Epik 17.11.2004 16:48:46 | |
---|
Mua pyydettiin hoitamaan joku kuulutus/cd-soitto äänentoisto eräälle parkkipaikalle ensi perjantaina. Pakkanen pelottaa, eli.. voiko "tavallisia" PA-kamoja käyttää ronskisti ulkona jos lämpötila on liian alhainen? Käytössä on paikan puolesta mikit, EV:n 300W kaapit telineineen ja joku vahvistin. Ite vien oman Roland VM-3100 digimikserin ja cd-soittimen. Miten pitäisi menetellä? Lämmitellä kamoja ennen ja jälkeen vai perua koko keikka? |
Neljä Ruuvia 17.11.2004 17:52:45 | |
---|
Mua pyydettiin hoitamaan joku kuulutus/cd-soitto äänentoisto eräälle parkkipaikalle ensi perjantaina. Pakkanen pelottaa, eli.. voiko "tavallisia" PA-kamoja käyttää ronskisti ulkona jos lämpötila on liian alhainen? Käytössä on paikan puolesta mikit, EV:n 300W kaapit telineineen ja joku vahvistin. Ite vien oman Roland VM-3100 digimikserin ja cd-soittimen. Miten pitäisi menetellä? Lämmitellä kamoja ennen ja jälkeen vai perua koko keikka? Volumella ne kuolee mutta säröö pitää olla tarpeeksi. Jos et noin kotikonstein pääse eroon noista niin tuolta Bänditoiminta palstalta löytyy ihan ammattitappajia ;-) |
Benighted 19.11.2004 10:05:39 | |
---|
Mua pyydettiin hoitamaan joku kuulutus/cd-soitto äänentoisto eräälle parkkipaikalle ensi perjantaina. Pakkanen pelottaa, eli.. voiko "tavallisia" PA-kamoja käyttää ronskisti ulkona jos lämpötila on liian alhainen? Käytössä on paikan puolesta mikit, EV:n 300W kaapit telineineen ja joku vahvistin. Ite vien oman Roland VM-3100 digimikserin ja cd-soittimen. Miten pitäisi menetellä? Lämmitellä kamoja ennen ja jälkeen vai perua koko keikka? Kannattaa katsoa laitteiden manuaaleista toimintalämpötilat mille laite on suunniteltu. Ja mitä tulee sitten käytännössä, niin kannattaa pitää laitteet mahdollisimman pitkään lämpimässä, ja vasta ennen käyttöä ottaa ulos. Laitteet kuitenkin usein toimivat hyvin jos ne "käynnistetään" lämpimänä, ja kun laitteeseen kytketään virta, se myös pitää sen lämpimänä. LCD-näyttöjen hidastumiseen kannattaa kyllä varautua digimikserin ja cd-soittimen kohdalla, tämän ilmiön näkee jo kännykän näytössä pakkasten tullessa. |
askomiko 19.11.2004 11:39:43 | |
---|
Potikatkin jumittaa. Soitettiin jostain syystä pihalla, ja pakkasta oli noin 10 astetta. Firman setä sanoi että aste vielä ni hän lähtee kotio. |
milcoin 24.01.2005 23:02:07 | |
---|
Vähän offtopic mutta: Soitettiin joskus nuorempana bändikoulun konsertissa, merenrannassa, toukokuun alkupuolella. Tuuli oli viiltävän kylmä, asteita ilmassa ehkä pari ja biisi oli Jukka Tolosen Django. Niin ja mä soitin kitaraa. Rumpali sitten laski sisään "hieman" reippaammalla tempolla kuin treeneissä ja loppu onkin historiaa. Kosketinsoittaja antoi periksi jo parin ekan tahdin aikana. Mutta PA toimi mainiosti:) Pako - jazzittomien viimeinen lahjapaikka eiku.... |
Ja sit kandee pitää koko ajan pientä signaalia päällä. Toisin sanoen soita kokoajan musaa niistä vehkeistä, niin ei päse kosteus tiivistymään niin pahasti ja pysyy paikat läpimämpinä Don´t Clone The Beat. Own The Beat. |