota..... mulle sattui omien tamojen mukaan samanlainen virveli (ainakin näin nopeasti katsottuna), mutta nyt on 6,5" haussa. haluaisin myydän kyseisen virvelin, joten voisiko joku kertoa, paljon siitä kehtaisi pyytää? tai siten joku voi jo tarjota jotain :D

Jos sulla on mitään mahdollisuutta säilyttää se, niin älä myy. Hintaluokka suunnilleen, kunnosta riippuen n. 250€ - 400€.
2`n 4
HCW
25.01.2005 12:54:51
Tällä hetkellä omistan vain yhden virvelin, messinkisen Premierin Signian 14"x6,5". Olen kovasti haeskellut itselleni Supraa ja muita klassikkoja.
http://www.strangefruitband.net
Tama (Royal Star)
25.01.2005 14:10:46 (muokattu 25.01.2005 14:16:18)
Jos sulla on mitään mahdollisuutta säilyttää se, niin älä myy. Hintaluokka suunnilleen, kunnosta riippuen n. 250€ - 400€.

onhan mulla. uus virveli ei todellakaan ole kallis, mitä olen ostamassa. ku jostain muualtakin olen kuullut, etä kyseinen virveli on melko arvokas (onko tää harvinainen....?). kunto on ihan hyvä, maton nostajan vipu vain on taipunut.

e: onko ideoita, mihin voisin upata pari kuvaa virpusta, niin viisaimmat varmasti osaavat kertoa tarkan merkin. omasta mielestä se näyttää juuri tuolta, mutta aina ei voi olla varma.... :D
dictatorsh*t
25.01.2005 14:44:40
onko ideoita, mihin voisin upata pari kuvaa virpusta

Vaikka tänne mnettiin omaksi kuvaksi...
Hello to all of your swinging parts!
Melankolik
"Tuostako mie vetäsen ni gigels gogels mie sanon että siin jää vitti Tommy Lee'ki kakkoseks!" - Janne Hyrkäs
ddrum54
25.01.2005 18:43:00 (muokattu 25.01.2005 18:44:08)
onhan mulla. uus virveli ei todellakaan ole kallis, mitä olen ostamassa. ku jostain muualtakin olen kuullut, etä kyseinen virveli on melko arvokas (onko tää harvinainen....?). kunto on ihan hyvä, maton nostajan vipu vain on taipunut.

Ei se sinänsä harvinainen ole. Onhan noita vähän väliä myytävänä. Mutta, jos se on aito Ludwig, niin se on arvokas ja erittäin hyvä virveli. Varaosia löytyy Millbrookilta.

EDIT: ota kuva badgesta myös.
2`n 4
anstir
25.01.2005 18:56:23
e: anteeksi tyhmä/ idioottimainen kysymykseni, mutta mikä on "badge"?

Se rummun "nimilaatta", jossa on yleensä sarjanumero, rummun merkki ja malli.
Tama (Royal Star)
25.01.2005 19:00:22
Se rummun "nimilaatta", jossa on yleensä sarjanumero, rummun merkki ja malli.

kiitän!
mikä ihmeen zildjian.....?
juoksuarpeni
25.01.2005 19:05:14
Jos selviää että se on ludvigin supra-fonic niin kannattaa äkkiä hankkiuta eroon! Voin vastenhakoisesti auttaa sinua, ottamalla sen jos maksat postikulut. :)
Jooh jooh!
juoksuarpeni
25.01.2005 19:07:37
Olen muuten lähdössä hiihtolomalla lontooseen. Jos jollakin on kokemuksia paikallisista musiikkiliikkeistä. Ties vaikka tekis löytöjä.
Jooh jooh!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)