stagestar 08.11.2004 10:04:34 | |
---|
Onko kellään kokemuksia merkistä?? laite kuin laite?? |
Mase 08.11.2004 10:08:31 (muokattu 08.11.2004 10:14:34) | |
---|
Mulla on ollut alton S-6 pikkumikseri tuossa nyt ~1½ vuotta eikä mitään moittimista. Kitaraa, lauluja kiippareita olen siitä läpi äänittänyt koneella. Kaikki ei merkistä tykkää, mutta mun mielestä on ehdottomasti hintansa väärti ;) EDIT: yksi miinus pitää heittää tuosta ulkoisesta virtalähteestä(jouduin jo kerran sen liimailemaan kasaan, kun vahingossa potkaisin jatkoroikkaa pöydän alla :( ). Toki muissakin samanhintaluokan miksereissä on ulkoinen poewri... Myydään: Inssiopiskelijalle kirjoja. Katso tori/muut. |
Teijo K. 08.11.2004 10:09:43 (muokattu 08.11.2004 10:11:52) | |
---|
Onko kellään kokemuksia merkistä?? laite kuin laite?? Alto DI1 direct box. Ihan jees soundinen laite, muuten tukeva metallikotelo, mutta jakit muovirungolla. Tietty miitissä joku rikkoi sen miun koneesta yön kännijameissa. O vielä korjamatta kun en ole tarvinnut. Tekee mitä tilattiin. Aktiivi, toimii phantomilla ja paristolla. Yksinkertainen rakenne, hyvä soundi, hyvät kuoret + Muoviset jakit - Ps. Ja hyvä soundi DI-boksissa miun näkökannassa tarkoittaa sitä mahdollisimman suurta läpinäkyvyyttä. Eli on niin kuin ei olisikaan, ei muuta soundia, vaan muuttaa vain sen signaalin balansoiduksi. Puun syistä? Arvan puhe alkaa näköjään vähitellen eriytyä omaksi kieliperheekseen... mullistava syntaksi!
-Ylläri. |
Dj.Dumbass 08.11.2004 17:02:32 | |
---|
päättärit ovat kuuleman mukaan aika shittiä. Ja anopille Niket... |
Vivo 08.11.2004 21:06:25 (muokattu 08.11.2004 21:07:33) | |
---|
Alton päätteet ovat hintaansa nähden ihan kohtuullisia. Mitä nyt syöksevät toisinaan toimintasavunsa sinisten leiskojen kera ulos :) Muista merkin laitteista ei ole henkilökohtaisia kokemuksia. Muuten kamojen suunnittelussa olisi voitu hieman kiinnittää huomiota käytettävyyteen. Monissa Alton laitteissa on kiiltävä joissan jopa lisäksi kaareva etupaneeli. Koitappa nyt sitten hämärässä keikalla sytkärin tai fikkarin valossa saada jotain säätöjä tehtyjä kun kakki valo heijastuu paneelista takaisin silmiin. |
divari 09.11.2004 17:14:59 | |
---|
päättärit ovat kuuleman mukaan aika shittiä. Ei ihan aina kannata luottaa pelkkiin kuulopuheisiin... Olen kysellyt useilta tutuilta musiikkipuolen tyypeiltä käyttökokemuksia: Alton päätteitä on ollut useammallakin isommalla PA-firmalla käyttötesteissä.Mun mielestä ihan kohtuullinen testi jos vuoden aikana keskimäärin 150 keikkaa,pakkasessa tai helteessä,sekalaista roudausta ja tärinää bussinperässä. Nooh eipä ole yksikään pääte vielä sanonut sopimusta irti. Äijät