Aihe: Dr.Groove : Dragons Are Gone (Rock)
1
Demostudio
24.01.2005 21:37:00
Bändin nimi: Dr.Groove
Kappaleen nimi: Dragons Are Gone (Rock)

URL: http://www.rdware.com/Groovescapes/MP3/Dragons.mp3 (Mp3)

Fantasy-vaikutteiseen sanoitukseen tehty biisi, jossa hieman tummaa tarinaa ja laulajan paatosta on kevennetty Straton twangillä.

Biisi on nyt tulossa varsinaiseen editointiin ja työstöön ja kommentit tähän 1. versioon ovat tervetulleita, jotta parannusta tapahtuu.

"Bändin" kotisivu:
http://www.rdware.com/Groovescapes/

Rock on !
Hombre
25.01.2005 21:38:41 (muokattu 25.01.2005 21:39:20)
Tää soundaa hyvältä. Kuunneltuani hetken tuli mieleen yks vähän aikaa kuuntelemani jazzahtava pätkä selkeine instrumenttineen ja miksauksineen. Sitten iski, että tais olla saman kaverin kynästä & sormista.

Jos joku miinus pitäis antaa muuten hyvin teemaan sopivana niin se olis toi mikälie lie syntikka soolo. Vois kuvitella omasta korvasta, että tohon löytyis joku sopivampikin instrumentti tai syntikan soundi. Tää soolo irtos konseptista jo vähän liikaakin.

Hyvä oli kaiken kaikkiaan!
Että sellaista tällä kertaa sitten..
Timo JM
25.01.2005 21:49:28 (muokattu 25.01.2005 21:50:39)

Musta tän biisin ansiot on enemmän itse biisissä ja sen ideoinnissa kuin toteutuksessa.

Oikeastaan tähän pätee sama mitä olen aiemminkin sanonut. Eli soiton tarkkuus ja miksaus kaipaisivat huolellisempaa kättä ja korvaa. Tulee oikein mieleen, että mahtaakohan se kuuntelu (tai kuulo) olla ihan kohdallaan kun perussoundi on biisistä toiseen samanlainen. Basso humisee, diskantit sihisee ja rummut on turhan takana. Yksi mikä häiritsi myös aika paljon oli nuo epämääräiset rumpufillit ja crash-iskut.

Perusfiilishän tässä on kuitenkin kiva. Soittimien soundimaailma tukee mukavasti itse biisiä.

Psykedeliaa :-)
...siis mun mielestä.
superfly
25.01.2005 23:37:47
Huberin Samppakos tässä laulelee? Ei vaan... Lyriikat hauskuuttivat, sen mitä nyt paskakajareista selvää sain. Rumpali huiski peltejään vähän mihin sattuu. Hyvä meininki kumminkin. Lisää olisi kiva kuulla tätä. Täytyypä kuunnella pari kertaa uudestaan että saa jotain irti tästä. Veti jotenkin hiljaiseksi.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Dr.Groove
06.02.2005 23:06:55 (muokattu 06.02.2005 23:12:50)

Kiitos kommenteista ja huomioista.

Basson jyräämistä kuuntelin usean eri kajarin kautta ja itse en erottanut aluksi varsinaista "jyräämistä". Kun kuinkin kuuntelin tarkemmin, huomasin, että sekä bassarin tykytys, basson phaserilla alunperin nauhoitettu soundi ja basson vahva yleismiksaus toivat kyllä tuota jyrinän tuntua.

Basso on nyt siis soitettu tarkemmin, selvemmällä soundilla ja hieman alemmilla tasoilla. Se on kuitenkin jätetty melko ylös, sillä synkkyyttä tähän soundimaaillmaan olen hakemassa.

Rumpukomppia on hieman korjailtu (erityisesti peltejä, ne olivat aika experimentaaliset, sorry!), samoin yksi stemma on lisätty tietyihin väleihin. Kitaroiden epätarkkuudet (kiitos niiden huomaamisesta, omat korvani olivat jo niihin ottuneet) ovat edelleen nauhalla, mutta nykäisin hätäisen kitarasoolon synan tilalle-- se on enemmän placeholder sekä sisällöltään kuin soundeiltaan, mutta on tässä mukana kontrastina alkuperäiseen synasooloon.

BTW, alkuperäinen versio on edelleen tallella osoitteeessa http://www.rdware.com/Groovescapes/MP3/Dragons_0.mp3
jos joku haluaa vertailua tehdä.

Siis, hyvät kollegat, sana on jälleen vapaa ja palaute toivottavaa ennen seuraavaa sessiota.
Miten kitaristin saa soittamaan hitaammin? Anna hänelle biisin nuotit ;-)
Arkka
06.02.2005 23:27:15

jostain syystä tykkään todella tosta lauluäänestä eikä biisikään oo huono
Ne vain yrittävät saada minut näyttämään vainoharhaiselta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt