Maze_ 25.01.2005 18:09:53 | |
---|
Elikkä voisko alan ammattilaiset kertoa ratkaisu ehdotuksia seuraavanlaiseen ongelmaan. Millaisilla konsteilla saisin kitarasoolot kuulumaan isommalla kuin komppauksen? Tarkoitan että millaista pedaalia suosittelette tähän tarkoitukseen (Tetysti mahdollisimman halpaa:)? |
Jucciz 25.01.2005 18:11:12 | |
---|
Mikä tahansa vehje, joka nostaa keskiääniä. Yleensä ne unohtuvat komppaussoundeista. ;) |
Kassu 25.01.2005 18:11:17 | |
---|
EQ Korosta vaikka keskialueita reilusti tai vaikka kaikkia. Sillä saa myös muutettua koko soolosoundia paremmaksi ja erottuvammaksi. |
Jucciz 25.01.2005 18:12:32 | |
---|
Hähää, olin nopeampi kuin axeman. Mut oikeasti: soolosoundi tarvitsee eri asioita eri tyylisessä musiikissa: joskus riittää parin desibelin kasvu, toisinaan on pakko alkaa hienostelemaan ja onkia tiettyjä taajuuksia esiin muita enemmän. |
Kassu 25.01.2005 18:13:35 | |
---|
Hähää, olin nopeampi kuin axeman. Mut oikeasti: soolosoundi tarvitsee eri asioita eri tyylisessä musiikissa: joskus riittää parin desibelin kasvu, toisinaan on pakko alkaa hienostelemaan ja onkia tiettyjä taajuuksia esiin muita enemmän. Nii. 7 sekuntia. Yleensä niin riittää keskiäänien korostus. Jos on vaikka säröpedaali tonesäätimellä niin sekin riittää hyvin. |
Juzzu 25.01.2005 18:14:07 | |
---|
Mulloli joskus noirena volumespedu efektiluupissa, sai volaa lisää ilman että soundi muuttui. Tää ol semmonen volaspedu missä pysty säätämään sen alueen, eli ala-asennossa ei tarvinnut signaalin olla kokonaan pois vaan olin säätänyt ala-asentoon komppitason ja ylä-asentooon soolovolat. Oli aika halpa ratkaisu siihen noireen köyhyyden aikaan, säädettävä spedu muutamilla kympeillä ja par piuhaa lisää. Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen |
RG 25.01.2005 18:30:58 | |
---|
Suosittelen Boss GE-7 eq spedua. Saa vaikka pelkkää volaa pirusti lisää. Tämän lisäksi soundia saa sillä muokattua miten päin vaan. Eiku laatikko efektiluuppiin ja kokeilemaan. |
R2 25.01.2005 18:36:39 | |
---|
Suosittelen Boss GE-7 eq spedua. Saa vaikka pelkkää volaa pirusti lisää. Tämän lisäksi soundia saa sillä muokattua miten päin vaan. Eiku laatikko efektiluuppiin ja kokeilemaan. Minkä vuoksi se pitää nimenomaan efektiluupiin laittaa, eikä esim. kitarasta piuha eq ja sitten vahvistimen inputtiin? Silloin kun progea soittaa zombi, niin silloin ei kannibaalit pompi |
Kassu 25.01.2005 18:37:42 | |
---|
Minkä vuoksi se pitää nimenomaan efektiluupiin laittaa, eikä esim. kitarasta piuha eq ja sitten vahvistimen inputtiin? Jos et meinaa esim. putkivahvarista säröjä lisää EQ:lla ottaa niin toiminee paremmin luupissa. |
Juzzu 25.01.2005 18:38:16 | |
---|
Minkä vuoksi se pitää nimenomaan efektiluupiin laittaa, eikä esim. kitarasta piuha eq ja sitten vahvistimen inputtiin? No sitten menee puhtoinen säröllä tai särö vielä säröisemmäksi. Etusen jälkeen luupissa ei ole tuollaista onkkelmaa. Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen |
Tässä ny pari keinoa edellämainittujen lisäksi tai vaihtoehdoiksi: -Sovituksilla voi edesauttaa soolojen kuulumista (musatyylistä riippuen toki). Muu bändi vähän heivaa soolon kohdalla, niin se kuuluu. -Kitaran volapotikkaan jättää varaa, että saa lisää hönkää sooloa varten. -Myös OD on koittamisen arvoinen. "May the tone be with you" IHKK #19 |
kede 25.01.2005 19:57:43 | |
---|
-Kitaran volapotikkaan jättää varaa, että saa lisää hönkää sooloa varten. Syö säröä, vähän nihkeetä. |
LaXu 25.01.2005 20:01:42 | |
---|
Syö säröä, vähän nihkeetä. Sen takia säädetäänkin se soolosärö volapotikka täysillä..kun sitten sitä väännetään vähän kiinni saadaan rytmisärö, johon ei säröä niin hirveästi tarvita vaikka millaista örinäheviä soitettaisiin. |
goose 25.01.2005 20:11:03 | |
---|
Treble booster on kova sana. MEKin treble boosterissa on hintalaatusuhde kohdallaan. Myös Time Machine boost käy varakkaammille.. Elämää suurempia tavaroita myytävänä!!! |
VÄKIPÄÄ 25.01.2005 20:40:27 | |
---|
Itse käytän chorusta soolospeduna! Siis itse chorus- efektiä hyvin vähän sekaan, mutta buustaa volumea ja tuo hieman paksuutta soundiin. EQ kuulostaa myös hyvältä ratkaisulta! |
LaKe 25.01.2005 21:03:38 | |
---|
Ite käytän kompressoria, se toimii jossain tapauksissa kans. Tekstiviesti kitaristilta ostettuaan uuden putkinauhakaiun:
"Kyllä nyt on hieno vehjeh jeh jeh jeh jeh..." |
superfly 25.01.2005 21:07:24 (muokattu 25.01.2005 21:07:40) | |
---|
Itse käytän chorusta soolospeduna! Siis itse chorus- efektiä hyvin vähän sekaan, mutta buustaa volumea ja tuo hieman paksuutta soundiin. EQ kuulostaa myös hyvältä ratkaisulta! Mikäs chorus sulla moisessa käytössä on? Vois kokeilla samaa tuolla Bossin CH-1:sellä, kun ei mulla sille muutakaan käyttöä ole. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
JM 25.01.2005 21:08:49 | |
---|
Itse säädän wahini level-potikan avulla hieman boostia soolosoundiin, tosin huonona puolena mainittakoon se, etteivät Tokai Love Rockini mikit siedä kovinkaan suurta boostausta ainakaan särösoundilla tai muuten alkaa sietämätön ulina, vaikka kuinka säätäisi. Helpoin keino on ainakin kertoa rumpalille, että pitää sen haikan kiinni soolon kohdalla, auttaa paljon. Samoin muitakin bändiläisiä voi valistaa soittamaan hiljempaa sellaisessa kohdassa, jossa jonkin soittimen on kuuluttava hyvin. Yllättävän harva bändi käyttää tätä keinoa, mikä on kyllä harmi. Liian monen aloittelevan hevibändin keikalta joutuu lähtemään pois viimeistään soolon kohdalla, kun eräs pitkätukista kiskaisee helvetinmoisen trebleulinan päälle ajattelematta kokonaissoundia ollenkaan. Ihan tosi, luin netistäkin. |
VÄKIPÄÄ 25.01.2005 21:29:18 | |
---|
Mikäs chorus sulla moisessa käytössä on? Vois kokeilla samaa tuolla Bossin CH-1:sellä, kun ei mulla sille muutakaan käyttöä ole. Boss ME-50 multiefekti. Chorus vastaa ilmeisesti juurikin tuota. Väpätykset ja efektilevelit minimiin ja volumea lisää, kylä toemii! |
E.Q 25.01.2005 22:31:24 | |
---|
Mistä ihmeestä on tullut semmoinen käsitys että jokaikiseen asiaan tarvitaan joku spedu ??? K100#10 |