ovat olleet oikein tyytyväisiä hinta/laatusuhteeseen ja aikovat hankkia kyseisen merkin päätteitä lisää. Itellä keikkakäytössä tällä hetkellä kaksi pikkumixeriä (S-8) ,hyvät etuasteet ja toimivat hintaansa nähden oikein hyvin.Seuraavaksi omaan käyttöön ja testiin lähtee Alton putki-etuvahvistin ja kompressorit. Plussana vielä Altojen vuoden suomi-takuu,ei tarvitse lähetellä kamoja mihinkään pidemmälle... |
Vivo 09.11.2004 17:27:13 | |
---|
"halpis" merkeistä on Alto jokatapauksessa yksi varteenotettavimmista. Itselläni oli kaksi päätettä 1,5 vuotta käytössä eikä mitään ongelmia koskaan ollut. Mitä nyt vähän kuumenivat turhan paljon 4 Ohm monokuormassa. Tosin ihan yhtä paljon lämpenevät esim QSC RMX sarjan vastaavat päätteet samassa käytössä. |
Ylläri 11.11.2004 01:51:35 | |
---|
Meillä on duunissa pari Alton pikkumikseriä puhe- ja taustamusakäytössä. Asiallisia pelejä hintaansa nähden. Aiemmin meillä oli yksi Behringer ja sen Alto pesee 6-0. Rakenne on jämerämpi, eivätkä potikat ole ainakaan vielä ruvenneet rahisemaan. Altossa on myös sisäinen virtalähde ja balansoidut XLR-lähdöt. Lisäksi siinä on kanavissa toimiva lo cut-kytkin, Behkun vastaava oli käyttökelvoton, piti ihmeellistä ininää. Soundista en osaa hirveästi sanoa, kaiutinsysteemimme kun on niin rupuinen. Mutta kyllä puheista selvän saa. |
p130 11.11.2004 10:54:12 | |
---|
Alton pitäisi erota esimerkiksi Behringeristä siinä, että merkillä on oma tehdas (tehtaita?) jossa valmistetaan sekä Altoa että alihankintana muita (myös tunnettuja/laadukkaita) merkkejä. Behringerit tilataan sieltä missä tehdään halvimmalla ja kilpailutetaan taas vuoden kuluttua. Altolla taas laadunvalvonta on omissa käsissä, samoin komponenttien hankinta ymv. (jos nyt kanban, JIT ym. idän tuotantofilosofiatermit sanovat mitään niin Alto käyttänee näitä) -> eroa löytyy. Nimenomaan Alton eduksi tasalaatuisempina ja parempina tuotteina. Näin minua on sivistänyt maahantuojan edustaja. Mitä noita nyt on vastaan tullut niin hinta/laatusuhde vaikuttaa olevan hyvä. Itse en Altoja omista, mutta muutama tuttu ammattimies on aika vakuuttunut niistä. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Locrian 11.11.2004 14:00:27 (muokattu 11.11.2004 14:01:01) | |
---|
Audiodivarista ostin testin vuoksi Alton CLE 2.0 kompuran ja kyllähän se hommansa hoitaa verrattuna esim. Behkuihin.Värittää signaalia vähän omituisesti ja laulussa en tätä vehjettä käytä.Basso ja basari akselilla mukiinmenevä peli.Ja yllättävän kestävä.Voitti rumpalimme suorittamassa kestävyyskilvassa DBX:n 166:n.Prkl. -"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-"You eat pieces of shit for breakfast?"
-Happy Gilmore |
PIM 11.11.2004 14:32:56 | |
---|
Alton pitäisi erota esimerkiksi Behringeristä siinä, että merkillä on oma tehdas (tehtaita?) jossa valmistetaan sekä Altoa että alihankintana muita (myös tunnettuja/laadukkaita) merkkejä. Missäs päin maailmaa tämä Alton tehdas sijaitsee? Behringerit tilataan sieltä missä tehdään halvimmalla ja kilpailutetaan taas vuoden kuluttua. Altolla taas laadunvalvonta on omissa käsissä, samoin komponenttien hankinta ymv. (jos nyt kanban, JIT ym. idän tuotantofilosofiatermit sanovat mitään niin Alto käyttänee näitä) -> eroa löytyy. Nimenomaan Alton eduksi tasalaatuisempina ja parempina tuotteina. Näin minua on sivistänyt maahantuojan edustaja. Mitä noita nyt on vastaan tullut niin hinta/laatusuhde vaikuttaa olevan hyvä. Itse en Altoja omista, mutta muutama tuttu ammattimies on aika vakuuttunut niistä. Tässä pieni lainaus Alton sivuilta. Kuulostaako tutulta? "In a panorama where the products available on the market were either good but overpriced or accessible and poor, ALTO is coming out with a perfect combination - products entirely developed in Europe by musicians and made in Far East at the right price. Q. This is the secret? Italian skills and Far East Manufacturing power? A. Actually is much more than this. ALTO is made by several entities all around the world and every unit contributes in its particular way to the success of the company. The DSP products are developed in Italy by an unbelievable team of designers who come from the same land as Giuspeppe Verdi. " E=Fb, Einstein's theory of music |
Dj.Dumbass 11.11.2004 20:47:21 | |
---|
Ei ihan aina kannata luottaa pelkkiin kuulopuheisiin... Minulle asiaa valaisi riittävästi se, että eräältä tuntemaltani ravintoloitsijalta on päässyt 2 kertaa kahdesta päätteestä ne toimintasavut. olivat uusia laitteita ja kiinteässä asennuksessa ravintolassa. sen puolisen vuotta kestivät... ja sitten korjauksen jälkeen hieman pidempään. sitten ne lähtivätkin kiertoon. Ja anopille Niket... |
stagestar 21.11.2004 19:58:33 | |
---|
Minulle asiaa valaisi riittävästi se, että eräältä tuntemaltani ravintoloitsijalta on päässyt 2 kertaa kahdesta päätteestä ne toimintasavut. olivat uusia laitteita ja kiinteässä asennuksessa ravintolassa. sen puolisen vuotta kestivät... ja sitten korjauksen jälkeen hieman pidempään. sitten ne lähtivätkin kiertoon. No monien ravintoloiden "äänijärjestelmät" on ... tai oikeastaan niissä ei ole mitään järjestystä. |
stagestar 24.11.2004 20:38:06 (muokattu 24.11.2004 20:38:40) | |
---|
Millaisia lie nuo Elvis kaiuttimet, onko kukaan kuullut niitä? Joku kehui tuolla toisaalla niitä. 12 tuuman pöntössä tehonkesto 180W/ peak 360W. ei tosin ole liikaa, mutta onko jo liian vähän. |
mooch 27.11.2004 23:32:18 | |
---|
No aika vaihtelevaa kamaa on. Mulla on aika tarkkaan nyt vuoden ollut toi S-16, ja vikaa on kyllä ollut...vissiin kaikki kuitenkin tuollaisia potikoiden rahinoita, todella pahoja kuitenkin. Juuri tänään pitkästä aikaa huomasin moisen.. No, musiikkikaupan setä on aina ystävällisesti jotain sille tehnyt, kuulemma jotain rasvaa laittanut potikoihin, itse en tarkemmin tiedä. Mutta kyllä maanantaina on tämä vehje taas siellä. |
Mulla on ollut noin vuoden verran käytössä Alton Elvis 15 -kaapit. 250W/500W 8Ohm. Toiminut treenikämpillä ja pikkukeikoilla hyvin. Tehonkestoa on ainakin tässä Elvis sarjan isoveljessä ihan riittävästi pienille ja keskisuurille keikoille. Meidän mikseri vaan on sen verran paska että ei olla ihan parasta saatu irti kaapeista. P.S. Erään äänentoistoammattilaisen kommentti Alton kaapeista: "Niiden kanssa ei ole kyllä ikinä ollut ongelmia." |
tala 25.01.2005 19:34:50 | |
---|
Meidän bändillä käytössä ALTO MACRO 2400 pääte-aste ajamassa alapäitä. Ei mitään ongelmia, potkua löytyy, ja soundi hyvä. Hinta laatusuhde hyvä. Puita kaminaan ja vauhtia tupaan! |
kamelisko 02.04.2005 21:04:39 | |
---|
Onko mitään tietoa ALTO:n E10 A aktiivikaappien äänenlaadusta ja kestävyydestä. Sähkörumpujen ja kitaran ja basson ja pianon yms. kaveriksi reeneihin ja pienille keikoille. Antakee mulle rahaa rumpuihin jooko? |